Bu sene 25. Kuruluş yılını kutlayan ve Sabancı Holding ile dünyanın en büyük lastik üreticisi Japon Bridgestone Corporation’ın ortak kuruluşu olan Brisa, yıllık değerlendirme toplantısını Grand Hyatt Hotel’de gerçekleştirdi. Toplantıda şirkete ait verileri paylaşan Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman, finansal sonuçların ve yeni döneme ait hedeflerin açıklandığı basın toplantısında önemli açıklamalarda bulundu. Bayman, 2008 yılından bu yana, Brisa’nın yıllık net karını 3 katına, toplam yıllık satış gelirini ise 2 katına çıkardığını ve 2013’e çok hızlı girdiğini belirterek, “Brisa üretimini %6, istihdamını ise %20 arttırdı. Şirketimiz 2013’ün ilk çeyreğinde 318 milyon 930 bin TL satış geliri elde etti. Net karımız ise geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 103 artarak 25 milyon 830 bin TL olarak gerçekleşti” şeklinde konuştu.
Brisa'nın 2015 hedefi 1 milyar dolar
Türkiye lastik sektörünün lider markalarından Brisa, ciro hedefini 1 milyar dolar olarak belirledi. Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman, şirketin zirvedeki yerini koruduğunu dile getirerek 2012nin ilk çeyreğine göre bu sene yüzde 103 kardayız dedi.
Ayrıca Bayman, Türk lastik sektöründe son 5 yılda büyümenin yüzde 16 olduğunu da söyledi. Sözlerine yatırım tarafından devam eden Hakan Bayman, Brisa'nın 9 milyonun üzerinde üretim yaptığını ve şirketin yatırımının 2008'den bu yana yüzde 50 artarak 900 milyon dolara ulaştığını ifade etti.
Danışman kimlik güçlendiriliyor
Brisa’nın çalışanlarının gelişimine büyük önem verdiğine de dikkat çeken Bayman, şunları söyledi: “Günümüzün modern dünyasında salt ürün sunarak farklılaşılması ve başarılı olunması artık söz konusu değil. Biz de bu farkındalıkla çalışanlarımızın ve iş ortaklarımızın eğitimine her zamankinden daha fazla önem veriyor; araç sahiplerini doğru ürüne yönlendirmemizi sağlayan danışman kimliğimizi güçlendiriyoruz. İş ortaklarımıza servis danışmanlığı vererek, Türkiye’de müşterilerimize her satış noktamızda verdiğimiz servis kalitesini standartlaştırmayı hedefliyoruz. İş ortaklarımız ve mağazalarımızda sunulan ürün ve hizmet portföyünü genişleterek müşterilerimizin hayatını kolaylaştırıyoruz.” Bayman, bu proje ve çalışmalarının lastik sektörünün devi olmaları sebebiyle sorumlulukları olduğunu da sözlerine ekledi.
İhracat yüzde 46, istihdam yüzde 20 arttı
Şirket olarak ihracatlarının da büyük bir ivme kaydettiğini aktaran Hakan Bayman, "İhracatımız yüzde 46 artarak 365 milyon TL oldu. İstihdamımız ise yüzde 20 artarak 1884 kişiye ulaştı" diye konuştu. Pazardaki yerlerine de değinen Hakan Bayman, Brisa'nın lastik pazarında yüzde 30'luk bir paya sahip olduğunu ve pazardaki bu yüzde 30'luk paylarını korumaya devam ettiklerini aktardı.
Lastik sektöründe yükü Asya göğüslüyor
Bayman toplantıda dünya lastik sektörü ile ilgili bilgiler de verdi. Avrupa’nın ekonomik kriz dolayısıyla yeterince büyüyemediğini ifade eden Bayman, buna karşın global büyümede en etkili ülkelerden birinin Türkiye olduğunu bölgesel olarak da Asya’nın özellikle de Hindistan ve Çin’in lastik sektörünün büyümesine katkı sağladığını dile getirdi. Bayman, global lastik pazarında 2012 yılının 2011’e oranla yüzde 2 artışla geçtiğini, son beş yıldaki bileşik büyümenin ise yaklaşık yüzde 13 olduğunu kaydetti.
Yeni işbirliklerine gidiyor
Bu arada “Geleceğin en iyi yolculuğunu tasarlamak” olarak belirlediği yeni şirket vizyonu kapsamında her segmentte çalışmalarına hız veren Brisa, bu doğrultuda yeni iş birliklerini de hayata geçiriyor. Bu kapsamda dünyanın lider İtalyan aksesuar markası Bottari ile distribütörlük anlaşması imzalayan Brisa, lastik sektörü dışındaki ürün yelpazesini genişletmeye devam ederek müşteri memnuniyetine yatırım yapıyor.
www.UlasımOnline.com
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Kiralık minibüse talep artışı varEnterprise’ın Türkiye CEO’su Özarslan Tangün, 'insanlar ailece seyahatlerini araç kiralamaya yönlendirdi. Bu noktada, bavul kullanımı ve kişi sayısı, minibüs ve SUV gövde tipli araç kiralamada geçen yıla göre yüzde 60’a varan artışlar yaşadık" dedi.
VW'de üst düzey atamaAudi, Bentley, Seat, Skoda ve Porsche markalarını bünyesinde bulunduran Volkswagen Grubu'ndaki liderlik değişiminin şirketin güçlü işçi temsilcileriyle maliyet indirimini müzakere etmeye çalıştığı bir zamanda gelmesi dikkati çekti.
Otomotivde üretim artıyor, satış beklentileri yükseldiOtomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği’nin 3. Koronavirüs Etki Araştırması’na göre; üretime devam eden şirketlerin oranı yükselişe geçti. Ara veren şirketler ise bu ay çalışmalarına başlayacaklarını açıkladı.
Toyota Türkiye, 800 kişi istihdam edecekYeni tip corona virüs (Kovid-19) tedbirlerini alarak üretime başlayan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, üretim ve ihracat hedeflerini artırmak için İŞKUR üzerinden 800 kişilik ilave istihdam sağlayacak.
Otomobil ihracatı mayıs ayında yüzde 56 azaldıUludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, otomotiv endüstrisi Covid-19 salgınının etkisinin sürdüğü Mayıs ayında geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 56 düşüşle 1 milyar 203 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi.
Türkiye’nin Otomobili’nin fabrikasına ‘ÇED Olumlu’ raporuTürkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) tarafından çalışmaları planlandığı biçimde sürdürülen Türkiye’nin Otomobili yatırımı Bursa’nın Gemlik ilçesinde inşa edilecek olan fabrika inşaatının başlayabilmesi için gerekli ÇED raporunu olumlu olarak aldı.
1/20
- Türk Yıldızları'nın İstanbul'u selamlaması
- Kabin emniyet çalıştayı gerçekleştirildi
- Geleceğin otomobilleri sahneye çıktı
- Citroën, Paris Otomobil Fuarı’nda iki konsept modelinin müjdesini verdi
12345678
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim