• BIST 9915.62
  • Altın 2440.177
  • Dolar 32.4575
  • Euro 34.7559
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 12 °C

Aybar: 'Hafif ticari aracın önü açılmalı'

Aybar: 'Hafif ticari aracın önü açılmalı'
Hafif ticari aracın önünün açılması gerektiğini söyleyen Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, aksi takdirde Türkiye'nin 'hafif ticari araç üssü' özelliğini kaybedebileceğini belirtti.

Türkiye’de olmasa da Avrupa genelinde 1998’den bu yana Avrupa hafif ticari araç pazarının zirvesinde yer alan, geçen yılı 335 bin 500 adetlik satış ve yüzde 14.6’lık pazar payı ile kapatan Renault, Yeni Trafic ve Yeni Master ile hafif ticari ürün gamını yeniliyor. Bu amaçla içerisinde test sürüşlerinin de bulunduğu bir organizasyon düzenlendi. Türk gazetecilerle birlikte toplantıya katılan Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, sorularımızı da cevapladı. Bu yıl pazarın geçen yıla göre yüzde 20-25 altında kapanacağı öngördüklerini belirterek, “650 – 700 binlik bir satış adedi bekliyoruz” dedi. 

"Türkiye'de düşüş çok hızlı ve sert oldu"

Türkiye’nin bir ticari araç üretim üssü haline geldiğini söyleyen Aybar, “Yılın ikinci yarısı ticari satışları için biraz umut taşıyor. Ancak SRC ve K belgesi büyük sorun olmaya devam ediyor. Son 14 yılda Avrupa’da ticari araç pazar payı yüzde 13’ten yüzde 9’a düştü. Türkiye’de ise bu düşüş çok daha hızlı ve sert yaşandı. Bu özelliğimizi kaybedebiliriz. Yeni yatırımlar da gelmez” diye konuştu. 

"Hafif ticari aracın önü açılmalı"

Hafif ticari aracın önünün açılması gerektiğini vurgulayan diyen İbrahim Aybar, Renault markası için de, “15 yıldır Türkiye’de binek araçta lider olduk. Bu konumumuzun korunması bizim için en önemli hedef haline geldi. Halen var olan ve gelecek yeni ürünlerle bu yıl da liderliğe taşınacağımıza inanıyorum. Araç fiyatları da yeterince arttı. Bundan sonra hissedilir bir artış olacağını düşünmüyorum” dedi.

Ticariler son çeyrekte

Yeni Trafic’te 1.6 litre önden çekişli 2 yeni farklı motor seçeneği bulunuyor: Energy dCi 140 Twin Turbo (340Nm) Stop & Start ve Energy dCi 115 (300Nm). Yeni motorları sayesinde yakıt tüketimi 6.2 litre/100km’ye kadar düşüyor. Yeni Trafic’e Elektronik Denge Programı (ESC) ile birlikte sunulan Yol Tutuş Desteği (Extended Grip), Yokuş Kalkış Desteği ve Römork Savrulma Önleyici, Devrilme Önleyici, Adaptif Yük Kontrolü, Lastik Basınç İzleme Sistemi ve Geniş Açılı Geri Görüş Aynası yeni donanım özellikleri olarak eklenmiş. Mobil bir ofis olarak tasarlanan Yeni Trafic’te ileri teknoloji ve multimedya sistemleri de mevcut: Audio sistemi, CD oynatıcısı, MP3 özellikli radyo, Bluetooth’lu eller serbest telefon, USB portu gibi. Ayrıca opsiyonel olarak sunulan, yedi inçlik (18cm) dokunmatik ekran ve radyo içeren mültimedya sistemi Media Nav ise, Nav & Go navigasyon içeriyor. Yeni Trafic Eylül 2014’te Avrupa’da, yılın son çeyreğinde ise Türkiye’de pazara sunuluyor olacak.

Eylül ayında Türkiye'de satışa sunulacak

Yeni Master’da ise 2,3 litre 2 farklı motor seçeneği ile sunuluyor. Energy dCi 125: Tek turbolu motor 125bg (310Nm/1,250 dev.dak.) Yeni Energy dCi 165 Twin Turbo Start&Stop: Çift Turbolu motor 165bg (360Nm/1,500 dev.dak.). Bu motorun ayrıca Start &Stop özelliği de mevcut. Çift turbo şarjlı (Twin Turbo) Energy 165 motor, 6.9 litre/100km’ ye kadar düşen bir yakıt tüketimi sunuyor. Yeni Master’da uzun yol taşıması için arkada tek tekerlekli, arkadan itişli L4 versiyonu gama ekleniyor. Yeni Master Avrupa’da Eylül ayında, Türkiye’de ise yılın son çeyreğinde satışa sunulacak.

http://www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim