• BIST 89.109
  • Altın 146,701
  • Dolar 3,6410
  • Euro 3,9269
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 11 °C

Dizel Vito İzmir'de elektrikliye dönüştü

Dizel Vito İzmir'de elektrikliye dönüştü
Hafif ticarî araçlar ve 7,5 tona kadar kamyonların tamamen elektrikle çalışan araçlara dönüştürülmesi alanında uzmanlaşan EFA-S Elektrikli Araçlar Ltd. Şti., Mercedes-Benz Vito model hafif ticarî aracı elektrikliye çevirdi.

Dizel Mercedes Vito İzmir'de elektrikliye dönüştü

Hafif ticarî araçlar ve 7,5 tona kadar kamyonların tamamen elektrikle çalışan araçlara dönüştürülmesi alanında uzmanlaşan EFA-S Elektrikli Araçlar Ltd. Şti., Mercedes-Benz Vito model hafif ticarî aracı elektrikliye çevirdi.

Alman MB-Tech firması ve EFA-S'nin proje ortaklığı çerçevesinde elektrikliye dönüştürülen araç, mevcut hızlı şarj sistemlerinin denenmesi, uyarlanması ve daha da geliştirilmesine de imkân sağladı. 35-55 bin Euro arasında değişen fiyatlardaki sistem, Türkiye'de şuanki mevzuat gereği yapılamıyor. Bunun için ilgili yasaların değişmesi gerekiyor.

EFA-S Elektrikli Araçlar Genel Müdürü ve kurucu ortağı Can Baki, bu projenin çok önemli olduğunu belirterek, "Teknolojimizin hızlı şarj sistemlerinin geliştirilmesinde kullanılması bizi çok sevindiriyor, çünkü tarafımızdan geliştirilen ve uygulanan çözümlerin referans niteliğinde olduğu anlamına geliyor. Mercedes-Benz Vito'nun dönüşümüyle ayrıca neredeyse her binek arabası veya kamyon modelini en kısa sürede sessiz, yakıt tasarruflu ve emisyonsuz bir elektrikli tahrik sistemiyle donatabilecek durumda olduğumuzu da göstermiş olduk." dedi. Müşteri tarafından sipariş verilmesiyle hazır haldeki elektro-Vito'nun teslimatının üç aydan daha kısa sürdüğünü vurgulayan Baki, gelecekte bütün araçlarının elektrikli olacağını, önümüzdeki süreçte de elektrikli araçların öneminin artacağını sözlerine ekledi.

İçten yanmalı motorların yüksek devire ulaşması için belli bir sürenin geçmesi gerektiğini anlatan Can Baki, elektrikli motorlarınsa çalışmaya başladığı andan itibaren bu gücü yakaladığını, dolayısıyla daha yüksek bir performans elde ettiklerini söyledi. Mazotlu araçların yakıttan yüzde 55-60 verimle güç elde ettiğini, bu oranın elektrikli motorda yüzde 99 olduğunu belirterek, "Herhangi bir motor sesi üretmeyen motor, gürültü kirliliği de oluşturmuyor. Egzoz gazı olmadığı için tamamen çevreci olan elektrikli araçlar Avrupa'da hükümetler tarafından teşvik ediliyor. Üstelik elektrikli araç satın alanlara para yardımı bile yapılıyor." şeklinde konuştu. Elektrikli araçlarda lityum aküler kullanıldığını ifade eden Can Baki, "Daha kullanışlı ve uzun ömürlü lityum aküler sayesinde, 90 kilovat ile 325'lik tork elde ediyoruz. Araçlar tam şarj olduğu zaman 250 kilometre mesafeye kadar kat edebiliyor. Üstelik hız ya da çekiş gücü olarak hiçbir eksiği yok." dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Yeni nesil Citroen C-Elysee Türkiye'de27 Mart 2017 Pazartesi 11:49
  • ABD'ye ihracatta Tofaş birinci25 Mart 2017 Cumartesi 17:05
  • Takside yeni sorun: Yuvarlama25 Mart 2017 Cumartesi 16:51
  • İkinci elde yeni dönem geliyor25 Mart 2017 Cumartesi 09:32
  • Türkiye, Avrupa'da 2 basamak geriledi24 Mart 2017 Cuma 16:51
  • Fiat 500 Riva Türkiye'de görücüye çıktı24 Mart 2017 Cuma 12:16
  • MotoGP'de sezon başlıyor24 Mart 2017 Cuma 12:01
  • Traktörde bu yıl da rekor bekleniyor23 Mart 2017 Perşembe 12:01
  • Chery'den Mercedes'e 'EQ' şikayeti23 Mart 2017 Perşembe 11:32
  • "EMEA bölgesinde 60 binden fazla Egea Sedan satıldı"22 Mart 2017 Çarşamba 16:51
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim