• BIST 10247.75
  • Altın 2400.636
  • Dolar 32.257
  • Euro 34.6756
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 21 °C

Türk Hava Yolları uçağı böyle denetlendi

Türk Hava Yolları uçağı böyle denetlendi
Türkiye’de Türk tescilli uçaklara uygulanan SANA denetimi, yolcunun uçaktan ayrılmasıyla, yeni yolcunun uçağa alınması arasında kalan kısıtlı süre zarfında yapılıyor.

Türk Hava Yolları uçağı böyle denetlendi

Türkiye’de Türk tescilli uçaklara uygulanan SANA denetimi, yolcunun uçaktan ayrılmasıyla, yeni yolcunun uçağa alınması arasında kalan kısıtlı süre zarfında yapılıyor.

SANA denetimlerinde EASA Form-20 adı verilen, toplamda 54 maddelik bir checklist (kontrol listesi) kullanılarak ağırlıklı olarak kokpit, kabin ve uçağın fiziksel konrolü şeklinde 3 ana başlık altında gerçekleştiriliyor.

SANA denetimlerinde uçağın uçuş emniyetinin direkt olarak etkileyeceği düşünülen unsurların tespiti durumunda, uygunsuzluk giderilene kadar uçağın kalkışına izin verilmiyor.

Eğer denetim esnasında uzun vadeli bir yaptırım sözkonusu olursa, bulgu yada bulguların tekrarının tespiti halinde şirketin uçuş izinlerinin iptali sözkonusu olabiliyor.

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü genel merkezinden gelen elektirik-elektronik mühendisi Ahmet Şamil Demir ile uçak mühendisi Songul Yılmaz, bugün saat 16:55’de Moskova’ya gidecek olan TC-JRT kuyruk tescilli Türk Hava Yolları’na ait Airbus A321 tipi yolcu uçağının SANA denetimlerini gerçekleştirdi.

SANA denetlemesi, sefer saatinden yaklaşık 1 saat önce uçağa giren Demir ve Yılmaz’ı uçağın kapısında kabin amirinin karşılayıp kart kontrolü yapmasının ardından denetçilerden birini kokpite diğerini ise uçağın altına almasıyla başladı.

Uçağın kokpitine giren elektrik-elektronik mühendisi Ahmet Şamil Demir, burada öncelikle pilotların lisansları, gözlük kullanımı durumunda asıl ve yedek gözlük kontrolü, uçuş planları ve yakıt hesapları, uçakta bulunması zorunlu olan sertifikaları ve kokpit camlarını kontrol ederek denetimi başladı. Daha sonra kabinin genel durumu ve acil durum ekipmanlarını kontrol eden Demir, uçak içindeki denetlemesini tamamladı.

Uçağın altında teknik durumla ilgili kısımda görevli olan Songül Yılmaz ise, kargo cinsi ve kayıtlarının yanısıra motorun ve uçağın genel görünümü gibi konuları denetledi.

Denetlemelerin tamamlanmasının ardından uçak kapısında kontrollerini inceleyen SHGM denetçileri karşılıklı olarak görüş-alışverişinden sonra aldıkları raporu uçağın kaptanına imzalatarak uçaktan ayrıldı.

SANA ve SAFA denetimlerinin son derece önemli olduğuna vurgu yapan Ahmet Şamil Demir, denetimlerin herhangi bir limitinin bulunmadığını, her operatör için bir emniyet durum değerlendirmesi yapılarak bu değerlendirme neticesinde denetim periyodunun belirlendiğini ifade etti.

1.20120518094404.jpg

2.20120518094414.jpg

3.20120518094427.jpg

4.20120518094436.jpg

5.20120518094447.jpg

6.20120518094456.jpg

7.20120518094508.jpg

8.20120518094521.jpg

9.20120518094532.jpg

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim