• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 14 °C

Nissan, Türkiye’de düğmeye basacak

Nissan, Türkiye’de düğmeye basacak
Renault-Nissan Dünya Başkanı ve CEO’su Carlos Ghosn, 5 Temmuz’da düğmeye basmak için Türkiye’ye geliyor.

Nissan, yatırıma iyice yaklaştı

Renault-Nissan Dünya Başkanı ve CEO’su Carlos Ghosn, 5 Temmuz’da düğmeye basmak için Türkiye’ye geliyor.

TÜRKİYE ekonomisinin lokomotif sektörlerinden biri haline gelmesine ve beklentilerin üstünde büyümesine rağmen 14 yıldır sıfırdan yeni bir markanın yatırımını çekmeyi başaramayan otomotiv sektörü, Nissan’la bu duruma son vermeye hazırlanıyor. Nissan’ın Türkiye’de büyümek için Renault gibi yatırım yapmasının kaçınılmaz olduğunu açıklayan Renault-Nissan Dünya Başkanı Carlos Ghosn, 5 Temmuz’da Nissan yatırımında düğmeye basmak için Türkiye’ye geliyor.

1.5 günlük yoğun ziyaret

41 yıllık ortakları Oyak Grubu’ndan ‘Herşey hazır, gelin Nissan’ı da ortak üretelim’ teklifinin ardından temmuzda Türkiye’ye gelmeyi planlayan Ghosn, Bursa ve İstanbul’da temaslarda bulunduktan sonra İskenderun’a geçecek. Ghosn, İskenderun’da Oyak Grubu’nun fabrika için önerdiği arazileri inceledikten sonra Başbakan ve Sanayi ve Ticaret Bakanı’yla biraraya gelip, “Yatırımın önündeki engelleri kaldırın” diyecek. Ghosn’a 1.5 günlük ziyaretinde Oyak Otomotiv ve Çimento Grubu Başkanı Celal Çağlar ile Renault yetkilileri eşlik edecek.

İlk sinyal Paris’te geldi

Nissan’ın Türkiye’de yatırımı düşündüğünü ilk olarak geçtiğimiz eylül ayında Paris Otomobil Fuarı’nda Renault Nissan ittifakı Başkanı Carlos Ghosn açıklamıştı. Ghosn, Türkiye pazarının artan önemi karşısında Nissan’ın da Renault gibi büyümek için yatırımı düşünmek zorunda kalacağını açıklamaştı. Bu açıklamanın ardından İstanbul Autoshow’a katılan Nissan Başkan Yardımcısı Gilles Normand da, yatırımın gündemlerinde olduğunu teyit etmişti. Normand, Türkiye’de büyümek için her türlü fırsatı değerlendireceklerini belirterek şu açıklamayı yapmıştı:

“Yatırım seçeneklerden bir tanesi. Bunun için Türkiye’de Renault’un tecrübeleri bizim için çok iyi bir örnek. Gerekli altyapı ve işbirliği fırsatlarına bakıp bir değerlendirme yapacağız. Türkiye’de yerli üretimin ne denli önemli olduğunu Renault’dan dolayı gayet iyi biliyoruz. Bugün Nissan’ın global otomotiv pazarındaki payı ortalama yüzde 5.6-5.7 civarındayken, Türkiye’de henüz yüzde 1.5 seviyelerinde. Dolasıyla Türkiye’deki peformansımızdan mutlu değiliz ve bu konuda hızlı adımlar atacağız.”

Etüt çalışmaları başlamıştı

Renault ve Nissan cephesinde bu gelişmeler yaşanırken, Renault’nun Türkiye’de 41 yıllık ortağı Oyak Grubu da, yatırımın peşini bırakmayarak, Nissan’a ortaklık teklifi yaptı. Oyak Otomotiv ve Çimento Grubu Başkanı Celal Çağlar, Ghosn’a “Arazimiz var, liman var, mühendislik ve sermaye var. Karar verin hemen yatırıma başlayalım” teklifi yaptıklarını belirterek, “Bu teklifi yaptık. İsterlerse yüzde 60 Oyak, yüzde 40 Nissan ortaklığıyla bu yatırımı yapıp, üretime başlarız” demişti. Son olarak mart ayında Cenevre Fuarı’nda görüştüğümüz Renault Euromed Bölge Başkanı Jacques Chauvet ise, Ghosn’un yatırım düşüncesini doğrulamış, Nissan’ın Türkiye’de yatırım için etüt çalışmalarına başladığını açıklamıştı.

Bursa, Renault’nun en önemli üretim silahı

OYAK Renault, yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor üretim kapasitesi ile Renault’nun Batı Avrupa dışında en yüksek kapasiteye sahip fabrikası konumunda yer alıyor. Oyak Renault, geçen yıl 307 bin adetle tarihi üretim rekorunu kırarken, bu yıl ise 320 bin adet üretim hedefliyor. Üretiminin 4’te 3’ünü ihraç eden Oyak Renault’nin geçen yılki ihracatı 233 bin adete çıkmıştı. Böylece Oyak Renault, Türkiye’nin ihracat şampiyonu olmuştu. Oyak Renault bugün Bursa’da Clio 3 ve 5 kapı, Clio Grand Tour, Fluence, Megane HB ve Symbol’ü üretiyor. Eylül ayında elektrikli Fluence Z.E’nin de üretimi başlayacak.

Nissan yeni yatırımlarını Japonya dışına yapacak

NİSSAN ve Renault’un CEO’su Carlos Ghosn, döviz dengesizliğinden korunmak için Nissan’ın üretim ve üretim destek kollarını dolara bağlı ülkelere çekeceğini belirtmişti. Ghosn bu konuda şu açıklamayı yapmıştı: “Japonya’da ürettiğimiz otomobilleri, ABD ve dolara bağlı Asya ülkelerine satıyoruz. Bu nedenle maliyetleri yene değil dolara bağlı olduğu ekonomilere taşımayı planlıyoruz. Ancak, bu operasyon Japonya’daki fabrikaların kapanacağı anlamına gelmez. Aksine, bu operasyon şirketin daha da genişleyeceği anlamına geliyor. Döviz kurundaki en küçük bir dengesizlik, bizim işimizde büyük hasarlara neden oluyor. Grubumuzun diğer şirketi Renault, döviz dengesini koruyabilirken, Nissan özellikle yen-dolar dengesizliği nedeniyle büyük zorluk yaşıyor. Bu da Nissan’ın, yeni fabrikalarını ve idari harcamalarını Japonya dışında gerçekleştirmesi gerektiği anlamına geliyor. Bu ABD ya da dolara bağlı başka ekonomiler olabilir.”

Emre ÖZPEYNİRCİ-HÜRRİYET

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • 'İlk yerli otomobil 2019'da piyasada'26 Mayıs 2017 Cuma 10:49
  • Formula 1'de sıradaki durak Monaco26 Mayıs 2017 Cuma 10:01
  • General Motors'a ABD'de emisyon davası açıldı26 Mayıs 2017 Cuma 09:49
  • Jeep'ten Renegade'e özel bahar kampanyası25 Mayıs 2017 Perşembe 13:01
  • TEMSA Fransa'ya 70 otobüs teslim etti25 Mayıs 2017 Perşembe 12:21
  • Kaçak lüks otomobillere el konuldu25 Mayıs 2017 Perşembe 10:21
  • Geely, Malezya'lı Proton'u satın alıyor25 Mayıs 2017 Perşembe 00:01
  • Yeni Ford Kuga ve Ranger İstanbul’da24 Mayıs 2017 Çarşamba 16:06
  • Fiat Chrysler'e ABD'de emisyon davası açıldı24 Mayıs 2017 Çarşamba 11:34
  • Airbus uçan taksinin ücret tarifesini açıkladı24 Mayıs 2017 Çarşamba 11:17
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim