• BIST 106.663
  • Altın 143,662
  • Dolar 3,5540
  • Euro 4,1354
  • İstanbul 33 °C
  • Ankara 29 °C

Otoda yedek parçanın 4'te 1'i çıkma

Otoda yedek parçanın 4'te 1'i çıkma
Mersin'de, otomotiv sektöründe faaliyet gösteren işletmelere yönelik gerçekleştirilen ankette, yedek parça alanların yüzde 27'sinin ise ''çıkma'' tabir edilen eski parçaları tercih ettiği bildirildi.

Otoda yedek parçanın 4'te 1'i çıkma

Mersin'de, otomotiv sektöründe faaliyet gösteren işletmelere yönelik gerçekleştirilen ankette, yedek parça alanların yüzde 27'sinin ise ''çıkma'' tabir edilen eski parçaları tercih ettiği bildirildi.

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Taşıt Araçları ve Parçaları Ticareti Meslek Grubundan gelen talepler doğrultusunda, ilgili meslek grubunda faaliyet gösteren işletmelerin genel durum tespiti, yaşadıkları sıkıntıların belirlenmesi ve çıkma parça kullanımına yönelik görüşleri ile müşteri tutumlarının tespit edilmesine yönelik araştırma yapıldı.

İlgili meslek grubundaki 72 işletmenin yer aldığı ankete göre, sektörün yüzde 55'ini taşıt araç ve parça satıcısı firmalar, yüzde 35'ini hem satıcı ve hem montaj firmaları, yüzde 10'unu ise sadece montaj firmaları oluşturuyor.

Sektörde istihdam edilen personelin yüzde 54'ü satıcı ve montaj faaliyeti yapan işletmelerde, yüzde 30'u sadece satış yapan işletmelerde, yüzde 16'sı montaj faaliyeti gerçekleştiren işletmelerde yer alıyor. İşletmelerin yüzde 54'ü yetkili servis belgesine, yüzde 31'i TSE, yüzde 15'i ise ISO Kalite belgesine sahip.

Ankete katılan işletmeler tarafından satışa sunulan yedek parçaların yüzde 51'ini yerli, yüzde 49'unu ithal ürünler oluşturuyor. Yedek parça seçiminde müşterilerin yüzde 63'ü fiyatın ürün seçiminde etkili olduğunu belirtirken, yüzde 21'i ürünün belirli standartlara sahip olmasını, yüzde 9'u ürün montajında verilen hizmet kalitesini, yüzde 7'si ise ürünün temin edilmesinde geçen sürenin önemli olduğunu kaydetti.

Yedek parça alan müşterilerin yüzde 73'ü ''sıfır'' olarak nitelenen yeni, yüzde 27'si ise ''çıkma'' tabir edilen eski parçayı tercih ettiğini ifade etti. Araştırmaya göre ''çıkma'' parça, ''sıfır'' parçaya göre daha ucuz olması, temin süresinin kısa olması ve daha kaliteli olduğunun düşünülmesi nedeniyle rağbet görüyor.

Çıkma parça kullanımı ile ilgili araştırmada görüşleri yer alan işletme sahipleri, bu ürünlerin faturasız olduğu için ekonomiye zarar verdiğini, rekabet güçlerini olumsuz yönde etkilediğini belirtti. İşletme sahipleri ayrıca sıfır parçalara oranla daha ucuz olduğu için tercih edilen ve garanti kapsamına girmeyen çıkma parçaların kullanımının sakıncalı olduğu fikrini kabul ettiklerini vurguladı.

Çıkma parçaların sıfır parçaya göre daha çabuk temin edildiği için tercih nedeni olabileceği konusunda kararsızlıklarını dile getiren firmalar, ayrıca bu parçaların geri dönüşüm yapıldığı için çevreye zarar vermediği görüşüne de katılmadıklarını bildirdi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim