• BIST 83.048
  • Altın 147,273
  • Dolar 3,7683
  • Euro 4,0468
  • İstanbul 5 °C
  • Ankara -9 °C

Türkiye'yi saracak yeni demiryolu ağı

Türkiye'yi saracak yeni demiryolu ağı
Malatya milletvekili ve Meclis İdare Amiri Ömer Faruk Öz, Türkiye'yi saracak yeni demiryolu ağını açıkladı.

Türkiye'yi saracak yeni demiryolu ağı

Malatya milletvekili ve Meclis İdare Amiri Ömer Faruk Öz, Türkiye'yi saracak yeni demiryolu ağını açıkladı. Doğudan batıya, kuzeyden güneye demiryolları yeniden inşa edilecek, ya da mevcutların standartları yükseltilecek. İşte yeni hatlar:

Malatya Milletvekili, TBMM İdare Amiri Ömer Faruk Öz; YerelPosta'ya yaptığı açıklamada kara, deniz, demir yolları ulaşımında Türkiye’yi tam bir şantiyeye çevirdiklerini söyledi.

Hükümet, yeni demiryollarının inşası ve mevcut bazı hatların yenilenmesi amacıyla bir taraftan mevcut kaynakları kullanırken, son olarak da Çin Hak Cumhuriyeti ile geniş kapsamlı bir anlaşma imzaladı.

Bu çerçevede Çin tarafı Türkiye’deki şu demiryollarını inşa edecek ya da iyileştirecek:

- Ankara - Sivas, Sivas – Erzincan,
- Yerköy-Kayseri,
- Erzincan – Kars,
- Ankara - İzmir,
- İstanbul - Edirne,
- Trabzon - Erzincan,
- Sivas – Malatya - Elazığ-Diyarbakır,
- Eskişehir - Antalya
- Konya - Antalya gibi hatlarda yüksek hızlı hat projelerini aktif olarak destekleyecek ve Çin Şirketlerinin bahsedilen projelerin yapımına iştiraklerini sağlayacak.

Ömer Faruk Öz, bu hatlatın bir çoğunun da Çin Finans Kuruluşları tarafından finanse edileceğini söyledi.

HAYATİ ÖNEMDEKİ HATLARIN İNŞASI

Öz, bu projeler içinde Malatya'yı ilgilendirecek olanlara dikkat çekti ve şunları söyledi:

"İşte bu çerçevede Malatya’yı da ilgilendiren proje kapsamında Sivas-Malatya- Elazığ-Diyarbakır Hızlı Hat Projesinin 2023 yılına kadar bitirilmesi hedeflenmektedir. Yani bu tarih Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100. Yıldönümüne denk gelecektir.

Yine bu hedefler doğrultusunda; Malatya-Narlı-Adana ve İskenderun hattı çift hatlı hale getirilerek rehabilite edilecektir. Yani aynı hatta şu anda ortalama azami hız aynı 110 Km iken rehabiliteden sonra azami ortalama hız 200 Km çıkacaktır. Böylece bu demir yolu üzerinden Malatya Sanayisinin üretmiş olduğu ürünler ile tarım ürünlerimiz daha hızlı ve ekonomik olarak İskenderun Limanına ulaştırılmış olacaktır.

Malatya Narlı -Gaziantep hattı ile Gaziantep-Halep Hattı da Yüksek Hızlı Tren hattı da TCDD proje çalışmalarına dahil edilmiştir. İstanbul--Sivas Malaya 1240 km yüksek hızlı demir yolu ile yaklaşık beş buçuk saatte ulaşım sağlanabilecektir.

Sonuç olarak; Yüksek Hızlı Tren Hat Projesi kapsamında İstanbul’dan kalkan tren Sivas üzerinden Malatya-Elazığ üzerinden Diyarbakır’a, Konvensiyel Hat olarak da Malatya üzerinden Malatya- Narlı- Adana- İskenderun’a ulaşım sağlanacaktır.

Yine proje ile Malatya- narlı üzerinden G.Antep- Halep hattı gündeme gelmiş olmaktadır. Ayrıca Malatya- Çetinkaya üzerinden Erzincan- Erzurum- Kars’a Bakü-Tiflis hattına gitmek mümkün olacaktır."

Ömer Faruk Öz, Malatya- Çetinkaya- Sivas arasındaki demiryolu çalışmalarının 2011 yılında tamamlanarak 4 Eylül Mavi Treninin seferlere yeniden başlanacağını da açıkladı.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim