• BIST 9915.62
  • Altın 2435.681
  • Dolar 32.5203
  • Euro 34.8906
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 26 °C

Yavuz Çizmeci'den samimi açıklamalar

Yavuz Çizmeci'den samimi açıklamalar
Hürriyet yazarlarından Vahap Munyar Yavuz Çizmeci ile yaptığı söyleşiyi köşesine taşımış...

Yavuz Çizmeci'den samimi açıklamalar

Hürriyet yazarlarından Vahap Munyar Yavuz Çizmeci ile yaptığı söyleşiyi köşesine taşımış...

MYTECHNIC ve myCargo CEO'su Yavuz Çizmeci'yle buluştuğumuzda 1988 yılını anımsadım:
 
Sizinle o dönemde kurduğunuz Sultan Havayolları vesilesiyle birkaç kez sohbet etmiştik. Sonra pek karşılaşmadık...
 
Ben şimdiki şirketleri kurmadan önce 1999-2006 arasında MNG Havayolları'nda hissedar ve yönetici olarak bulundum. MNG 30 uçak ve Airbus A300 kargo uçağıyla hizmet verir hale gelmişti. Ayrıca MNG Teknik'i de kurmuştuk.
 
MyTechnic'i ne zaman kurdunuz?
 
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda 2007'de kurduk. 2008'de de hizmete başladık.
 
Ne kadar yatırım yaptınız?
 
80 milyon Dolar yatırım maliyeti var. Aynı anda normal Gövdeli 12 uçağın bakımı yapılabiliyor. 670 kişi çalışıyor.
 
MyTechnic'in faaliyete geçmesinin hemen ardından bölgede dikkat çekmeye başladığını vurgulayıp, ekledi:
 
Oğlum Dağlar Çizmeci finansçıdır. Aslında 2008-2009'da dünyada kriz yaşanıyordu ama yine de o dönemde dolaşan para vardı. Nitekim 35 kadar fonla ortaklık görüşmelerimiz oldu.
 
Neden fonları ortak almadınız? Belki de iyi kaynak getirirlerdi.
 
Fonlar parayı getirip, kazandıktan sonra kısa sürede çıkmak isterler. O günlerde bir dost vasıtasıyla Çinli HNA ile buluştuk. HNA Çin'in en büyük havacılık ve turizm şirketi. Filolarında 350'ye yakın uçak var. Bu uçaklara yetecek bakım tesisleri yoktu.
 
Türkiye'nin Çin açısından konumuna değindi:
 
HNA dünyaya da pek açık değildi. Türkiye üzerinden dünyaya açılmak doğru bir adım olarak göründü onlar için. Böylece ortaklık gerçekleşti.
 
Ortaklık yapısı nasıl oluştu?
 
Yüzde 60 hisseyi onlara verdik, yüzde 40 bizde kaldı.
 
Sizde bakım yaptıran kaç havayolu şirketi var?
 
5'i Rus, toplam 80 müşterimiz var. Avrupa'dan, Ortadoğu'dan, Afrika'dan ve Türkiye'den havayolu şirketleri müşterilerimiz arasında.
 
Cironuz ne kadar?
 
50 milyon doları buluyor. Yılda 100'ün üzerinde uçağın bakımını yapıyoruz.
 
Yavuz Çizmeci, MyTechnic'teki ortaklıktan bir yıl sonra Çinli HNA'yla yeniden masaya oturduklarını aktardı:
 
MyCargo'ya da ortak olmak istediler. Artık birbirimizi iyi tanıdığımız için kısa sürede karar verdik. MyCargo'da hisselerin yüzde 51'i bizde kaldı, yüzde 49'u HNA'nın oldu.
 
MyCargo'nun Lufthansa ve dhl gibi dünya devlerine taşeronluk yaptığını belirtip, sürdürdü:
 
Türkiye-Çin arasında yük taşımak üzere 114 ton kapasiteli Boeing 747-400 uçağı filomuzu 3 yılda 10'a çıkarmak istiyoruz. Şu anda toplam 8 uçakla hizmet veriyoruz. Bu yılı toplam 10 uçakla kapatacağız.
 
Diğer uçakların yük taşıma kapasitesi ne kadar?
 
40 ton kapasiteleri var.
 
Kargodaki cironuz ne kadar?
 
100 milyon dolara ulaşıyor...
 
Çizmeci, bu noktada kargoya dönük yeni planlarını aktardı:
 
Hong Kong'da bir kargo holdingi kuruyoruz. HNA'yla ortak olacağız ama yönetim bizde kalacak.
 
Çizmeci, 1988'de Sultan Havayolları'yla girdiği havacılık sektöründe arada yaşadığı sıkıntılar nedeniyle mola verse de bugün MyTechnic ve MyCargo'da Çinli HNA'yla birlikte büyüyor...
 
Hong Kong'da kurulacak holding, MyCargo için önemli adım olacak gibi görünüyor...
 
Belki birlikte turizme de girer Çinli turistte birkaç milyona çıkarız
 
YAVUZ Çizmeci'ye Sultan Havayolları dönemini anımsattım:
 
Yolcu taşımacılığına da girecek misiniz?
 
Yanıta ilk anda olumsuz girdi:
 
Uçak bakımı ve kargo işinde büyümeyi düşünüyoruz. Yakın dönem gündemimizde yolcu taşımacılığı yok.
 
Ardından kapıyı açık bırakmayı yeğledi:
 
Ortağımız HNA, Çin'in önde gelen turizm şirketi. Türkiye'de ne yapacaklarsa bizimle yapmaya kararlılar. Belki tarifeli seferler yapan değil, charter'a dönük iş yapabiliriz. Eğer birlikte turizm işi yaparsak, Türkiye'ye yılda birkaç milyon Çinli turistin gelmesini sağlayabiliriz.
 
Yılda 60 milyon Çinli turistin dünyada çeşitli ülkelere gittiğini vurgulayıp, ekledi:
 
Çin'den yoğun turist çekebilmek için charter da olsa günlük sefer yapmak gerekir...
 
Yolcu uçağından kargoya dönüşen Boeing 747-400 70 milyon doları buluyor
 
YAVUZ Çizmeci'ye kargo uçaklarının genelde yolcu uçağından dönüştürülmesinin nedenini sordum:
 
Sıfırdan kargo uçağı almak maliyetli bir iş ve buna gerek de yok.
 
Ancak, fabrikadan direk sıfır kargo uçağı alanlar da oluyor değil mi?
 
Var ama çok fazla değil... Dünyada bugün 16 bin uçak havada dolaşıyor. Bunların 1600-1700'ünü kargo uçakları oluşturuyor.
 
Sonra Boeing 747-400'den örnek verdi:
 
Bu uçağı sıfır almaya kalksak 130 milyon dolara mal olur. Oysa yolcu uçağından dönüştürmek 70 milyon dolar...

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim