• BIST 9479.47
  • Altın 2503.351
  • Dolar 32.5935
  • Euro 34.7997
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 14 °C

Türkiye'de melez uçak heyecanı

Türkiye'de melez uçak heyecanı
Türkiye'nin dünyada yalnızca ABD ve İtalya'nın sahip olduğu "melez uçak" teknolojisi için araştırma geliştirme projesi yürütme kararı aldığı ortaya çıktı.

Türkiye'nin dünyada yalnızca ABD ve İtalya'nın sahip olduğu "melez uçak" teknolojisi için araştırma geliştirme projesi yürütme kararı aldığı ortaya çıktı.

Geliştirilecek melez uçak, helikopterle uçağın üstün özelliklerini bir araya toplayacak. İniş ve kalkışta helikoptere, seyir halindeyken uçağa dönüşecek.

ABD ordusunun sahip olduğu melez uçak, TSK'nın 2015'de düzenlediği "Egemen" tatbikatına katılmıştı. Savunma Sanayii Müsteşarı İsmail Demir, mevcut projeleri ve yeni dönem stratejilerini değerlendirme toplantısı düzenledi. Demir, sunumunda "tilt rotor uçak için araştırma ve geliştirme projesi" yürütüleceğini açıkladı.

Sunumda dikkatlerden kaçan bu proje, helikopter özelliğine de sahip "melez" uçakların yerli ve milli olarak geliştirilmesi anlamına geliyor. Boeing'in geliştirdiği V-22 Osprey ile Leonardo- Finmeccanica'nın geliştirdiği AW609 helikopterin dikey performansıyla sabit kanatlı uçağın hız ve menzil yeteneklerini buluşturuyor. İtalyan firması, AW609'u ABD'li Bell ile birlikte geliştirmeye başlamış, ardından yoluna yalnız devam etmişti.
Melez uçak, dikey konumda bulunan motor kaportaları ve rotorları sayesinde helikopter gibi havalanıyor. Ardından motor kaportaları döndürülerek helikopterden turboprop motorlu bir uçağa dönüşüm sağlanıyor. Böylece yüksek hız ve irtifaya ulaşan uçak, hedefine varınca motor kaportaları yeniden döndürülerek dikey iniş yapan helikoptere dönüştürülüyor.

OSPREY V-22

Mürettebat: 2 pilot, 2 uçuş mühendisi
Pervane adedi: 2
Motor adedi: 2
Pervane türü: Turboshaft
Azami hız: 509km/s
Azami menzili: 1,000 km
Uçuş yüksekliği: 7.925 m
Yükselme hızı:11.8 m/s

2023'TE YERLİ SAVAŞ UÇAĞI

Müsteşar İsmail Demir, "Hedefimiz 2023, o tarihte görev yapacak bir uçak değil. O tarihte ilk şekli ortaya çıkmış bir uçak. 2030 beklentimiz ise yerli bir uçağın THK'da tam fonksiyonel hizmet veriyor olması. 2030'da Hava Kuvvetleri filosu tamamen yerli uçaklardan oluşmayacak. Çok sayıda F-35 uçağının filoda olacağını düşünüyoruz" dedi.

EYP'YE KARŞI PROJE

İsmail Demir, terör örgütlerinin son yıllarda yaygın olarak kullandığı el yapımı patlayıcıların (EYP) engellenmesine yönelik birden fazla proje üzerinde çalışıldığını belirterek, şu bilgiyi verdi: "Karıştırma, uzaktan patlatma, elektronik yöntemlerle etkisiz hale getirmek için çalışıyoruz. Şu anda 'Sahaya yüzde yüz etkin bir çözüm verdik' diyemiyoruz çünkü her gün yeni bir tehdit şekli ortaya çıkabiliyor." 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim