• BIST 10178.26
  • Altın 2391.91
  • Dolar 32.3216
  • Euro 34.6843
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 18 °C

Türk markalarından yurt dışı atağı

Türk markalarından yurt dışı atağı
BMD Başkanı Sinan Öncel, Türk markalarının yurt dışında her gün en az iki yeni mağaza açtığını belirterek, Rusya'nın mağaza sayısında başı çektiğini bildirdi.

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel yaptığı açıklamada, Türk markalarının geçen yıl 650 mağaza açtıkları yurt dışındaki büyüme stratejilerini bu yıl da sürdürdüğünü kaydederek, Türk markalarının yurt dışında ortalama her gün en az iki yeni mağaza açtığını söyledi.

Yurt içinde karlılığın giderek düşmesinin markaları yurt dışı arayışlarına hız vermek durumunda bıraktığını dile getiren Öncel, önceki yıllarda dövize endeksli yapılan ve güncellenemeyen kira kontratları ile ham madde maliyetlerindeki artış ve ithalat vergilerinin karlılığı düşürdüğünü anlattı.

Öncel, BMD üyesi markaların 2017'de yurt dışında 650 yeni mağaza açtığını anımsatarak, "2018'e başlarken 100 markamızın 108 ülkede 3 bin 150 mağazası ve 11 bin 500'e yakın satış noktası bulunuyordu. Markalarımızın 2015 ve öncesinde imzaladıkları kontratlara yönelik sıkıntıları hala tam olarak çözülmedi." diye konuştu.

Ülke dışındaki fırsatları değerlendirmeye ağırlık verdiklerini aktaran Öncel, "Markalarımızın planlamalarına baktığımızda yurt dışında her gün ortalama iki yeni mağaza açtığımızı söyleyebiliriz. Yıl sonunda yurt dışı mağaza sayımızın 4 bine, 2020’de ise 6 bin sınırına yaklaşacağını öngörüyoruz." ifadesini kullandı.

"Rusya 515 mağaza ile ilk sırada"

Öncel, Türk markalarının bugüne kadar en çok mağazayı Rusya'da açtığını belirterek, 2017 sonu itibarıyla Rusya'da Türk markalarının 515 mağazası olduğunu bildirdi.

Sinan Öncel, bu alanda Rusya'yı 264 mağaza ile Suudi Arabistan, 227 mağaza ile Kazakistan, 199 mağaza ile İran, 181 mağaza ile Ukrayna, 134 mağaza ile Romanya, 128 mağaza ile Irak, 125 mağaza ile Azerbaycan, 102 mağaza ile KKTC, 75 mağaza ile Gürcistan'ın takip ettiği bilgisini verdi.

Yurt dışındaki mağazaların yaklaşık üçte ikisinin bu 10 ülkede faaliyetlerini sürdürdüğünü dile getiren Öncel, "Coğrafi bölgeler olarak baktığımızda ise mağazaların yüzde 41'inin Rusya ile Ukrayna, Kazakistan, Azerbaycan gibi Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) ülkelerinde bulunduğunu görüyoruz. Avrupa ve Orta Doğu ülkeleri yüzde 25'er payla iki ve üçüncü sırayı paylaşıyor. Mağazalarımızın yüzde 6'sı Kuzey Afrika'da, yüzde 3’' ise yukarıdaki saydığımız coğrafyanın dışındaki ülkelerde faaliyetlerini sürdürüyor." dedi.

Öncel, kısa ve orta vadede mevcut dağılımda çok ciddi bir değişiklik öngörmediklerini, markaların bir yandan bulundukları ülkelerde derinleşip kök salarken öte yandan da diğer ülkelerdeki fırsatları değerlendirmeye devam edeceklerini sözlerine ekledi.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Benzine indirim geldi28 Nisan 2020 Salı 01:40
  • Akaryakıta zam yolda24 Nisan 2020 Cuma 08:53
  • Benzin ve motorine büyük indirim22 Nisan 2020 Çarşamba 09:11
  • Petrol piyasası çöktü21 Nisan 2020 Salı 01:53
  • Benzin fiyatlarına indirim geliyor21 Nisan 2020 Salı 01:16
  • E-Ticaret yüzde 200 arttı20 Nisan 2020 Pazartesi 10:02
  • Araçtan inmeden BP Taşıtmatik ile akaryakıt temini17 Nisan 2020 Cuma 20:14
  • Mazota indirim geldi.. Gece yarısı ikisi de zamlanacak17 Nisan 2020 Cuma 14:16
  • Sabiha Gökçen’in terminal yatırımı bir yıl ertelendi09 Nisan 2020 Perşembe 06:30
  • Motorine 15 kuruş zam08 Nisan 2020 Çarşamba 20:16
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim