• BIST 9915.62
  • Altın 2440.177
  • Dolar 32.4575
  • Euro 34.7559
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 20 °C

İlk yerli sermayeli elektrikli araç üretimine talip oldu

İlk yerli sermayeli elektrikli araç üretimine talip oldu
Şahsuvaroğlu Otomotiv, Türkiye'nin 2023 hedefleri arasında yer alan ilk yerli sermayeli elektrikli araç üretimi için kolları sıvadı.


Şahsuvaroğlu Otomotiv Genel Müdür Yardımcısı Yunus Şahsuvaroğlu, Türkiye'nin 2023 hedefleri arasında yer alan elektrikli otomobili geliştirmek için konsantre olduklarını söylüyor; "Burada da çok reel ve somut adımlar attık. Elektrikli araç bizim milli meselemiz. Bunun birçok boyutu var.

İLK HEDEF; ELEKTRİKLİ KAMYON

Elektrikli araba üretilebilir. Şuan Türkiye'nin izlediği en doğru yollardan birindeyiz. Normal şase bazlı arabaya elektrikli araba düzeni kurmak arabanın verimi açısından kötü bir şey. Bugün hali hazırda da ben bu arabayı ürettim diyenler ciddi olarak üretmiyorlar. İlk hedefimiz 1 ton elektrikli kamyon üretmek. İkinci hedefimiz B segmentli ufak bir araç üretmek. Üçüncü hedefimiz ise bir kurosovır suv üretmek(compact jeepler).

Yunus Şahsuvaroğlu, ilk aşamada kamyonetin tercih edilmesini ise şu sözlerle açıklıyor: "Segmentler çok önemli. Aracı üretmek basit. Önemli olan aracı satabilmek. Bu araç ilk kimlerin işine yarar. Minik kamyonetler kargo şirketlerinin işine yarar. Şehir içerisinde ufak hacimli ürünlerin nakliyesini yapan firmaların işine yarar."

ŞARJ, MENZİL, FİYAT

Normal bir araca göre elektrikli araçlarda üzerinde durulması gereken üç nokta var. Bunlardan biri şarj sorunu. İkincisi menzil. Bir diğer merak edilen nokta ise fiyat. "Elektrikli araç hızlı sarj edilebilir olmalı. Menzil çok önemli. 100 km giden arabayı İstanbul'da da satsanız şehir içine de verseniz, düşük menzil potansiyel müşteriye hitap etmiyor. Ve de fiyat. Bizim en önemli avantajımız şu: Bugün bu ülkede bu yatırımı yüzde yüz yerli sermayeyle yapıyoruz. Yabancı sermaye yok." diyen Şahsuvaroğlu, bu üç başlık için de gerekli çalışmaların yapıldığını belirtiyor.

Projenin hazırlık aşamasında olduğunu söyleyen Şahsuvaroğlu, Türkiye'nin dünyaya mal olan bir aracını üretmek istediklerini, benzinli elektrikli aracın da alternatifler arasında olduğunu belirtiyor.

İlk yerli sermayeli elektrikli araç üretimine talip olan Şahsuvaroğlu'nun başarı grafiği yüksek. Şirket bugüne kadar Türkiye'nin en büyük 11 markasının bayiliğini yaptı. İlk yol yardım hizmeti, ilk masa başında kredi hizmeti de şirketin müşterilerine sunduğu kolaylıklardan biri. 6 markayla 3 ülkede faaliyetlerine devam eden şirket, 2007 yılından beri de Ssangyong markasının temsilciliğini yapıyor. Türkiye'de toplamda 26 bayiilik ve 41 servis noktası oluşturduklarını söyleyen Şahsuvaroğlu,

"Bu noktaların 13 tanesi bize ait. Bu 13 bayii de TÜİK verilerine göre, Türk otomobillerinin satıldığı illerin yüzde 80'ine denk gelen illerde oldu. Çok kısa sürede 350 milyon dolar sadece kendimiz yatırım yapmış bulunduk. Ssangyong markasını en iyi şekilde temsil ettik. Bizim bütün showroomlarımız hava limanına yakın. Bünyemizde 5 dakikada kredi veriyoruz. Yedek parça da yüzde 20 uygun fiyat olma taahhüdü veriyoruz. Yedek parça bulamazsa arabasını geri alma taahhüdü veriyoruz. Dünyada tek bizim yaptığımız iş şudur ki; bir arabayı satıyoruz. Sattıktan 4 yıl sonrası için geri alacağımız fiyatları tek tek yazıp müşterimize veriyoruz. Verdiğimiz rahatlıkla ve konforla birlikte bizi seviyorlar. Servislerimizde Avrupa standartlarının üzerinde hizmet var" diye de ekliyor.

KADIN MÜŞTERİ SAYISINDA YÜZDE 15'LİK ARTIŞ

Şirketin müşteri profilinde ise dikkat çeken bir detay var; kadın müşteri sayısındaki artış;

"Bizim şu anda Türkiye'de satmış olduğumuz ana 4 kalem ürünümüz var. 1 tanesi ticari olan pikap aracımız. Bu pikapta liderliğimizi sürdürüyoruz. Müşteri profilimizde ön sırayı inşaat sektöründe bulunan insanlar alıyor. Aynı zamanda bayan müşterilerimiz yüzde 15 artmış. Rodius modelimizde yine liderliğimizi sürdürüyoruz. Rekston modelimiz zaten amiral gemimiz. Bulunduğu segmentte başarıyla devam ediyoruz."


2014 yılının hem otomotiv sektörü hem de kendi şirketleri adına harika bir yıl olduğunu belirten Yunus Şahsuvaroğlu, sıfır faizle araç satmanın sonucu olarak sektördeki yüzde 10 daralmadan etkilenmediklerini söylerken, sektör için 2015 yılından umutlu olduğunu da sözlerine ekliyor.

www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim