• BIST 109.754
  • Altın 156,091
  • Dolar 3,8568
  • Euro 4,5510
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 2 °C

Türkiye, hızlı trenin en ucuz olduğu ülke konumunda

Türkiye, hızlı trenin en ucuz olduğu ülke konumunda
Dünyada hızlı tren kullanımına ilişkin açıklanan son rakamlar, Türkiye’nin hızlı tren kullanımının en ucuz ülke olduğunu ortaya koyuyor

13 Mart 2009’da Ankara Eskişehir arasında başlayan ilk sefer ile ülkemizde hizmete geçen hızlı trenleri Türkiye dünyada ilk kullanan 8. Avrupa’da ise 6. ülke konumunda. Henüz çok kısıtlı bir rotada hizmette olsa da yapılmakta olan güzergahlar hizmete girdiğinde hızlı tren kullanımı ülkemizde çok ciddi bir potansiyele ulaşmış olacak. Zira şu anda hızlı trenlerin kullanımı nüfusa oranlandığında %7 seviyesinde gerçekleşiyor.

TCDD tarafından işletilen yüksek hızlı trenlerin fiyatı çok fazla gündemde olmasa da özellikle hızlı tren ağının geniş olduğu coğrafyalarda km başına alınan bilet ücreti kullanıcıların dikkat ettiği bir konu. Bu noktada bilet satışı odağında Avrupa’da hizmet veren Go Euro, dünyadaki bilet fiyatlarına ilişkin bir tablo yayınladı. Ortaya çıkan rakamlara göre Türkiye, Rusya ile birlikte hızlı trenin en ucuz olduğu ülke konumunda. Türkiye’de hızlı trenin kilometre başına maliyet 0,03 Euro olarak gerçekleşiyor.

Kilometre başına maliyetin en yüksek olduğu ülkelerde sırasıyla fiyatlar şöyle:

ABD: 0,45 Euro
Finlandiya: 0,33 Euro
Belçika: 0,31 Euro
Çin: 0,22 Euro
Japonya: 0,2 Euro
Norveç: 0,19 Euro
Almanya: 0,19 Euro
Fransa: 0,19 Euro
Özbekistan: 0,18 Euro
Portekiz: 0,18 Euro
Avusturya: 0,18 Euro
İsveç: 0,17 Euro
İtalya: 0,15 Euro
Güney Kore: 0,14 Euro
Hollanda: 0,12 Euro
Tayvan: 0,12 Euro
İspanya: 0,12 Euro
Polonya: 0,08 Euro
Rusya: 0,03 Euro
Türkiye: 0,03 Euro

Hızlı trenler söz konusu olunca işletim hızları da büyük önem taşıyor elbette. Ülkemizde maksimum işletim hızı 250km ile sınırlanmış durumda. Buna karşın trenlerin çıkabildiği maksimum hız ise 303km olarak gerçekleşmişti. Dünyada rakamlar ise işletme hızı ortalamasına göre sırasıyla şöyle:

Çin – Rekor Hız: 501 İşletim Hızı: 350
İspanya – Rekor Hız: 404 İşletim Hızı: 320
Fransa – Rekor Hız: 575 İşletim Hızı: 320
Almanya – Rekor Hız: 368 İşletim Hızı: 320
Japonya – Rekor Hız: 603 İşletim Hızı: 320
Tayvan – Rekor Hız: 308 İşletim Hızı: 300
Hollanda – Rekor Hız: 300 İşletim Hızı: 300
Güney Kore – Rekor Hız: 421 İşletim Hızı: 300
İtalya – Rekor Hız: 400 İşletim Hızı: 300
Belçika – Rekor Hız: 368 İşletim Hızı: 300
Türkiye – Rekor Hız: 303 İşletim Hızı: 250
Rusya – Rekor Hız: 290 İşletim Hızı: 250
Özbekistan – Rekor Hız: 255 İşletim Hızı: 250
ABD – Rekor Hız: 265 İşletim Hızı: 240
Avusturya – Rekor Hız: 275 İşletim Hızı: 230
Portekiz – Rekor Hız: 237 İşletim Hızı: 220
Finlandiya – Rekor Hız: 242 İşletim Hızı: 220
Norveç – Rekor Hız: 210 İşletim Hızı: 210
Polonya – Rekor Hız: 291 İşletim Hızı: 200
İsveç – Rekor Hız: 303 İşletim Hızı: 200

Ülkemizde Ankara – İstanbul, Ankara – Konya ve Eskişehir – Konya arasında devam eden hızlı tren seferleri yeni eklenen hatlar ile daha geniş bir coğrafyaya yayılacak. Hali hazırda Ankara – İzmir, Konya – Gaziantep, Ankara – Sivas – Kars arasında hat çalışmaları devam ediyor. Ayrıca Karadeniz – Akdeniz hızlı tren hattı, Antalya – Kayseri hattı gibi önemli hızlı tren hatlarının da 2023 ve 2035 hedefleri doğrultusunda bitirilmesi planlanıyor.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim