Maliyet hesapları yapılırken ayrılan koltuk sayısının da hesaba katılacağı belirtilen açıklamada Bhatta, Gelir ve Fiyatlandırma Yönetimi Dergisi’nde (Journal of Revenue and Pricing Management ) üç öneri ileri sürdü:
1 - Toplam ağırlığına göre bilet fiyatı
Bilet fiyatı, yolcunun kilosu ve yanına aldığı bagaj ağırlığı için kilogram başına baz olarak alınan sabit bir fiyatla hesaplanacak.
2 - Taban fiyatı artı / eksi ek masraflar
Bu seçeneği bir oran terzi olarak adlandıran Bhatta, sabit bir taban fiyatı üzerine yolcunun ağırlığına göre kilo başına ek ödeme yapması ve kilosu az olan yolcuların ise seyahat indirimi kazanmasını öngörüyor.
3 - Ortalama ağırlıkta olan yolcular için aynı tarife
Normal, ortalama ağırlığa sahip yolcular için aynı tarife uygulanacak. Bu durumda bagajın belirli bir sınırı aşması halinde daha fazla veya daha az ödeme yapılacak. Yani, üç farkla tarife uygulanacak: yüksek, orta ve düşük.
Bhatta, "Açıkçası yolcunun ağırlığı bilet fiyatlarını etkileyecek. Havayolları fiyatlandırmada yolcu ağırlığını dikkate alacak’’ dedi.
Sydney Morning Herald’a göre de, ‘‘Her fazla kilogram yakıt tüketimini daha fazla artıracak. Bu da, çevre için zararlı CO2 emisyonunu artıracak ve dolayısıyla ek maliyete yol açacak.’’