• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 17 °C

Sınırdaki demiryolları yenileniyor

Sınırdaki demiryolları yenileniyor
Türkiye'nin en eski demiryolları arasında yer alan Gaziantep - Nusaybin istasyonları arasındaki Akçakale - Karkamış güzergahında 115 bin 885 metrelik demiryolu yenileme çalışmasında son aşamaya gelindi.

Sınırdaki demiryolları yenileniyor

Türkiye'nin en eski demiryolları arasında yer alan Gaziantep - Nusaybin istasyonları arasındaki Akçakale - Karkamış güzergahında 115 bin 885 metrelik demiryolu yenileme çalışmasında son aşamaya gelindi.

 

Akçakale - Karkamış arasındaki demiryolu yenileme çalışmasının en önemli ve zor kısmı gerçekleşti. Demiryolu Yapım ve İşletim Personeli Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği (YOLDER) Başkan Yardımcısı Hasan Yıldız, "TCDD 6. Bölge sınırlarında gerçekleştirilen yol yenileme çalışmasıyla ortalama 40 kilometre olan tren hızının 95 kilometreye çıkması hedeflenmektedir. Ağırlıkla Suriye ve Irak'a daha çok ihraç ürünlerinin taşındığı demiryolunda, vagon başına yükün de 10 ton dolayında artırılacaktır. Akçakale -Karkamış arasındaki yol yenileme çalışmasına Haziran ayı sonunda başlanıldı. Ağırlıkla insan gücüyle gerçekleştirilen çalışmalarda demir yolu işçileri üyesinin yanı sıra 34 sanatkar, 8 daimi, 121 de geçici işçinin görev yaptı. Akçakale-Karkamış'taki çalışmayla kullanım ömrünü tamamlamış rayların yenileriyle değiştirilerek dünya standartlarına çekildi. Çalışmanın yürütüldüğü demiryolu güzergahının bir tarafı mayınlı arazi, diğer tarafında ise Suriye'nin Tellebyat ilçesi bulunuyor. Demiryolu, aynı zamanda Türkiye ile Suriye arasında sınırı oluşturuyor. Akçakale (Zenginova) - Karkamış arasındaki 89 kilometrelik yol çalışmasının en zorlu kısmı Fırat Nehri üzerinde yer alan tarihi demiryolu köprüsünde gerçekleşti. 1911 - 1913 yılları arasında Almanlar tarafından Alman ve Fransız teknolojisiyle gerçekleştirilen 870 metrelik demiryolu köprüsünde, eski raylar yenileriyle yer değiştirdi. Traverslerin de bakımı yapıldı. Çalışmalarda Bağdat tipi olarak tanımlanan B.B 1924 demir travers ve 12 metrelik B.B 1924 tipi raylar, Afyon ve Sivas Beton travers fabrikalarında üretilen B58 HM tipi beton travers, Karabük Demir Çelik Fabrikası'nda üretilen 36 metrelik raylarla değiştirildi. Çalışmalarda iki buraj makinesi, bir regülatör, paletli dört iş makinesi ve bir traskavatör kullanıldı. Ekibin deneyimi sayesinde kazasız atlatılan çalışmalarla 100 yıllık demiryolu raylarının da yenilenme işleri gerçekleşmiş oldu" dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim