• BIST 109.330
  • Altın 155,894
  • Dolar 3,8638
  • Euro 4,5501
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 1 °C

Demiryolları devlet politikası oldu...

BİNALİ YILDIRIM

2003-2010 yılları arasında yaklaşık 10 milyar yatırım yapıldı.

Çin’den batı Avrupa’ya kadar kesintisiz demiryolu bağlantısını sağlayacak olan Kars-Tiflis-

Bakü demiryolunun temeli atıldı. Altyapı çalışmaları hızla devam ediyor…

Demiryolları kuruluşundan bu yana en fazla yükü 2008 yılında taşıdı. 2009 taşıması 22 milyon ton…2002 yılına göre % 50 artış…

2009 yılında 80,1 milyon yolcu taşındı. 2002’ye göre artış %10…

Yerli Demiryolu Sanayisi kuruldu.

Konya, Ankara, Pamukova ve Afyon’da kurulu tesislerde özel sektör travers üretiyor.

Erzincan’da yerli ve yabancı müteşebbis işbirliği ile bağlantı elemanları üretiliyor.

Kamu-Özel Sektör işbirliği ile Çankırı’da Makas Fabrikası kuruldu…

TCDD ile MKEK işbirliğiyle Türkiye’de ilk defa tren tekerlekleri üretiliyor.

Yerli ray üretimi desteklenerek Karabük Demir Çelik Fabrikalarından 2002-2010 Haziran arası Kardemir’den toplam 196.000 ton ray alındı. Alınan raylarla 2003-2009 yılları arasında toplam 5050 km yol yenilendi.

Avrupa, Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerine TÜLOMSAŞ’ta Dizel Elektrikli lokomotif üretmek üzere General Elektrik (GE) ile stratejik ortaklık anlaşması imzalandı.

Türkiye’de İlk Defa Yük Merkezleri (Lojistik Köyler) Kuruluyor. Yapılan ve yapımı devam eden 12 lojistik merkezle üreticimizin ve taşımacılarımızın küresel rekabet gücü önemli ölçüde artmış oluyor…

3.350 geçitte iyileştirme yapıldı, 500 adet hemzemin geçit ise kontrollü hale getirildi…

EGERAY ile Raylı Ulaşımda TCDD-Yerel Yönetim İşbirliği Sağlandı.

BİNALİ YILDIRIM
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı

Bu yazı toplam 4040 defa okunmuştur.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim