• BIST 83.067
  • Altın 146,627
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • İstanbul 3 °C
  • Ankara -2 °C

Otomotiv sektörü Avrupa'nın hasta adamı

Otomotiv sektörü Avrupa'nın hasta adamı
Avrupalı otomobil üreticileri finans krizi sürecinde acılı bir yeniden yapılanma sürecine girmedikleri için, satışlarında ciddi bir gerileme yaşıyor.

Otomotiv sektörü Avrupa'nın hasta adamı

Avrupalı otomobil üreticileri finans krizi sürecinde acılı bir yeniden yapılanma sürecine girmedikleri için, satışlarında ciddi bir gerileme yaşıyor.

Lüks markalar ise yükselen piyasalardaki satışlarını artırdıklarından dolayı, bu duruma istisna oluşturuyor.

Avrupa otomobil sektöründeki satışların geçtiğimiz yıl yüzde 6 oranında gerilemesi ve bu gerilemenin bu sene de devam edeceğine dair beklentiler, sanayiye yönelik sorunların masaya yatırılmasına neden oluyor.

Analistlere göre otomotiv sektörü Avrupa'nın hasta adamı.

Sektörün önde gelen danışmanlık şirketlerinden AlixPartners uzmanları, "Avrupa'daki tüm otomobil üreticileri rüzgar değirmenine karşı koşuyor" yorumunda bulunurken, uzmanların dikkat çektiği bir diğer konu da, Avrupa genelinde iki milyon kişiye istihdam sağlayan ve bölgenin en büyük ihracatçısı konumunda olan sektörün, yeni bir sıkıntılı sürece girmek üzere olduğu.

Avrupa otomotiv sektörü finans krizi sürecinde kendi kendini tedavi edemedi. 2006-2009 yılları arasında onlarca fabrikayı kapatan Detroit üreticileri, bugün yeniden canlanan talep karşısında harekete geçmiş durumda. Avrupa pazarı ise, talebin çok daha üzerinde üretim yapmaya devam ediyor. Siyasi baskılar nedeniyle, yüksek maliyetli fabrikaların kapatılması söz konusu olamıyor.

Finans krizinin otomobil satışlarını yerle bir etmesinin ardından, Avrupa hükümetlerinin sunduğu teşvikler sayesinde otomobil satışları 2009-2010 yıllarında önemli bir artış gerçekleştirdi. Bu süreçte gerek üreticiler gerekse tüketiciler küçük ve ucuz modellere öncelik verdiler. VW'nin Polo'su, Ford'un Fiesta'sı ve Fiat'ın 500'ü yeniden gündeme geldi. Fakat bu girişimler uzun vadeli olmadı.

Financial Times gazetesinde yer alan verilere göre, euro bölgesi krizinin ilk kurbanı Peugeot Citroen oldu. Fransız otomobil üreticisi geçtiğimiz Ekim ayında 6 bin kişiyi işten çıkaracağını ve 800 milyon euro tasarruf sağlayacağını açıladı.

Brezilya ve ABD satışlarında önemli artış yaşayan Ford Motor, 2011 yılının son çeyreğinde Avrupa'da 190 milyon dolar zarar açıkladı. Aynı gerileme GM'nin Avrupalı Opel/Vauxhall kolu ve Renault için de geçerli oldu.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim