• BIST 107.217
  • Altın 140,822
  • Dolar 3,5243
  • Euro 4,0982
  • İstanbul 28 °C
  • Ankara 30 °C

TCG Heybeliada’nın ilk rotası Akdeniz

TCG Heybeliada’nın ilk rotası Akdeniz
TSK, Kıbrıslı Rumların İsrail’le anlaşarak KKTC ve Türkiye’nin tüm itirazlarına rağmen Doğu Akdeniz’deki “Afrodit” kod adlı bölgede sondaj girişimine, ilk milli savaş gemimizi hizmete sokarak gözdağı vermeye hazırlanıyor.

TCG Heybeliada’nın ilk rotası Akdeniz

TSK, Kıbrıslı Rumların İsrail’le anlaşarak KKTC ve Türkiye’nin tüm itirazlarına rağmen Doğu Akdeniz’deki “Afrodit” kod adlı bölgede doğalgaz ve petrol arama girişimine, ilk milli savaş gemimizi hizmete sokarak gözdağı vermeye hazırlanıyor. Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nın MİLGEM (Milli Gemi) projesi kapsamında üretilen Türkiye’nin ilk savaş gemisi TCG Heybeliada (F-511) 27 Eylül salı günü hizmet vermeye başlayacak. 

TCG Heybeliada’nın, Preveze Deniz Zaferi’nin 473. yıl dönümü ve Deniz Kuvvetleri Günü kapsamında, 27 Eylül salı günü İstanbul Tersanesi Komutanlığında hizmete alınarak, Donanma Komutanlığı’na dahil edileceği öğrenildi. Aynı gün projenin ikinci gemisi Büyükada’nın (F-512) ise denize indirileceği belirtildi.

Tanımlanmış düşük gizlilik (stealth) seviyesine ulaşabilmek maksadıyla detaylı çalışmaların icra edildiği için hayalet savaş gemisi olarak da tanımlanan TCG Heybeliada’nın, Doğu Akdeniz’deki krizin boyutuna göre fırkateynlere destek amaçlı kullanılmasının planlandığı öğrenildi.

Beş yıldızlı otel konforu

Beş yıldızlı otel konforunu aratmayan Heybeliada, deniz altında ses dalgalarıyla iletişim sağlayacak ve olası torpido saldırılarını önceden belirleyip, sinyal demetleriyle düşman donanmasının haberleşme sistemini yanıltma teknolojisine sahip. Savaş gemisinde, personelin çalışma koşulları ve konforu için de imkanlar seferber edildi. Tüm kamaralarda modern mobilya ve aydınlatma sistemlerinin kullanıldığı gemide, toplam 108 kişilik yatak kapasitesi bulunuyor. 

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, savaş gemisindeki konforun gerekçesini ise, “Bir savaş gemisi platformunun değerini, ona kumanda eden personelin değeri ve verimliliği belirlemektedir. Bu sebeple ulusal uluslar arası standartlar göz önünde bulundurularak tasarım faaliyetleri esnasında personel çalışma koşulları ve konforuna büyük önem verilmiştir” diye açıklıyor. 

Hayalet savaş gemisi

Savaş gemisinin donanımında, harp gemileri için vazgeçilemez bir öneme sahip olan iz yönetimi ve izlerin azaltımı faaliyetleri kapsamında, hidrodinamik, akustik, manyetik, kızılötesi, radar izlerinin azaltımı tasarım faaliyetlerine yön veren ana girdiler kullanıldı. Tanımlanmış düşük gizlilik (stealth) seviyesine ulaşabilmek maksadıyla detaylı çalışmaların icra edildiği geminin adı bu özellikleri nedeniyle hayalet olarak da anılıyor.

MİLGEM Projesi’nde, mevcut yetenekleriyle fırkateyn ile karakol gemisi arasında bir konumda yer alan korvetlerin inşası ile kıyıya dayalı harp alanındaki yeteneklerinin geliştirilmesi öngörülüyor. Gemilere helikopter konuşlanması ile Denizaltı Savunma Harbi imkan ve kabiliyetleri artırılarak, Harpoon ve 76 mm top entegrasyonu ile etkin su üstü harbi yeteneği kazandırıldı. Gemide, su üstü harbi, deniz altı savunma harbi ve keşif taarruz maksatlı olarak kullanılan 10 tonluk Sea Hawk S-70 B deniz helikopteri yer alıyor. Helikopterin konuşlanması için hangar, helikopter yakalama ve transfer sistemi, 10 tona kadar helikopterlerin gece gündüz iniş kalkış imkanına sahip olacağı platform, yedek silah cephaneliği ve yakıt ikmal imkanı da gemide yer alıyor. Gemi, sahip olduğu verimli ve esnek CODAG tahrik sistemi konfigürasyonu ile 29 knot’un üzerinde sürat yapabiliyor.

Yerli savaş sistemi

MİLGEM Projesi’nde, ilk kez bir savaş gemisinin yerli olarak geliştirilen savaş sistemi (GENESİS) entegrasyonu da dahil olmak üzere tüm tasarım, entegrasyon ve analiz aşamaları tamamen milli olarak gerçekleştirildi. Gemide, ilk kez yurtiçi kurum ve kuruluşlar tarafından milli imkanlarla geliştirilen sonar, top atış kontrol sistemi, düşük yakalanma olasılıklı (LPI) radar, stabilize makinalı tüfek (STAMP), geminin manyetik izini azaltıcı degaussing sistemi, kızıl ötesi iz yönetimi ve lazer ikaz sistemi kullanıldı.

Denizde kalma süresi lojistik destekli 21 gün, lojistik desteksiz 10 gün olan gemide, günde 20 ton tatlı su üretilebilecek. 

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim