• BIST 106.843
  • Altın 142,689
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • İstanbul 29 °C
  • Ankara 29 °C

Elektrikli Renault Fluence banttan indi

Elektrikli Renault Fluence banttan indi
Oyak Renault çalışanları ilk elektrik motorlu Renault Fluence’ın banttan çıkışını alkışlarla kutladı.

ELEKTRİKLİ FLUENCE BANTTAN İNDİ

Oyak Renault çalışanları ilk elektrik motorlu Renault Fluence’ın banttan çıkışını alkışlarla kutladı.

Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, çalışanların alkışları arasında bir konuşma yaptı.

Tunalıoğlu, "Tarihimizde yeni bir sayfa açılıyor. İşte gerçek endüstriyel tesislerde üretilen ilk Fluence ZE. Sizler elektrikli aracın geliştirilmesinde atılan ilk önemli adımların tanıklarısınız. Renault’nun seri üretim elektrikli araçlarını üreten 4 fabrikadan biri olarak Oyak Renault, sizlerin çabalarınız, titiz çalışmalarınızla böyle önemli bir etabı başarıyla geçmiş oluyor. Bu başarıda geçmişte ve şimdi katkısı olan ve gelecekte de katkısı olacak herkese teşekkür ederim. Üretim onayı, 2011’in ikinci çeyreğinde öngörülüyor. Önümüzde sadece 6 ay var. Sizlere, deneyimlerinize ve gayretli çalışmalarınıza güveniyor, bir kez daha bir projeyi yüzümüzün akıyla ve büyük bir başarıyla gerçekleştireceğimize inanıyorum" dedi.

Tunalıoğlu, otomotiv sektörünün büyük bir değişim ve dönüşüm yaşadığını belirterek, "Renault olarak otomobilin yeniden insanlık ve dünya için bir ilerleme kaynağı olmasını istiyoruz" ifadesini kullandı.

İlk Fluence ZE’nin üretimiyle, elektrikli Fluence’ın ön seri üretimleri mevcut seri üretim şartlarında Oyak Renault’nun montaj bantlarında yapılmaya başlandı. Ön serilerin üretimi nihai kalıplarla imal edilen parçalarla gerçekleşecek. Bu ön serilerle, klasik üretimli termik kardeşinden 13 cm daha fazla uzunluğuyla farklılaşan Fluence ZE seri üretime hazırlanacak. Elektrik motorlu Fluence ZE’nin seri üretimi ise 2011 yazında öngörülen üretim onayı ile başlayacak.

AZAMİ HIZI 135 KM

Renault Fluence Z.E.’nin elektrik motoru 70 kW’lık (95 bg) bir güç üretiyor. Azami devir 11.000 d/d’ye ulaşıyor. Elektrikli motor azami 226 Nm’lik torkunu hemen kullanıma sunabiliyor. Düşük devirde net ivmelenmeler ve ara hızlanmalar elde ediliyor. Vites değiştirme olmaması ve motorun sessizliği yeni bir sürüş keyfi sağlıyor. Aracın azami hızı 135 km/s ile sınırlandırıldı.

Motor 22 kWh’lik enerji kapasiteli, 2 farklı yolla yeniden şarj edilebilir bir lityum-iyon batarya ile besleniyor:

Standart şarj: Kullanıcılar için en yaygın ve en pratik yol. Sadece otomobili evdeki bir prize veya kamuya açık bir alandaki şarj noktasına (örneğin bir otoparkta) takmak suretiyle, bu yöntemde, mevcut elektrik gücüne ve aracın tipine bağlı olarak 6 ilâ 8 saat arasında tam şarj yapılmasını sağlıyor. Evde şarj için 2 olanak var: Wall-Box (evde duvarda şarj noktası) veya aksesuar olarak önerilen EVSE (Electric Vehicle Supply Equipment) kablosuyla klasik bir ev tip priz ile şarj. Renault, ergonomi, hız, şarj maliyetinin minimize edilmesi ve güvenlik kurallarına uygunluk gibi pek çok avantaj sunan Wall-Box duvar tipi şarj noktasının kurulmasını tavsiye ediyor.

Quickdrop sistemi: Bazı ülkelerde otomatik batarya değişim istasyonları kurulacak. Müşteri, sadece 3 dakikada boşalmış olan bataryasını dolu bir bataryayla değiştirebilecek.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim