Bu yılın ilk 10 ayında 176 bin adet araç üretimi gerçekleştirerekTürkiye toplam üretiminden %18 pay alan Tofaş satışlarda ise ise 6 markayla 63 bin adetten fazla satış gerçekleştirip pazardan yaklaşık %12 pay aldı. Tofaş CEO’su Kamil Başaran “Yılsonu pazar beklentimizi 700 – 720 bin bandı olarak olarak revize ettik. Yurtiçi satışlarımız 6 markada toplam 90-95 bin bandında seyredecek. İhracat beklentimizi 140 bin – 150 bin bandında koruyoruz” dedi.
Hafif ticaride lider
Fiat İş birimi Direktörü Okan Baş Ocak-Ekim döneminde toplam Türkiye pazarının geçen yıl aynı döneme göre %16 oranında daralarak, 540 bin adet düzeyinde satış gerçekleştirdiğini belirtti. Baş şu bilgileri verdi: “Fiat markamız ile yılın 10 aylık döneminde 61.203 adet araç satışı gerçekleştirdik ve toplam otomotiv pazarında %11,3’lük bir pay elde ettik.Bu dönemde otomobil satışlarımız 28.896 adede ulaşırken, Linea 10 aylık satışlar itibarıyla “Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobili” olmayı sürdürdü. Hafif ticari araç segmentinde yılın başından bu yana Türkiye pazarının lideri konumdayız.Markamız 2014 yılında, 500 Ailesi’nin yeni versiyonlarının yanı sıra ailenin 5 kapılı üyesi 500L’nin Living ve Freemont’un yeni versiyonu Freemont Cross’la birlikte ürün gamını genişletti. Ürün gamımızın tamamlayıcısı olacak ve 2015 mart ayında Türkiye pazarına satışa sunulacak olan 500X ile daha da güçleneceğiz. Fiat 500X için önümüzdeki yıl için satış hedefimizi 1.500 adet olarak öngörüyoruz.”
www.ulastirma.com.tr