• BIST 9693.46
  • Altın 2506.054
  • Dolar 32.5782
  • Euro 34.7401
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 22 °C

Tatil rezervasyonlarında 'e-posta' uyarısı

Tatil rezervasyonlarında 'e-posta' uyarısı
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Şahin, "Tatile gittiğimizde seçtiğimiz oda ile karşılaşmazsak, bir e-posta kaydıyla bütün haklarımızı geri alabiliriz." dedi.

İnternet üzerinden yapılan tatil rezervasyonlarında, hak kaybına uğramadan sözleşmeden vazgeçilebilmesinde e-posta kaydının büyük önem taşıdığı belirtildi.

Tatil dönemlerinde internet üzerinden rezervasyon yaptıran tüketicilerin en çok karşılaştığı sorunlar, rezervasyonu iptal ettirme, seçilen oda ya da otelin fotoğraflarla benzer olmaması.

Bu gibi durumlarda mağduriyet yaşanmaması için otellerle sözlü görüşme yerine e-posta yoluyla görüşme yapılması ve tercih edilen odaların, otellerin ekran görüntüsünün alınması gerekiyor.

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, yaptığı açıklamada, tatil rezervasyonlarının son yıllarda genellikle internet üzerinden yapıldığına dikkati çekti.

Tatil bölgeleri ve konaklama yerlerinin internette güzel resimlerle, güzel anlatımlarla tanıtıldığını, ancak bölgeye gidildiğinde internet sitesinde yer alan fotoğraflardan farklı mekanlarla da karşılaşılabildiğini söyleyen Şahin, bu durumun tüketici mağduriyetine yol açtığını ifade etti.

Tercih edilen otel ve odalarla ilgili dikkat edilmesi gereken hususlar olduğunu anlatan Şahin, şu uyarılarda bulundu:

"Biz bir otel seçiyoruz ama tatil yerine gittiğimiz zaman internette gördüğümüz fotoğraflarla karşılaşmıyoruz. Farklı bir fotoğrafla karşılaşıyoruz. Deniz manzaralı deniyor, orman manzaralı deniyor fakat gittiğimiz zaman böyle birşey yok. Farklı bir oda veriliyor, oda ile ilgili bilgi yanlış. Bunun için rezervasyonu yaptırırken bunu bir mail ile sağlama almalıyız. Yani konuştuklarımızı e-posta yoluyla yazıp özelliklerini gösteren oda rezerve ettirdiğinizi belirtmelisiniz. Karşı taraftan 'Hayır sizin odanız bu değil.' derlerse bizim vazgeçme şansımız var zaten fakat gittiğimizde seçtiğimiz oda ile karşılaşmazsak bir e-posta kaydıyla bütün haklarımızı geri alabiliriz."

"Bir kez yazı yazmak bizi kurtarır"

Tüketicilerin rezervasyonunu farklı sebeplerle iptal ettirme imkanının da bulunduğunu aktaran Şahin, şöyle konuştu:

"Tüketici, cenazesi, düğünü oluyor, parası ve imkanı olmuyor, arabası arızalanıyor, bir şekilde gidemiyor. Tüketiciler olarak sözleşmelerden vazgeçme noktasında bir hakkımız var ona çok dikkat etmemiz gerekiyor. Eğer dönem başlamamışsa, vazgeçebiliriz paramızı da geri alırız. Diyelim ki eylül ayının 5-15'i arası rezervasyon yaptırdık fakat biz eylül ayından önce ağustos ayının sonunda vazgeçme yazısı gönderdik. Yani hiçbir tatil işi yapan otel, işletme 'artık burayı satamam' diyemez. Sizin paranızı ödemek zorunda. Bu vazgeçme işlemini kesinlikle sözlü yapmayın. Bin kere 'telefon ettim, konuştum' demenin hiçbir anlamı yok. Bir kez yazı yazmak bizi kurtarır. Mail yoluyla 'Ben şu sebeple gelemiyorum, lütfen en kısa sürede paramı benim hesabıma yatırın. Paramı iade edin.' diyelim. Büyük bir ihtimalle kabul etmeyecekler fakat göndermiş olduğumuz bu yazı bizi tüketici mahkemesi ve hakem heyetine başvurduğumuzda kurtaracak bir yazı olur."

Bu konularda kendilerine çok sayıda şikayet geldiğini belirten Şahin, otellerin "Biz o fotoğrafı başka yerden çektik." şeklinde savunma yaptıklarını anlattı.

İptal edilecek rezervasyonlarda bütün itirazların, görüşmelerin yazılı yapılması gerektiğini yineleyen ve tatil için verilen reklamların ekran görüntülerinin kopyalanması gerektiğini vurgulayan Şahin, "Ekran görüntüsü mahkemede delil olarak sunabiliriz. Elimizde delil olması lazım. Tüketici her zaman kanunen korunuyor. İspat mükellefiyeti karşı tarafa aittir. Kanun tarafından korunduğumuz için delillerimizi saklamamız yeterlidir." diye konuştu.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Benzine indirim geldi28 Nisan 2020 Salı 01:40
  • Akaryakıta zam yolda24 Nisan 2020 Cuma 08:53
  • Benzin ve motorine büyük indirim22 Nisan 2020 Çarşamba 09:11
  • Petrol piyasası çöktü21 Nisan 2020 Salı 01:53
  • Benzin fiyatlarına indirim geliyor21 Nisan 2020 Salı 01:16
  • E-Ticaret yüzde 200 arttı20 Nisan 2020 Pazartesi 10:02
  • Araçtan inmeden BP Taşıtmatik ile akaryakıt temini17 Nisan 2020 Cuma 20:14
  • Mazota indirim geldi.. Gece yarısı ikisi de zamlanacak17 Nisan 2020 Cuma 14:16
  • Sabiha Gökçen’in terminal yatırımı bir yıl ertelendi09 Nisan 2020 Perşembe 06:30
  • Motorine 15 kuruş zam08 Nisan 2020 Çarşamba 20:16
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim