• BIST 90.146
  • Altın 146,456
  • Dolar 3,6253
  • Euro 3,9342
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 10 °C

Dijitalleşen marka kârını arttırıyor

Dijitalleşen marka kârını arttırıyor
Birleşmiş Markalar Derneği BMD, Vodafone ve PwC Türkiye “Geleceğe Hazırlanırken Türkiye Perakende Sektörü Raporu” açıkladı.

Markalaşma, danışmanlık ve teknoloji olmak üzere 3 ayrı disiplinin bir araya gelmesiyle ortaya çıkan raporda perakende sektörünün geleceğinin dijitalleşmede olduğu verilerle ortaya kondu. BMD Başkanı Sami Kariyo, BMD Başkan Yardımcısı Jaklin Güner ve Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy’un katıldığı toplantıda, perakende sektöründe dijitalleşme skor ortalamasının yüzde 63 olduğu, yüzde 10’un üzerinde dijitalleşme sağlayan şirketlerin kârlılıklarını 1.5 oranında artırdıklarını ortaya kondu.

Kariyo, toplantıda “BMD üyesi markalar 2015’i 47 milyar dolar ciroyla tamamladı. Hedefimiz 2023’te 114 milyar doları yakalamak. 2023’e kadar yurtiçinde mağaza sayımızı 65 binden 157 bine çıkarıp 675 bin kişiye yeni istihdam imkânı sağlayacağız. Böylece üyelerimizin çalışan sayısı 1 milyonu aşacak. Yurtdışında ise 3 binin üzerinde olan mağaza sayımızı 20 bine taşıyıp uluslararası alanda daha da rekabetçi olacağız. Bu mağaza sayımıza ulaşamayacağımızı düşünenler var ancak biz buna katılmıyoruz. Perakende sektörünün oyuncuları yurtdışında da markalar alabilir” dedi.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim