• BIST 107.206
  • Altın 143,369
  • Dolar 3,5533
  • Euro 4,1312
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 18 °C

THY'den 3. çeyrekte 23 milyon TL zarar

THY'den 3. çeyrekte 23 milyon TL zarar
THY, 3. çeyrekte 23 milyon TL zarar açıkladı. Uzmanlara göre, 3. çeyrek zararı karşılıklardaki artış ve kur farkından kaynaklandı.

KUR FARKI THY'Yİ ZARARA SOKTU

THY, 3. çeyrekte 23 milyon TL zarar açıkladı. Uzmanlara göre, 3. çeyrek zararı karşılıklardaki artış ve kur farkından kaynaklandı.

Bilançosu açıklanan 342 borsa şirketinden 96’sının kârı azaldı. Kârı azalan şirketler içinde Türk Hava Yolları (THY), yatırımcıları ve uzmanları şaşırttı. Türk Hava Yolları’nın 2009 yılının 9 aylık döneminde 475.9 milyon TL olan net kârı 2010 yılının 9 aylık döneminde 255.5 milyon TL’ye geriledi. Düşüş yüzde 46 oldu. THY üçüncü çeyrekte ise 23 milyon TL?zarar açıkladı. İş Yatırım THY’nin bilançosuyla ilgili olarak şu değerlendirmede bulundu: “Üçüncü çeyrekte uçakların değer düşüşünden dolayı ayrılan karşılıktaki artış ve şirketin döviz pozisyonlarından kaynaklanan kur gideri finansal giderlerinin beklenenin üzerinde artmasına neden olarak net kârı aşağı çekti.”

Kur farkı zararı oluştu

HSBC Yatırım Menkul Değerler ise, “THY kur farkı gideri nedeniyle 3. çeyrekte 23 milyon TL zarar açıkladı. Zararda en önemli payı toplamı 511 milyon TL’yi bulan kur farkı zararları oluşturdu” yorumunda bulundu. THY’nin 3. çeyrek kârının beklentilerden oldukça fazla sapmasının faaliyet dışı finansal giderlerden kaynaklandığını belirten Yatırım Finansman da şu değerlendirmede bulundu:

“THY 3. çeyrekte yolcu sayısını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15.6, gelirlerini ise yüzde 20 arttırdı. Bu dönemde 2.359 milyon gelir kaydeden THY mevsimselliğin de etkisiyle yolcu başına verimi arttırdı. THY’nin akaryakıt giderleri geçen yıla göre yüzde 31 arttı. Akaryakıt giderlerinin toplam faaliyet giderleri içindeki payı 2009’un ilk 9 ayındaki yüzde 25 seviyesinden 2010’u aynı döneminde yüzde 28’e yükseldi. THY, yolcu büyümesindeki güçlü büyüme trendini halen koruyor, ancak akaryakıt ve personel giderlerindeki hızlı artış kârlılık üzerinde baskı yaratmaya devam ediyor.”

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim