• BIST 106.736
  • Altın 141,095
  • Dolar 3,5210
  • Euro 4,0955
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 18 °C

Pilot okulları gözünü Türkiye'ye dikti

Pilot okulları gözünü Türkiye'ye dikti
Türkiye’deki havayolu şirketlerinin son yıllarda artan pilot ihtiyaçlarına paralel olarak uçuş okulu alternatifleri de artıyor.

PİLOT OKULLARI GÖZÜNÜ TÜRKİYE'YE DİKTİ

Türkiye’deki havayolu şirketlerinin son yıllarda artan pilot ihtiyaçlarına paralel olarak uçuş okulu alternatifleri de artıyor. Türkiye’deki uçuş okullarına sıcak bakmayan öğrenciler, yurtdışını tercih ediyor. ABD ise pilot eğitimi için en gözde ülkelerden biri...

Türkiye’deki pilot ihtiyacı, yabancı uçuş okullarının iştahını kabarttı. Halen Türkiye’deki uçuş eğitim merkezlerinden yetişen pilot adaylarının ihtiyaca cevap vermemesi üzeride, yabancı girişimciler Türkiye pazarına girdi.

İlk olarak Türk Hava Yolları’nın ABD’deki bir okulla anlaşması ve pilot ihtiyacının bir bölümünü bu okula gönderilen öğrencilerden karşılamaya başlaması, alternatif girişimleri de beraberinde getirdi.
Bunun en son örneği ise, ABD’li Rabbitlights Aviation. Pilot olmak isteyen Türk gençlerini ABD’ye götürmek için alternatif programlar hazırlayan okulun Türkiye’deki işlerini PNR Yapı Endüstri Turizm ve Havacılık şirketi yürütüyor.

Kanyon Alışveriş Merkezi’ndeki ofiste, pilot adayları ile bir araya gelen okul yöneticileri, vizyonlarını anlattı ve öğrencilere yönelik programlarını tanıttı. Eğitim Direktörü Patrick Murphy, “Pilot yetiştirme programları genellikle yüksek maliyetler gerektiren külfetli programlardır. Biz bu programın daha uygun fiyatlara verilmesini istedik ve çözümün Amerika bağlantılı bir program olacağını değerlendirdik. Belirlediğimiz bu program Amerika’daki uçuş eğitimi ile FAA lisansı alınmasını ve Türkiye’ye döndükten sonra zaman kaybetmeden JAA conversion icin yer dersleri alınarak JAA sınavlarına girilmesini kapsıyor” dedi.

ABD’li şirket yöneticilerinin bahsettiği yöntem, düşük maliyetli olsa da belirsizlik yüzünden kaygıyı da beraberinde getiriyor.

Şirket yöneticileri bu konudaki sıkıntıyı nasıl aşacaklarını da şöyle anlatıyorlar:

“Aslında düşük maliyetinden dolayı bu yolu düşünüp de, getirdiği belirsizlik ve olası problemlerden dolayı bu fikrinden vazgeçen çok fazla öğrenci olduğunu biliyoruz. Bununla birlikte Amerika’da uçuş okulunu tamamlayıp FAA lisansını aldıktan sonra, ülkeye dönüp burada FAA lisansını JAA lisansına dönüştürmek icin sadece sınıf açılmasını aylarca bekleyen öğrenciler olduğunu da biliyoruz. Organizasyonumuzun en güçlü yanlarından biri de içimizdeki bu süreçten geçmiş ve şu anda aktif olarak uçan pilotlarımızın olması. Biz tamamen onların geridönüsümü ile "en uygun programı" "en uygun uçuş okullarıyla" "en uygun fiyata" bulabildik ve su anda halihazırda süren görüşmelerle "en uygun tarihi" belirleyerek programımıza start vermeyi planlıyoruz.”
Uçuş okulu, ilk etapta 12 kişilik bir grubu ABD’ye götürmeyi planlanıyor.

Okulun 37 uçaktan olusan filosu var. Yani her 4 öğrenciye 1 uçak düşüyor. Hava koşullarının uygunluğu nedeniyle birçok okul gibi, bu okul da Florida’da bulunuyor. Konaklama isteyen öğrencilere eğitimleri süresince kalacak yer tahsisi de yapılacak. Amerika’daki eğitimin öğrencilerin performanslarına göre 6-8 ay içerisinde bitmesi planlanıyor.

Okula, sadece belli kriterleri taşıyan öğrenciler kabul edilecek. Öğrencilerde, 4 yıllık bir üniversite bitirmiş olması ve ingilizce seviyesinin istenen düzeyde olması şartı gözetilecek.Bahsedilen eğitim paketinin fiyatı ise yaklaşık 58 bin dolar olacak.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim