'İkinci el aracın kilometresi, sigorta poliçesine işlensin'
Türkiye'de yılda 2 milyondan fazla ikinci el otomobil el değiştiriyor.
2005 yılından itibaren ikinci el pazarında filo araçlarının sayısının da artması, kilometre sorununu gün yüzüne çıkardı.Çünkü birçok araç gerçekte çok daha fazla yol yapmasına rağmen satışa çıkarılmadan önce kilometresi değiştirilebiliyor. Dahası perte çıkarılan araçlar yeniden trafiğe döndürülürken kilometre sayaçlarıyla oynanabiliyor. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Otomotiv Ticaret Meclisi üyeleri, muayene istasyonlarına giren araçların kilometre kayıtlarının sigorta poliçesine işlenmesiyle bu sorunun çözülebileceğini açıkladı. Maddi hasarlı trafik kazası sonrası tutulan hasar tespit tutanağı ve hasar durumunun, kamuya açık hale getirilmesini isteyen Otomotiv Ticaret Meclisi, İstanbul'da toplandı. Otomotiv sektörünün sorunları ve çözüm önerilerinin ele alındığı toplantıda, bandrol uygulaması yoluyla kazaların araç kaydına işlenerek, araç alım satımı öncesinde tüketicilerin bilgilendirilmesinin faydalı ve gerekli bir hizmet olacağı görüşünde birleşti. Bu durumun, özellikle ikinci el satışlarda araç geçmişi hakkında sağlıklı bilgi alınmasına imkân sağlayacağının altı çizildi. Sektör temsilcileri, bu uygulamanın, ağır hasarlı araçların yeniden onarılarak trafiğe çıkarılmasına ve satışına engel olacağını da ifade etti. Toplantıda konuyla ilgili olarak Hazine Müsteşarlığı Sigorta Genel Müdürlüğü'ne yazılı başvuru yapılması talep edildi.