• BIST 9909.34
  • Altın 2435.681
  • Dolar 32.5203
  • Euro 34.8906
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 28 °C

Bosch'tan çığır açan batarya teknolojisi

Bosch'tan çığır açan batarya teknolojisi
Bosch, elektrikli otomobiller için yeni bir batarya teknolojisini görücüye çıkartıyor.

Bosch, elektrikli otomobiller için üretimi beş yıl gibi kısa bir süre içerisinde başlayacak olan yeni bir batarya teknolojisini görücüye çıkartıyor. Bosch Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Volkmar Denner, "Bosch, elektromobilite alanında bir çığır açmak için bilgi birikimini ve finansal kaynaklarını kullanıyor" diyor. ABD'li teknoloji şirketi Seeo Inc.'in (Silikon Vadisi yakınlarında Hayward, CA'da bulunmaktadır) satın alınması bunu mümkün kılmaya yardımcı olacak. Batarya teknolojisi alanında kendi geliştirme çalışmalarına ek olarak Bosch, artık lityum bataryalara yönelik yenilikçi katı halli hücreler konusunda son derece önemli bir know-how'a ve ayrıca özel patentlere sahip. Denner, "Katı halli hücreler, çığır açan bir teknoloji olabilir. Güçlü teknoloji, çokuluslu bir şirketin geniş sistem bilgi birikimi ve finansal kaynaklarıyla buluşuyor." diyor. Bugüne kadar, beyan edilen endüstri hedefi on yıl içerisinde bataryaların enerji yoğunluğunu iki kat arttırmak ve maliyetlerini yarı yarıya azaltmak yönündeydi. Yeni katı halli hücrelerle Bosch, 2020 yılı itibarıyla enerji yoğunluğunu iki kattan fazla arttırma ve aynı zamanda maliyetleri çok daha fazla düşürme potansiyelini görüyor. Bugün 150 kilometrelik bir sürüş mesafesine sahip olan bir elektrikli otomobil, yeniden şarj olmaya gerek duymadan ve daha düşük bir maliyetle 300 kilometreden fazla seyahat edebilecek.

Mevcut batarya araştırmasının stratejik bir şekilde genişletilmesi

Seeo Inc.'in satın alınması, Bosch'un elektromobilite stratejisine tam olarak uyuyor. Bosch zaten motorlar ve güç elektroniklerinden bataryalara kadar elektromobilite için çok çeşitli bileşenler sunuyor. Bosch, bugüne kadar elektromobilite ile ilgili 30 üretim projesi gerçekleştirdi. Bununla birlikte mühendisler, teknolojiye daha fazla incelik katma konusunda çalışmalar yürütüyor ve bunu yaparken, elektromobiliteyi daha pratik bir önerme haline getiriyor. Sonuç olarak şirket, 2025 yılı itibarıyla dünya genelinde üretilen tüm yeni otomobillerin yaklaşık yüzde 15'inin en azından bir hibrit güç aktarma mekanizmasına sahip olacağını öngörüyor. Avrupa'da, tüm yeni otomobillerin üçte birinden fazlası elektrikle çalışacak ve bunların büyük bir kısmı plug-in hibrit olacak. Bu amaç doğrultusunda Bosch, amacı daha güçlü bir lityum iyon batarya nesli geliştirmek olan Lithium Energy and Power GmbH & Co. ortak girişimini kurmak üzere 2014 yılında GS Yuasa ve Mitsubishi Corporation ile ortaklık yaptı. Seeo Inc.'in teknolojisi, Bosch'un Japon ortaklarının bugüne kadar yapmış olduğu çalışmayı tamamlıyor. Sonuç, Bosch'un sistemleri ve teknoloji know-how'ına, GS Yuasa'nın hücre yetkinliğine ve Mitsubishi Corporation'ın geniş endüstriyel tabanına sahip çığır açan bir teknoloji olacak.

Bosch, ilk numuneleri hazırladı

Otomobil üreticileri ve tedarikçileri, uzun yıllardır daha güçlü aküler yaratmaya çalışıyor. Hücreler, önemli bir yapı taşır - bir elektrikli otomobilin bataryası, birbirine bağlı sayısız hücreden oluşur. Bu nedenle hücreler, katma değerin önemli bir parçası. Bir enerji depolama cihazının performansı, çeşitli yöntemlerle arttırılabilir. Örneğin, hücre kimyasında, pozitif ve negatif kutuplara (katot ve anot) sahip malzemeler önemli bir role sahip. Mevcut lityum iyon bataryalarda, enerji kapasitesinin sınırlı olmasının nedenlerinden bir tanesi, anodun yüksek seviyede grafit içermesidir. Bosch, katı hal teknolojisini kullanarak, depolama kapasitesini önemli ölçüde arttıran saf lityumdan anot üretebilir. Buna ek olarak, yeni hücreler iyonik sıvı olmadan işlev görür, yani yanıcı değillerdir. Denner, "saf lityum anot, batarya hücre yapısından büyük bir yenilikçi adım." diyor. Seeo Inc.'i satın alması sayesinde Bosch, artık dayanıklılık ve güvenliğin ilgi konusu olduğu otomotiv endüstrisinin yüksek standartlarını karşılama potansiyeline sahip ilk hücre numunelerini hazırladı.

Mobilite Çözümleri hakkında

Mobilite Çözümleri, Bosch Grubu’nun önde gelen iş sektörüdür. Bu sektör 2014 mali yılında 33.3 milyar Avro satış gerçekleştirdi ve tüm grup satışının yüzde 68’sini oluşturmaktadır. Bu durum Bosch grubunu lider otomotiv tedarikçi firmalardan biri yapmaktadır. Mobilite Çözümleri iş sektörü, uzmanlığını otomasyon, elektrifikasyon ve bağlanabilirlik olmak üzere üç mobilite alanında bir araya getiriyor ve müşterilerine entegre mobile çözümleri sunuyor. Ana faaliyet alanları arasında içten yanmalı motorlar için enjeksiyon teknolojisi ve güç aktarım organları çevre birimleri, güç aktarım organları elektrifikasyonu için çeşitli çözümler, araç üzeri güvenlik sistemleri, sürücü destek ve otonom fonksiyonlar, kullanıcı dostu eğlence-bilgi sistemi ve ayrıca araçtan araca ve araçtan altyapıya iletişim teknolojisi, tamir atölyesi konseptleri ve otomotiv satış sonrası pazarına yönelik teknoloji ve servisler yer almaktadır. Bosch, aralarında elektronik motor yönetimi, ESP kaymayı önleyen sistem ve "common rail" dizel teknolojisinin de bulunduğu önemli otomotiv inovasyonları ile eş anlamlıdır.

Bosch Grubu, dünyanın önde gelen teknoloji ve hizmet tedarikçisidir. Dünya genelinde 360 bini aşkın çalışanıyla 2014 yılında 49 milyar Euro'luk satış gerçekleştirmiştir. Bosch Grubu; Mobilite Çözümleri, Sanayi Teknolojileri, Enerji ve Bina Teknolojileri ve Dayanıklı Tüketim Malları olmak üzere 4 ana sektörde faaliyet göstermektedir. Bosch Grubu, Robert Bosch GmbH ve 50’nin üzerinde ülkedeki 360’dan fazla bağlı bölgesel şirketinden oluşmaktadır. Satış ve servis ortakları da dâhil edildiğinde, Bosch yaklaşık 150 ülkede temsil edilmektedir. Bu dünya çapındaki gelişme; üretim ve satış ağı daha fazla büyüme için temel oluşturmaktadır. Bosch, 2014 yılında dünya çapında 4.600 patent başvurusunda bulunmuştur. Bosch Grubu etkileyici ürün ve hizmetler tasarlayarak, hem inovatif hem de faydalı çözümler sunarak yaşam kalitesini artırmayı amaçlamaktadır. Böylelikle, şirket dünyanın her yerinde ‘yaşam için teknoloji’ sunabilmektedir.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim