• BIST 107.489
  • Altın 142,921
  • Dolar 3,5608
  • Euro 4,1464
  • İstanbul 31 °C
  • Ankara 33 °C

Türkiye tamamen yerli ilk tramvayını üretecek

Türkiye tamamen yerli ilk tramvayını üretecek
Bozankaya tarafından geliştirilen tramvay, tamamı yerli tasarım ve üretim olan ilk yüzde 100 alçak tabanlı araç olacak.

Türkiye’de ilk kez, bir tramvayın tasarım aşamasından üretim aşamasına kadar tüm aşamaları yerli olarak gerçekleştirilecek. Bozankaya A.Ş, Türkiye’nin ilk alçak tabanlı raylı sistem aracını Ankara’da Sincan OSB’de üretecek.

TCV markası ile Sincan OSB’deki yeni yerinde dizel CNG ve elektrikli otobüs üretimine geçen yıl başlayan ve 2015 yılında Sanayi Sicil Belgesini alan Bozankaya, şimdi de troleybüs, raylı sistem araçları, otobüs iskeleti üretimi yapılacak olan fabrikasında faaliyet gösteriyor. Bozankaya fabrikası, geçtiğimiz günlerde Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Vehbi Konarılı, Şube Müdürü Binbaşar Karadeniz tarafından ziyaret edilmiş ve firma “Bozankaya Otomotiv Makine İmalat İthalat ve İhracat A.Ş” adı ile Sanayi Sicil Belgesi almıştı.

İlk müşteri Kayseri Belediyesi

Kayseri Belediyesi’nin açmış olduğu ihaleyi alarak, yüzde 100 alçak tabanlı çift taraflı ilk yerli tramvay projesini başlatan firma, bu ihale kapsamında önümüzdeki 2 yıl içinde Kayseri Belediyesi’ne 30 set (150 vagon) tramvay teslim edilecek. Proje kapsamında geliştirilecek olan tramvay aracı, çift yönlü yüzde 100 alçak zeminli bir raylı sistem aracı olacak.

Yüksek yolcu kapasiteli

Şimdiye kadar yurt dışından satın alınarak kullanılan tramvay araçları, enerji ve çevreci çözüm planlı, sıfır emisyon ilkesine uygun, düşük gürültü kirliliğine sebep olan, ağırlık ve yer tasarrufu sağlayan, yüksek güvenlik ve konfor, yüksek yolcu kapasiteli modüler ve akıllı sistemler olarak artık Türkiye’de üretilecek.

Tramvay, başta güvenlik olmak üzere, çevrecilik, yolcu taşıma kapasitesi ve alçak taban olması nedeniyle birçok özellikleri bakımından yerli ve ilk araç olarak kabul ediliyor. Ayrıca motor gücü rakiplere göre daha avantajlı konumda olurken, yolcu taşıma kapasite yurt içi ve yurt dışı ürünlerde 300 ve altında iken, Bozankaya ürününde 310 yolcu taşıma kapasiteli olarak tasarlandı.

Özgün tasarım

Boş ağırlık ise aynı segment araçlara göre 1,5-2 ton arası daha hafifletilmiş araç olacak. Tramvayın diğer bir farklı tarafı ise, tüm firmalar uluslararası tramvay standardı olan EN 12663 kullanırken; firma ürününde yeni yürürlüğe girmekte olan VDV152 standardını esas alınarak tasarım faaliyetleri yürüttü. Bu şekilde fikri sinai mülkiyet hakkı tamamen Bozankaya firmasına ait yerli ve özgün tasarıma dayalı bir ürün elde edilecek.

Yurt dışına bağımlılığı kaldıracak

Siemens/Almanya, Bombardier/Kanada, Alstom/Fransa, Ansaldo Breda/ İtalya, CSR/Çin, CNR/Çin, CAF/İspanya, Skoda/Çek Cumhuriyeti, Hyundai Rotem/G.Kore, Mitsubishi/Japonya gibi sektörde dünya devi firmalardan metro, hafif raylı araçlar (LTR) ve tramvaylar olmak üzere, 2 bin 156 adet araç satın alınmıştı. Bunlara yaklaşık 6,5 milyar euro ödenirken, bir o kadarının da işçilik, yedek parça ve stok maliyeti için harcanması bekleniyor.

Proje ile ithal alımların önüne geçilerek, önemli ölçüde yerli üretime geçilmesi öngörülüyor. Ayrıca Türkiye’nin yurt dışı bağımlılığının azaltılması, bu projeyle edinilen deneyim ve Ar-Ge altyapısı ile metro ve hızlı tren sektörüne geçilmesi hedefleniyor.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim