• BIST 83.067
  • Altın 146,538
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • İstanbul 5 °C
  • Ankara -3 °C

Türkiye dünyanın en iyi ikinci pazarı oldu

Türkiye dünyanın en iyi ikinci pazarı oldu
VISA Avrupa Büyüyen Pazarlardan Sorumlu Direktörü Mark Antipof, Avrupa’dan sonra en iyi büyüyen pazarın Türkiye olduğunu söyledi.

Türkiye dünyanın en iyi ikinci pazarı

VISA Avrupa Büyüyen Pazarlardan Sorumlu Direktörü Mark Antipof, Avrupa’dan sonra en iyi büyüyen pazarın Türkiye olduğunu söyledi.

VISA Avrupa Büyüyen Pazarlardan Sorumlu Direktörü Mark Antipof, geçen yıl Avrupa’da harcanan her 7 Euro’nun bir Euro’sunun Visa kartlarıyla yapıldığını belirterek, “Bunun yüzde 80’i banka kartlarıyla yüzde 20’si de kredi kartlarıyla yapıldı. 2011’de yüzde 13 büyümeyle Avrupa’da 450 milyon kart adedine ulaştık. Türkiye’de ise Visa kart sayısı 79 milyon. Bunun 49 milyonunu banka kartları oluşturuyor. Bu muazzam bir rakam. Türkiye gerek büyük nüfusu ve gerekse hızlı büyümesiyle Visa Avrupa için en önemli ülkelerden biri” dedi.

6 TL’den 1 TL’si kartla

2011’de Türkiye’de harcanan her 6 TL’den 1 TL’sinin Visa kartlarla yapıldığını kaydeden Antipof, şunları söyledi:

“İngiltere’den sonra en büyük pazarımız Türkiye. İngiltere’de geçen yıl her 3 sterlinden biri Visa kartla yapıldı. Ancak Türkiye’nin büyüme hızı İngiltere’den çok daha yüksek. Türkiye’nin genç nüfusunun yeni teknolojilere çok daha çabuk uyum sağladığığını görüyoruz. O nedenle Türkiye yakın zamanda bir kaç yıla kalmaz İngiltere’yi geçip Avrupa’nın en büyük pazarı olabilir. Yaşlanan Avrupa’da ‘genç Türkiye’ geleceğimizin olduğu ülkelerden biri.”

Yüzde 16 paya ulaştı

Visa Avrupa Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Bölge Genel Müdürü Berna Ülman, Türkiye’de 2011 toplam harcamaların içinde Visa kart kullanım oranının yüzde 16 olduğunu kaydederek, şöyle konuştu:

“Bu yüzde 25 artışla toplam alışveriş hacminde 148 milyar liralık bir hacim demek. 2001’de her 30 TL’nin bir lirası Visa’yla yapılıyordu. Ve toplam harcamalar içindeki payımız da yüzde 3’e denk geliyordu. Son 10 yılda 5 kat artış sağlandı. Bu 298 milyar lira alışveriş hacmine ulaşacağımız anlamına geliyor.”

2 Milyon ticari kart

Şirketlerin kullandıkları ticari kartlarda da 2011’de ciddi bir büyüme yakalayarak 2 milyon adede ulaştıklarını söyleyen Ülman, şu bilgileri verdi:

“2011’de ticari kartlar 13 milyar lira alışvriş hacmine ulaştı. Temassız kartlarda da büyüme çok hızlı. Temassız kartların sayısı da 3.7 milyona çıktı. 2011’de her 4 TL’lik temassız ödemenin 3 lirası visa ile yapıldı. Visa olarak Türkiye pazarında kart adedinde yüzde 59, toplam kullanımda yüzde 56 paya sahibiz. E-ticarette de payımız yüzde 53. Nakitle mücadele kapsamında yaptığımız hesaplamalara göre, son 5 yılda visa kart kullanımı ile ekonomik büyümeye yüzde 4.5 katkı sağladık. Bu 40 bin kişiye istihdam demek.”

Tek limit gelirse büyüme olur

VISA Avrupa Büyüyen Pazarlardan Sorumlu Direktörü Mark Antipof, Türkiye’de ekonomiyi soğutma çabaları kapsamında geçen yıl gündeme gelen ve halen Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) üzerinde çalıştığı ‘kredi kartına tek limit’ uygulamasıyla ilgili, şu değerlendirmeyi yaptı:

“Benim bildiğim kadarıyla böyle bir uygulama başka bir ülkede yok. Avrupa’da düzenleyici otorite tarafından getirilen herhangi bir limit sınırlaması yok. Kredi kartı verilip, alınması, limitinin ne olacağı, asgari ödeme limitinin hesaplanması tamamen müşteri ve banka arasında olan ticari bir ilişkiyi içerir. Her ülkenin bankacılık sistemine ilişkin mevzuatında farklılıklar olması doğal. Ancak tek limit uygulamasına hiç rastlamadım. Türkiye’de tartışılan tüketicinin sahip olduğu tüm kredi kartlarının limitlerinin toplamda o kişi için gelirine göre belirlenen tek bir limit içerisinden dağıtılmasına benzer bir uygulama İsrail’de geçmişte uygulandı. Ancak tam olarak tek limit değil sadece tüketicinin gelirinin belli bir miktar üzerinde kredi limiti belirlenmesi şeklindeydi. Kredi kartlarında Avrupa’da ve ABD’deki genel uygulama, tüketicinin kredi ödeme geçmişine, gelirine göre bankanın belirlediği bir limit geçerli oluyor.”

E-Ticaret en hızlı büyüyen alan

E-Ticarette Visa kartların hacmi 2011’de yüzde 35 büyüyerek 130 milyar Euro’ya ulaştı. Her 5 Euro’nun 1 Euro’su dijital ortamda harcandı.
Türkiye’de ise e-ticaretin 5 yıl önce toplam kartlı alışveriş içindeki payı yüzde 4 iken 2011’de 12 milyar lira hacme ulaşarak yüzde 8’lik paya ulaştı.
E-ticaret Türkiye’de 2011’de yüzde 53’lük büyüme kaydetti.

İlk kez 1 milyon euro’luk ciro göründü

2011’de iyi bir yıl geçirdiklerini belirten Mart Antipof, “Ciromuz ilk kez 2011’de bir milyar Euro’yu aştı. 2010 ciromuz 878 milyon Euro’ydu. Kar amacı gütmeyen bir kuruluş olduğumuz için gelirlerimizdeki artışı sermayemize aktarıyoruz ya da yeni yatırımlara ayırıyoruz. 2011’de sermaye ve rezervlerimiz 738 milyon Euro, vergi öncesi fazla da 241 milyon Euro’ya ulaştı” dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim