• BIST 9889.67
  • Altın 2435.681
  • Dolar 32.5203
  • Euro 34.8906
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 27 °C

Türkiye'ye ray satmayana ağır ders

Türkiye'ye ray satmayana ağır ders
İNTES'in Ankara'daki toplantısında konuşan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, yabancıların 2 yıl boyunca bir santim ray vermemesi üzerine Kardemir ile yaptıkları görüşmeyi ve sonrasını ilginç örneklerle anlattı.

İNTES'in Ankara'daki toplantısında konuşan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, yabancıların 2 yıl boyunca bir santim ray vermemesi üzerine Kardemir ile yaptıkları görüşmeyi ve sonrasını ilginç örneklerle anlattı.

 

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, ''Biz, iki sene bir santim ray alamadık, iki tane yurt dışındaki firmanın oyuncağı haline geldik. 'Bu iş yürümez', 'bu rayı kendimiz yapacağız' dedik. Bunların afrasına tafrasına boyun eğemeyiz. KARDEMİR'i çağırdık, tesis kurdu. Şimdi artık KARDEMİR normal ray da yapıyor, Yüksek Hızlı Tren rayı da yapıyor. Dışarıda bizi maymuna çeviren adamlar da hizaya geldi, iyi bir şey oldu'' dedi.

 

Türkiye İnşaat Sanayicileri İşveren Sendikası (İNTES) tarafından Ankara Sheraton'da düzenlenen ''Gelişimin Altyapısı: Ulaştırma'' konulu geleneksel toplantıya katılan Yıldırım, Bakanlığının çalışmaları hakkında bilgi verdi. Son 20 yılda dünyada büyümeyi sağlayan 30 ülke arasında ikinci sırada yer almayı başaran Türkiye'nin, Çin'i izlediğini ifade eden Yıldırım, ''Özellikle son 10 yıl içinde Türkiye sınıf atladı'' diye konuştu.

 

Türkiye'de tartışmaların bir kenara bırakılarak Cumhuriyetin 100. yılına yönelik hedeflere odaklanılması gerektiğini dile getiren Yıldırım, ''Türkiye zaman zaman yarınını göremeyen bir ülke oldu, şimdi ise orta vadeli 3 yıllık bütçe hazırlıyoruz'' diye konuştu.

 

Nüfus artış hızının daha önceki yıllarda az olması gerektiği yönünde bir inanç varken, ülkelerin kalkınmasındaki öneminden dolayı genç nüfusun önem taşıdığını, bu nedenle de nüfus artışının olumlu görüldüğünü anlatan Yıldırım, Türkiye'de de nüfus artış hızının azaldığını, bu nedenle de Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın üç çocuk yapılmasını önerdiğini söyledi.

 

Ulaştırma sektörünün GSMH'deki payının her geçen gün arttığını, bu alana 7,5 yılda 75 milyar lira yatırım yapıldığını bildiren Yıldırım, bu yatırımların yüzde 66'sının karayolları, yüzde 24'ünün demiryolları ve geriye kalan kısmın da diğer ulaştırma sektörlerine aktarıldığını kaydetti.

 

Ulaştırma Bakanlığının yatırımlarının yüzde 83'ünün merkezi bütçeden, yüzde 17'sinin ise Yap-İşlet-Devret (YİD) gibi alternatif finans kaynaklarından karşılandığını belirten Yıldırım, ''Ulaştırmada gerçekleşen ödenek tutarı yüzde 208 oldu. Bu, normal bütçe uygulamaları ve kamu yatırımlarında pek uygun görülmüyor ancak Bakanlığımızın bütçesinde yaşanıyor'' şeklinde konuştu.

 

-''KONYA-İSTANBUL HIZLI TRENLE 3,5 SAATE DÜŞECEK''-

 

Türkiye'de karayollarının doğu-batı aksında önemli bir seviyeye ulaştığını anlatan Yıldırım, kuzey-güney aksındaki projelerin ise yüzde 60'ını tamamladıklarını belirtti. Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolu ihalesini Nurol Holding'in de ortakları arasında yer aldığı bir konsorsiyumun kazandığını hatırlatan Yıldırım, temel atma törenlerine katılmayan Başbakan Erdoğan'ın, bu önemli projenin temel atma törenine katılacağını bildirdi.

 

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, YİD modeli ihalesiyle İstanbul'a yapılacak üçüncü köprü ihalesi için de gün sayıldığını söyledi.

 

Karayollarında gelecek yıl 16,5 milyar, 2023'e kadar ise 228 milyar liralık yatırım yapılacağını belirten Yıldırım, ''Bu yatırımlarda kamunun payı azalıyor, alternatif yatırım kaynaklarının payı ise artıyor'' dedi.

 

Eskişehir'e çok sayıda kavşak yaptıklarını ve şehri güzelleştirdiklerini ifade eden Yıldırım, ''Eskişehir'in fiyakası değişti, fikri de değişir'' şeklinde konuştu.

 

Demiryollarındaki çalışmalara ilişkin de bilgi veren Yıldırım, Türkiye'de demiryolu ekipmanlarının üretimi için arazi karşılığında TCDD Genel Müdürlüğünün yabancı şirketlerle ortak tesis kurduğunu ifade ederek, ''Biz, iki sene bir santim ray alamadık, iki tane yurt dışındaki firmanın oyuncağı haline geldik. 'Bu iş yürümez', 'bu rayı kendimiz yapacağız' dedik. Bunların afrasına tafrasına boyun eğemeyiz. KARDEMİR'i çağırdık, tesis kurdu. Şimdi artık KARDEMİR normal ray da yapıyor, Yüksek Hızlı Tren rayı da yapıyor. Dışarıda bizi maymuna çeviren adamlar da hizaya geldi, iyi bir şey oldu'' diye konuştu.

 

Yıldırım, Çin ile başbakanlar düzeyinde sözleşme imzalandığını anımsatarak, Çin-Türk firmaların ortaklığında, Çin kredisiyle Türkiye'de çok önemli 9 projenin hayata geçirileceğini kaydetti.

 

Hızlı demiryolları hattının tamamlanmasıyla TCDD Genel Müdürlüğünün kendine yeten bir kuruluş haline gelebileceğini vurgulayan Yıldırım, Eskişehir-İstanbul hattının 2013'te, Ankara-Konya'nın bu yıl sonunda tamamlanacağını belirtti. Yıldırım, bu hatların tamamlanmasıyla Konya-İstanbul arasının 12'den 3,5 saate düşeceğini sözlerine ekledi.

 

-''SEKTÖRDE 'YILDIRIM' YATIRIMLAR''-

 

İNTES Yönetim Kurulu Başkanı M. Şükrü Koçoğlu, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım sayesinde sektörde, ''yıldırım yatırımlar'' yapıldığını söyledi. Türkiye'de yatırım bütçesinin üçte birini ulaştırma sektörünün aldığına dikkati çeken Koçoğlu, buna paralel olarak birçok projenin çok kısa sürelerde hayata geçirildiğini ifade etti.

 

Yurt dışındaki projelerde bazı sıkıntılar yaşandığını da anlatan Koçoğlu, ''Her elini kolunu sallayanın yurt dışında iş yapmaması lazım. Akreditasyon olmalı'' diye konuştu.

 

Nurol Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Oğuz Çarmıklı ise Türkiye'nin müteahhitlik ve mühendislik alanındaki başarılarının uzun yıllardır yurt dışına taştığını ifade ederek, bu konuda Hükümetin destek vermesini istedi.

www.ulasimonline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim