• BIST 9796.54
  • Altın 2435.681
  • Dolar 32.5203
  • Euro 34.8906
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 22 °C

Mercedes-Benz Citaro bir ilke imza attı

Mercedes-Benz Citaro bir ilke imza attı
Mercedes-Benz’in 1997 yılında üretmeye başladığı alçak tabanlı otobüsü Citaro’nun yeni nesli Mannheim Otobüs Fabrikası’nda tanıtıldı.

Citaro bir ilke imza attı

Mercedes-Benz’in 1997 yılında üretmeye başladığı alçak tabanlı otobüsü Citaro’nun yeni nesli Mannheim Otobüs Fabrikası’nda tanıtıldı.

Yeni Citaro’da özellikle şoför konforuna yönelik yenilikler ve güvenlik öğeleri ön plana çıkıyor. Mercedes Benz’in üretimine 1997 yılında başladığı alçak tabanlı otobüsü Citaro’nun yenilenmiş hali vitrine çıktı. Yeni Citaro’nun lansması Mannheim Otobüs Fabrikası’nda gerçekleştirildi.

Daimler Otobüs Grubu Başkanı Hartmut Schick, Daimler AG Yönetim Kurulu Üyesi Andreas Renschler ve Daimler Otobüs Grubu Geliştirme Direktörü Richard Averbeck’in katıldığı toplantıda önce Daimler Otobüs grubunun şehiriçi otobüsü faaliyetleri hakkında bilgi verildi.

Daimler AG Yönetim Kurulu Üyesi Andreas Renschler ilk toplu taşıma aracının 1895’te Mannheim’de yapıldığını hatırlatarak; “Dünyanın neden otobüse ihtiyacı var“ sorusuna yanıt aradı. Şehir içi toplu taşıma kullanım sayısının 14 yıl içinde 2 katına çıkacağını ifade eden Andreas Renschler önümüzdeki 20 yıl içinde de dünya nüfusunun yüzde 60’ının şehir merkezlerinde oturacağını, toplu taşımanın daha da önem kazanacağını belirtti.

Bu sunumun ardından sıra yeni Citaro’nun tanıtımına geldi.

Daimler Otobüs Grubu Geliştirme Direktörü Richard Averbeck yeni nesil Citaro’nun özelliklerini ve eskisi ile arasındaki farkları anlattı. Averbeck Citaro’nun ESP kullanılan ilk toplu taşıma aracı olduğunun altını çizerek, Citaro’nun ön koruma ve fren sisteminin ayırıcı özelliği olduğunu söyledi.

Şoför konfor ve güvenliği üst seviyede

Yeni Citaro’da öne çıkan özelliklere gelirsek:

• Sürücü konforu artırılmış. Koltuk yüksekliği, şoför yolcu ile aynı düzeye gelsin diye 60 cm. yükseltilmiş.

• Sürücünün güvenliği için 3 kademeli güvenlik sistemi getirildi. Şoförün sağ omuz hizasına eklenen 10 cm. genişliğindeki cam sayesinde şoförün arkasındaki yolcu ile teması engelleniyor.

• Otobüsün ön görünümü daha yuvarlak farlarla sempatik hale getirilmiş.

• İç ışıklandırma teknolojisi güçlendirilerek aracın içinin daha aydınlık ve ferah algılanması sağlandı. Bu sayede otobüsün koridor genişliği de daha fazla görünüyor.

• Otobüsün kapıları revize edilerek elektrikli kapı kullanılmaya başlandı. Bu arada orta kapı dışa, ön kapı içe doğru açılmaya başlandı.

• Geçmişte yeşil tek renk olan gösterge panelleri renkli hale getirilmiş.

• Sürücü kabinin klima sistemi güçlendirilmiş.

• Direksiyon simidi yenilenmiş. Bir başka deyişle “sürücünün iş yeri” güzelleştirilmiş.

• Ana giriş kapısı büyütülmüş.

• Yan duvarlarda sıkıştırılmış daha sert malzemeler kullanılarak, darbelere karşı güçlenme sağlanmış.

• Ön tampon altında plastik kullanılarak kaldırıma sürtmelerde yaşanılan hasarların en aza indirilmesi sağlanmış. Bu sayede bakım maliyetinin azaltılması hedefleniyor.

• Ses izolasyonu güçlendirilerek araç içine giren ses seviyesinin en aza indirilmesi sağlanmaya çalışılmış.

• Araç şu anda eskisine göre 100 kilogram daha hafif. Euro 6 motorlu Citaro’da ise bu versiyona göre 300 kilogramlık bir fazlalık oluşacak.

Yeni Citaro, geçen yılın Kasım ayında konsept olarak anlatılmıştı. Geleceğin otobüsü olarak lanse edilen Citaro’yu ilk görenlerin dile getirdiği istekler de mühendisler tarafından göz önüne alındı. Üretimden sonra ise sıra testlere geldi. Aynı anda 15 otobüs test sürüşünden geçirilirken sürecin sonunda toplam 7.1 milyon kilometrelik bir test sürüşü gerçekleştirilmiş olacak.

Citaro’nun evrimi

1997 yılında üretilmeye başlayan Mercedes Citaro bugüne kadar 9 defa değişimden geçti. İlk değişim üretimden 6 yıl sonra 2003 yılında yapıldı. Bu arada yollardaki Citaro sayısı 5 bine ulaşmıştı. Sonra sırasıyla 2004- 2005- 2006-2007-2009 ve 2010’da revize edilen Citaro’nun 9’uncu jenerasyonu da 2011’in Mayıs ayında yollara çıktı. Yollardaki Citaro sayısı da 2010 yılının sonu itibariyle 30 bin adede ulaştı.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim