• BIST 97.726
  • Altın 145,622
  • Dolar 3,5781
  • Euro 4,0001
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 13 °C

Amarok ve Turkcell'den bir ilk

Amarok ve Turkcell'den bir ilk
Volkswagen Amarok, test sürüşüne davet etmek için müşterileri kendisi aradı. Volkswagen Ticari Araç ve Turkcell, ‘Beacon Teknolojisi’ni otomotiv sektöründe Türkiye’de ilk kez kullanarak test sürüşü daveti yaptı.

Volkswagen Ticari Araç ve Turkcell, Türkiye’de bir ilke imza attı. Volkswagen Amarok modelinin test sürüşünü potansiyel müşterilere deneyimletmek amacıyla, Turkcell’in ‘Mikrolokasyon Platformu’nun kullandı. Bir AVM’de bulunan Volkswagen Amarok reklam panosuna “beacon” cihazları yerleştirilerek SMS ve IVR iletişim kanalları kullanılıp ilgili Turkcell aboneleri açık otoparkta bulunan Amarok test araçlarına yönlendirildi.

Türkiye’de bir ilk

Volkswagen Ticari Araç ve Turkcell, otomotiv sektöründe Türkiye’de ilk kez beacon teknolojisini kullandı. Bir reklam panosunu aktif ve akıllı bir tanıtım standına dönüştüren uygulamada, Volkswagen Amarok reklam görselinin yanından geçen ve daha önceden kriterleri belirlenmiş, reklam almaya izin veren hedef kitleye IVR (sesli arama) ve SMS gönderimi yapıldı. Akıllı telefonunda Turkcell Hesabım uygulaması yüklü olan ve Bluetooth özelliği açık olan müşteriler, beacon cihazının bulunduğu reklam panosunun 3 metre yakınından geçmeleriyle birlikte uygulamaya dahil oldular.

Arayan Amarok

IVR aramasında, hedef kitleye Volkswagen Amarok tarafından ve normal bir cep telefonundan aranıyormuş izlenimi verildi; “Merhaba, ben Volkswagen Amarok! Beni yakından tanımak ve test sürüşü gerçekleştirmek istersen, açık otoparkta seni bekliyorum” mesajı okundu ve SMS metni gönderildi. Turkcell’li kullanıcılar, telefonda söylenen veya SMS mesajında yazan yönlendirmeyle otoparka gittiklerinde, anahtarları üzerinde bırakılmış bir Amarok buldular ve aracı bir süre kendi kendilerine inceledikten sonra Volkswagen Ticari Araç ekibi ile test sürüşü gerçekleştirdiler.

Neslihan Uçar: Müşteriye gerçek zamanlı en iyi teklifi sunuyoruz

Turkcell Mobil Pazarlama Çözümleri Direktörü Neslihan Uçar, konuyla ilgili açıklamasında, iletişim teknolojilerinin gelişmesi ve mobil hayatın yaygınlaşmasıyla mobil mecraların tüketicinin günlük hayatında çok önemli bir yer tuttuğunu belirterek şunları söyledi:

“Akıllı telefonların kullanım oranı arttıkça yeni nesil tüketiciler için fiziksel dünya ile dijital dünyanın kesiştiği teknolojiler de daha değerli hale geldi. Böylece işletmelerin tüketiciye ulaştırmak istedikleri mesajlar için yeni bir kanal oluştu. Markalar, Turkcell Mikrolokasyon Platformu sayesinde müşterilerinin alışkanlıklarını anlayabiliyor, onlara en uygun teklifleri yerinde ve zamanında, video, metin, fotoğraf, ses vb. formatlarda istedikleri an sunabiliyor. Konumu ve profili tespit edilen müşteriye, gerçek zamanlı en iyi teklif mobil üzerinden iletiliyor. Müşteri, akıllı cihazına gelen mesaj ile kendine özel teklifi öğreniyor ve değerlendiriyor, isterse harekete geçebiliyor. Turkcell olarak lokasyon hedeflemeyi yurtdışı, il, ilçe, mahalle, kapalı ve açık mekân seviyelerinde yaparken, artık ilave olarak mağaza ve hatta reyon seviyesinde de yapabilmeye imkân sağlayan hedefli mikro lokasyon platformunu sunuyoruz.”

Türkiye’de ilk kez Volkswagen’le

Volkswagen Ticari Araç ile bu alanda önemli bir yenilik gerçekleştirdiklerini belirten Neslihan Uçar şunları söyledi: “Türkiye’de ilk kez bir dış mekân reklam panosunda Turkcell’in konum tabanlı mobil pazarlama teknolojisi kullanılarak hedef kitleye gerçek zamanlı erişim sağlandı. Bu yenilikçi kurguyu Volkswagen gibi güçlü bir marka işbirliği ile hayata geçirmekten mutluluk duyuyoruz. Turkcell’in ve Türkiye’nin mobil pazarlama alanında geldiği nokta, rekabette bir adım öne geçmek için çok değerli fırsatlar yaratıyor. Yapılan uygulamalarda, Turkcell Mikrolokasyon Platformu’nu kullanan şirketlerin, yüksek geri dönüşler sağladığını sevinerek görüyoruz.”

Müşteri faydasına olan her platformda yer almayı hedefliyoruz

Mobil mecraların gündelik hayatın içine entegre olduğu günümüzde, yeni mobil iletişim teknolojilerini kullanmanın önemini vurgulayan ve yeni teknolojileri kullanmakta öncü olduklarını belirten Volkswagen Ticari Araç Pazarlama Müdürü Adil Şanlıoğlu, “Mevcut ve gelecekte Volkswagen ailesine katılmak isteyen potansiyel müşterilerimizle iletişimimizi yaygınlaştırmak adına, teknolojinin imkanlarını da maksimum düzeyde entegre ettiğimiz bir çok uygulamayı, sosyal medya kanallarından mobil mecralara kadar birçok alanda hayata geçirdik. Türkiye’nin konusunda uzman kuruluşu Turkcell’le gerçekleştirdiğimiz işbirliğine de bu şekilde yaklaşıyoruz.  Türkiye’de ve otomotiv sektöründe bir outdoor etkinlikte ilk kez kullanılan bu teknolojiyle; Turkcell Mikrolokasyon Platformu sayesinde yeni bir platformu da müşterilerimizin faydasına dönüştürmeyi hedefliyoruz.” şeklinde bilgi verdi.

Turkcell Mikrolokasyon Platformu nedir?

Turkcell Mikrolokasyon Platformu sayesinde markalar, müşterilerine akıllı telefonları üzerinden konum bazlı, gerçek zamanlı bilgilendirme, reklam ve tanıtım yapabiliyor, markanın hedeflediği tüketiciye özel gerçek zamanlı teklifler sunulabiliyor. Platform, beacon adı verilen yeni nesil akıllı bluetooth teknolojisi ile çalışıyor. Beaconlar; küçük, pratik, taşınabilir, kurması ve yönetmesi kolay, sinyal kapsama alanları 30-50 metre ölçeğinde cihazlardır. Beaconlardan yayılan sinyali anlamlandırmak için, bu sinyali algılayacak akıllı bir uygulama ve kişiye özel teklifleri yöneten bir kampanya platformuna ihtiyaç duyuluyor.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim