• BIST 9915.62
  • Altın 2440.177
  • Dolar 32.4575
  • Euro 34.7559
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 20 °C

İnternetli ilk yerli otomobil renault'tan

İnternetli ilk yerli otomobil renault'tan
Oyak Renault’nun yılda 180 bin adetten fazla üreteceği otomobil, Renault’nun yeni tasarım felsefesinin ilk meyvesi.

İnternetli ilk yerli otomobil renault'tan

Oyak Renault’nun yılda 180 bin adetten fazla üreteceği otomobil, Renault’nun yeni tasarım felsefesinin ilk meyvesi. Yüzde 80’i dünya pazarlarına ihraç edilecek olan Clio’da ilk kez 7 inç büyüklüğünde internet bağlantılı dokunmatik tablet ekran, geri görüş kamerası, dijital hız göstergesi gibi teknolojik özellikler yer alıyor.

Dönemin Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy’nin Renault’ya uyguladığı büyük baskıya rağmen Türkiye’nin aslan payını aldığı yeni Clio gün yüzüne çıktı. Dünyadaki 38 Renault fabrikası içinde en kalitelisi seçilen Oyak Renault’nun Haziran ayında Bursa fabrikasında üretimine başladığı dördüncü jenerasyon Clio modelinin ilk resmi fotoğrafları yayınlandı. Oyak Renault, 220 milyon euro yatırımla ortaya çıkan Clio 4’ten yılda 180 bin adetten fazla üretmeyi hedefliyor. Bursa’da üretilecek Clio’ların yüzde 80’i dünya pazarlarına ihraç edilecek. Araç, dünyada ilk olarak Eylül’de düzenlenecek Paris Otomobil Fuarı’nda sergilenecek. Yeni Clio, Paris’ten sonra Kasım’da İstanbul Autoshow Fuarı’nda otomobil tutkunlarıyla buluşacak. Aracın satışına yılın son çeyreğinde başlanacak.

Yuvarlak ve sportif hatlara sahip olan yeni Renault Clio, markanın Tasarım Rönesansı’nın ilk meyvesi konumunda. Bir önceki jenerasyona göre tepeden tırnağa değişen otomobil, parlak siyah bir zemin üzerinde büyük ve dikey Renault logosunu içeren tasarımı ile ön plana çıkıyor. Aracın iç mekanında ise uçak kanadı şeklinde ön panel, orta konsola yerleştirilmiş multimedya sistemi, dijital hız göstergesi ile krom alaşımlar göze çarpıyor. Renault, yeni Clio’da tüketicilere özellikle teknolojik alanda önemli yenilikler sunuyor. Geri görüş kamerası, eller serbest kart sistemi, altı ileri vitesli EDC çift kavramalı otomatik şanzıman, 7 inç büyüklüğünde internet bağlantılı dokunmatik tablet ekran R-Fleet dikkati çeken en önemli ekipmanlar olarak sıralanıyor.

899 cc’lik motor da var

Fransız üretici, yeni Clio’nun motorlarında da yenilikler gerçekleştirdi. Bunların başında yeni 899 cc hacminde 3 silindirli TCe90 isimli motor geliyor. 90 beygir gücündeki bu motor 1.4 litrelik motorun performansını sunuyor. Start&Stop özelliği bulunan benzinli otomobil, 100 km’de ortalama 4.3 litre yakıt harcıyor. Bursalı Clio’da kullanılan bir başka yeni motor da 90 beygir güç üreten dizel Energy dCi. 1.5 litrelik motor sayesinde araç, 100 km’de ortalama 3.2 litre yakıt tüketiyor.

Kişiye özel tasarım

Yeni Clio, iç ve dış mekanın kişiselleştirilmesi üzerine düşünüldü. Müşteriler aracın dış görüntüsünü dış ayna muhafazaları, ön ızgara, arka panel etekler, alt kapı koruyucuları, jant seçenekleri ve tavan grafikleri ile birlikte kişisel hale getirebilecek. Aracın iç mekanını kişisel hale getirmek için ise ön panel, kapı panelleri, direksiyon simidi, vites kolu çevresi, hava çıkış kanalı çerçeveleri, döşeme malzemeleri ve opsiyonel paspaslar gibi seçenekler bulunuyor.
Bursa tesisi araç başına 1.300 euro tasarruf sağladı.

Renault’nun yeni Clio 4 modelinin tamamını Türkiye’de üretme planı, 2 ay öncesine kadar Fransa’nın Cumhurbaşkanlığı koltuğunda oturan Nicolas Sarkozy’ye takılmıştı. Sarkozy, 2010 yılının Ocak ayında Clio 4’ü maliyet avantajı olan Bursa fabrikasında üretmeyi planlayan Renault’ya bu kararından vazgeçmesi için baskı yapmıştı. Baskılara dayanamayan Renault da yeni Clio’nun üretiminin bir kısmını Fransa’daki Flins fabrikasına vermeyi kabul etmişti. Clio 4 üretiminin büyük kısmı ise Bursa’da kalmıştı.

Oyak Renault’nun Bursa fabrikasında üretilecek Clio 4 modeli, Renault’ya hatırı sayılır oranda tasarruf sağlayacak. Renault, Bursa’taki Clio üretimiyle araç başına maliyetleri 1.300 euro düşürecek.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim