İnsanoğlunun alışkanlıklarını değiştirmesi çok zordur. Bildiğinden vazgeçmeyen insanın, yeni olana, farklı olana her zaman tepkisi vardır. Bir takım kuralları kendimiz koyarak, sonra da bunları asla ve kat'a değiştiremeyiz diyen de yine bizler değil miyiz? Oysa kuralı koyan biz olduğumuza göre, neden değiştiren de biz olmayalım. Örneğin, devletlerin başkentleri kolay kolay değişmez. Hiç mi derseniz, hayır bazıları pekala değişir. Devlet yapısı içinde neyin olacağı, neyin olamayacağı yine devleti idare edenler tarafından belirlenir.
Osmanlı'nın başkenti İstanbul'du. Türkiye Cumhuriyeti kurulduktan sonra bir takım stratejik, siyasal ve sosyal sebeplerden ötürü Ankara başkent yapılmış. Devletin bütün kurum ve kuruluşları Ankara'da kurulmuş ve faaliyete geçmiştir. 1900'lü yılların başında Ankara'yı tahayyül ettiğinizde bozkırın ortasında büyükçe bir kasabadan başka bir şey düşünemiyoruz. Ankara'nın başkent olarak hızlı gelişeceğini hesaba katanlar büyük binalar yaptılar, geniş yollar açtılar, ama bütün hizmetlerin Ankara'dan görülemeyeceği gerçeğini bence unuttular. Cumhurbaşkanlığı, Başbakanlık ve tüm bakanlıkların Ankara'da olmasından daha doğal ne olabilir ki? Buna itirazımız yok ve de olamaz.
Fakat gelin görün ki, örneğin ülkenin tuz ihtiyacını karşılayan Konya'daki Tuz İşletmeleri'nin genel müdürlüğünün Ankara'da olmasını nasıl izah edebiliriz. Daha düne kadar devletin en önemli kurumlarından biri olan ve en büyük kağıt fabrikaları İzmit'te olan SEKA Genel Müdürlüğü neden İzmit'teydi diye soran oldu mu ? Neden bu genel müdürlük Ankara'da değil diye itiraz eden olmadı. Çünkü işin mantığına uygun bir durumdu bu. Taş Kömürü neredeyse, Taş Kömürü İşletmeleri Genel Müdürlüğü de orada olmuştur.
Bu ve buna benzer örnekleri çoğaltmak mümkün. Ama fazlasına gerek yok. Neyi anlatmak istediğimi hemen söyleyeyim. Bu ülkenin sivil havacılık faaliyetlerinin ve sivil havacılık kuruluşlarının yüzde 80'i İstanbul'dadır. Peki bu sektörü devlet adına sevk ve idare eden Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) nerededir diye sorarsanız, tam 450 kilometre uzaktaki başkent Ankara'dadır, derim. Acaba neden diye sorgulamakta ve irdelemekte yarar var sanırım.
Egemenliğin sembollerinden biri de elbette başkentlerdir. Ama başkentleri koca binalarla dolduran hantal devletin bir işe yaramadığını görmek bizi üzmektedir. Devlet üzerine düşeni yaparken olaylara biraz daha kurallardan uzak, biraz daha akılcı ve mantıkla yaklaşırsa daha büyük başarılara el atabilir.
Bu ülkede bir süre önce T.C Merkez Bankası'nın finans merkezi olan İstanbul'a taşınması gündeme geldi. Bu konularda muhafazakar veya diğer bir deyimle tutucu davranan kesimler ayağa kalktı ve bu işe karşı çıktı. Ama onların bu karşı duruşu hiç bir işe yaramamış olacak ki, Merkez Bankası için İstanbul - Ataşehir'de yer bakılıyor. Düşünen ve hayata geçirecek olanları şimdiden tebrik ediyorum. Doğrusu budur.
Havacılık sektörünün devlet kapısındaki işleri Ankara'da, Ulaştırma Bakanlığı'nın hemen yanı başındaki SHGM'de başlar, ama orada bitmez. Çünkü sektör büyük çoğunlukla İstanbul'dadır. Yani işin özü, SHGM artık İstanbul'a taşınmalı ve İstanbul'da olmalı. SHGM'nin Atatürk Havalimanı'nda iki odadan oluşan temsilcilikle 300'e yaklaşan uçak filosunu uzaktan denetlemesi bana göre zor olmakta, zamana ve maddi kayba neden olmaktadır.
Tabii bu arada denizi olmayan Ankara'dan, İstanbul'da ve diğer illerde bulunan denizcilik sektörünün faaliyetleri de yöneten bürokrasinin durumu belki bize garip gelmiyor ama, örneğin yabancılar bunu yadırgıyorlardır. İşte tüm çarpıklıkların önüne geçmek için sivil havacılık sektörünün büyük oranda faaliyet gösterdiği Atatürk Havalimanı arazisine eklenen alana her türlü yatırım yapılabilir.
Atatürk Havalimanı'nın tam ortasında kalan teknik ünitelerin, yönetim binalarının ve hatta Florya'nın değişik yerlerindeki genel müdürlük binalarının bile bu kompleks içine alınması mümkün olabilir. Böyle bir kompleksin tam ortasına en azametli binayı da yapıp, kapısına Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün tabelasını asmak çok mu yanlış olur. Belki de Devlet Hava Meydanları İşletmesi'ni bile Ankara'dan İstanbul'a almak akılcı ve mantıklı olabilir.
Askeri tesislerin, askeri müzenin, uçak koruganlarının ve çok anlamsız bir şekilde konuşlanmış olan askeri lojmanların da buradan başka yere taşınmasıyla AHL, bugünkü durumundan daha işlevsel bir hale gelecektir. Bu konunun uzun uzun tartışılmadan hayata geçmesini sivil havacılık sektörü sabırsızlıkla bekliyor.
- BIST 9109.34
- Altın 2919.651
- Dolar 34.2345
- Euro 37.6242
- İstanbul 25 °C
- Ankara 22 °C
- Galataport Projesi'nde sona yaklaşıldı
- BMW, deniz biyoyakıtını UECC, GoodShipping ile test edecek
- Kiralık minibüse talep artışı var
- VW'de üst düzey atama
- Ünye Limanı Türkiye'yi lider yapacak
- Türkiye’nin en değerli markası yine THY
- İzmir-Antalya seyahat süresi 3 saate inecek
- Osmanlı'nın projesi ülkeye milyarlarca dolar gelir sağlayacak
- Otomotivde üretim artıyor, satış beklentileri yükseldi
- Toyota Türkiye, 800 kişi istihdam edecek
- Otomobil ihracatı mayıs ayında yüzde 56 azaldı
- HAVAŞ 21 havalimanında hizmete başladı
- İran'a ait yük gemisi Irak karasularında battı
- 'Jet uçak' çözümü ile gemi ihracatına hareketlilik geldi
- Rus savaş gemisi Çanakkale Boğazı’ndan geçti
SHGM ve DHMİ artık İstanbul’a taşınmalı
MUSA ALİOĞLU
Bu yazı toplam 2054 defa okunmuştur.
Yazarın Diğer Yazıları
- Havacılıkta iletişim20 Aralık 2011 Salı 12:39
- Uçaktaki suçlara ceza18 Ekim 2011 Salı 01:00
- Havacılığın gizli devi: ILFC13 Ağustos 2011 Cumartesi 14:39
- THY Holding10 Haziran 2011 Cuma 08:55
- Havacılığın gizli devi: ILFC14 Mayıs 2011 Cumartesi 11:51
- Binali Yıldırım, Rekorlar Kıran Bir Bakandı31 Mart 2011 Perşembe 11:32
- Çukurova Havaalanı için engeller kalktı01 Kasım 2010 Pazartesi 11:00
- ICAO Konferansından neler konuşuldu?15 Ekim 2010 Cuma 01:35
- Çukurova Havaalanı için engeller kalktı17 Eylül 2010 Cuma 17:35
- Havacılık haberleri ve medyamızın tavrı15 Mart 2010 Pazartesi 12:13
- Kardeşleri kesildi, o hala uçuyor22 Şubat 2010 Pazartesi 13:23
- Türkiye Ralli Şampiyonası’nın isim sponsoru Shell Helix oldu
- Şehirler arası otobüs pazarının tercihi: Mercedes-Benz
- Ralli sezonu Sarıkamış’ta açılıyor
- Jeep, 2020 modeller için fiyat sabitliyor
- TAV, ABD’de dördüncü yolcu salonunu açtı
- Dakar Rallisi'nde bir ölüm daha meydana geldi
- TRAGGER, T-Car ile ANFAŞ Fuarı’nda
- Goodyear, LPM2 yarışlarına hazırlanıyor
- Şans getirsin istedi, tazminat ödeyecek
- 2020 Türkiye Ralli Şampiyonası taslak takvimi açıklandı
1/20
- Türk Yıldızları'nın İstanbul'u selamlaması
- Kabin emniyet çalıştayı gerçekleştirildi
- Geleceğin otomobilleri sahneye çıktı
- Citroën, Paris Otomobil Fuarı’nda iki konsept modelinin müjdesini verdi
12345678
- Mine KayaSözleşmeli araçlar ile ilgili ‘KAOS’
- Yalçın AltınMitsubishi, Yeni Canter’in Lansmanı’nı gerçekleştirdi
- FATİH YILMAZTÜLOMSAŞ'ın Başarısı ve Hedefleri
- ERCÜMENT TAHMAZGÜMRÜKTE NELER OLUYOR?
- MUSA ALİOĞLUHavacılıkta iletişim
- BİNALİ YILDIRIMCumhuriyet tarihinin en büyük karayolu seferberliği
- Ahmet SarıahmetoğluKurumsallaşmanın zorluğu
- Mevlüt BAYRAKKurumsallaşma ve Eğitim
- M.Sabri DânâbaşYatırım Kriz Dinlemez!
- Mustafa YILDIRIMSivil toplum örgütleri ve sorumluluk
- Ali Osman ULUSOYGeleceği görün
- SEÇİL ÖZYANIKNe Değişti?
- ADNAN SAKA"Liman Kenti Aliağa"
- MERİÇ KÖYATASIBayraksız Vatan !
123
- Tellere çarpan helikopter saniyeler içinde parçalandı
- Elektrikli uçak havalandı
- Rüya uçakla akıl almaz kalkış!
- Coredon'un uçağı böyle boyandı
12345678
ÇEVRE
- Galataport Projesi'nde sona yaklaşıldıDünyanın en büyük sahil şeridi projelerinden birisi olan Galataport Projesi'nde sona yaklaşıldı. Beyoğlu Belediye Başkanı Haydar Ali Yıldız bir yıl içerisinde tamamlanması planlanan projeyle ilgili bilgi aldı.
- BMW, deniz biyoyakıtını UECC, GoodShipping ile test edecekBirleşik Avrupa Otomobil Taşıyıcıları (UECC) ve sürdürülebilir nakliye girişimi GoodShipping Programı, UECC'nin rulolarında deniz biyoyakıtını (BFO) test etmeye devam etmek için şimdi otomobil üreticisi BMW Group ile ortaklık kurdu.
- Muğla'da tekneler tura çıkmak için hazırlanıyorMuğla'nın Marmaris ilçesinde koronavirüs tedbirleri kapsamında ticari faaliyet yapmaları yasaklanan günübirlik tur tekneleri ile mavi tur teknelerinin bakım çalışmaları devam ediyor.
- Ortaköy Sahilinde yunuslar görüldüKarantina süreciyle beraber insanların evlerine çekilmesi ile dünyanın dört bir yanından hayvanların sokaklara, caddelere çıkmasına şahit oluyoruz. Ortaköy sahilinde de yunuslar ortaya çıktı.
HAVA YOLLARI
- Türkiye’nin en değerli markası yine THYUluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'ın araştırmasına göre Türk Hava Yolları, 2 milyar dolara yaklaşan marka değeriyle bu yıl da "Türkiye'nin en değerli markası" oldu. Aytemiz, Kordsa ve Mars Lojistik ilk marka arasına girdi.
- THY, dış hat uçuşlarının başlama tarihini açıkladıTürk Hava Yolları (THY) Basın Müşaviri Yahya Üstün, "18 Haziran itibarıyla Avrupa’daki 16 şehirden Anadolu’daki 14 noktaya direkt uçmaya başlayacağız" dedi.
- Uçak içine kabin bagajı alınmayacakİstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı terminal işletmecisi ISG, yarın başlayacak iç hat uçuşlarında uçak içerisine kabin bagajı kabul edilmeyeceğini duyurdu.
- Türkiye’den ilk yurt dışı seferi Kıbrıs’a yapılacakİç hat uçuşları 4 Haziran’da dış hat uçuşları ise 10 Haziran’da başlayacak. Dış hatlarda uçuşlar ilk olarak KKTC’ye olacak.
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim