• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 16 °C

Otomotiv sektörünün İstanbul Autoshow hazırlıkları tam gaz sürüyor

Otomotiv sektörünün İstanbul Autoshow hazırlıkları tam gaz sürüyor
Türkiye otomobil pazarının en çok tercih edilen markalarının büyük bölümü, 21-30 Nisan'da gerçekleştirilecek İstanbul Autoshow 2017 için hazırlıklarını sürdürüyor.

Türkiye'nin en büyük otomobil fuarı olan İstanbul Autoshow'a bu yıl bazı markalar katılmayacaklarını bildirse de Türk tüketicilerin en çok tercih ettiği markaların çoğu, yeni model ve teknolojileriyle fuarda yer almak üzere hazırlıklarına devam ediyor.

İki yılda bir düzenlenen ve bu yıl 21-30 Nisan'da gerçekleştirilecek İstanbul Autoshow'a bazı markaların katılmama kararı almaları, "fuarın etkisinin azalacağı" yorumlarına sebep olmuştu. Ancak Türkiye otomobil pazarının en fazla tercih edilen markalarının çoğunun İstanbul Autoshow'da ziyaretçilerini ağırlamaya hazırlanmaları, hem markaların hem de otomobilseverlerin fuara ilgisinin düşmeyeceğini gösterdi. 

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, uluslararası takvimde yerini almış ve tüm dünyada kabul görmüş bir fuar olan İstanbul Autoshow'da, "gelecek 20-30 yılın teknolojisi" olarak niteledikleri Toyota hibrit teknolojisini daha iyi anlatabilecek şekilde hazırlıklarını sürdürdüklerini söyledi.

Hem Toyota hem de Lexus olarak son teknoloji ve yenilikleriyle fuarda olacaklarını bildiren Bozkurt, son kullanıcı ile sektörü buluşturan İstanbul Autoshow'da geniş bir yelpazede ürünlerin sunulması ve tüketicilerin karşılaştırma yapabilmelerinin satışlara dinamizm getirdiğini ifade etti.

"En çok tercih edilen markalar fuarda yer alacak"

Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker de marka olarak fuara hazırlıklarının tam gaz devam ettiğini belirterek, şu an konsept çalışmalarını bitirdiklerini ve artık kurulum aşaması için geri sayıma başlayacaklarını dile getirdi.

Göker, Hyundai'nin fuardaki görselliği, model sergilemesi ve aktivitelerinin geçen yıllardan farklı olduğunu söyledi.

Otomobil fuarlarının, hem pazarlama ve tanıtım faaliyetinin bir arada yürütülmesine hem de alıcılarla yüz yüze ilişki kurulmasına olanak sağlayabilen nadir aktivitelerden olduğuna işaret eden Göker, "Showroomdaki satış aktivitelerinin yaklaşık 10 kat fazlasıyla günde 40-50 alıcıya hitap edebilirsiniz. Biz de Hyundai olarak, bir önceki fuarda özellikle piyasaya yeni çıkacak Tucson modelimiz için 400'den fazla ön sipariş almıştık. Bu rakamın yarısından fazlası eylül ayında sıcak satışa dönüşmüştü." diye konuştu.

Hyundai ailesi olarak İstanbul Autoshow'da bu yıl yeni i30 modelini ilk kez görücüye çıkaracaklarını belirten Göker, ayrıca hibrid modeller arasında yeni teknolojisi ve inovatif özellikleriyle öne çıkan IONIQ Hybrid modelinin de Türkiye lansmanını gerçekleştireceklerini bildirdi. 

"Katılmayan markalar olsa da fuara ilgi azalmaz"

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Laurent Pernet ise Fransa merkezlerinin de desteğiyle bu sene yapılacak İstanbul Autoshow'a katılacaklarını söyledi.

Yeni SUV ürün gamı ve sınıf lideri teknolojilerini fuarda otomobilseverlerle buluşturmak adına hazırlıklarına son hız devam ettiklerini belirten Pernet, "Standımızda 4'ü yeni olmak üzere sergilemeyi planladığımız toplam 15 araçla İstanbul Autoshow 2017'yi ziyaret edecek otomobilseverleri büyük heyecanla bekliyor olacağız." dedi.

Pernet, Peugeot olarak fuarın özellikle yeni modellerinin son tüketiciyle buluşması açısından kritik olduğunu düşündüklerini ifade ederek, burada imaj olarak yaratılan faydanın satışlara da yansıdığına dikkati çekti. -

"Fuar sektöre destek olacak"

Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş da kendileri için 2017 yılında otomotiv sektöründeki en önemli etkinliklerin başında İstanbul Autoshow'un geldiğini ifade etti.

Fuarın müşteriye dokunmak anlamında Renault ve Dacia markaları için önemli bir konsept olduğunu aktaran Çağdaş, "İstanbul Autoshow markalarımıza ait inovasyon ve yeni teknolojileri müşterilerimizin deneyimleyebildiği bir organizasyon. Müşterilerimizle buluştuğumuz, yeni modellerimizi sergilediğimiz bir platform. Türkiye'de otomotiv sektörünün önde gelen oyuncularından biri olarak bunun bir anlamda sektöre destek olacağını düşünüyoruz." diye konuştu.

"İstanbul Autoshow, pazarda bir dinamizm yaratıyor"

Bekdikhan, Detroit, Cenevre, Frankfurt, Paris, Madrid'le özdeşleşen fuarlar gibi İstanbul Autoshow'un da otomobilseverlerin buluşma noktası haline gelmesinin önemli olduğunu belirterek, fuarın Türkiye otomotiv sektörünün yurt içi ve dışındaki itibar ve bilinirliğine katkı sağlayacak en önemli etkinliklerden biri olduğuna işaret etti.

İstanbul Autoshow'un otomotiv pazarında önemli bir dinamizm yarattığına dikkati çeken Bekdikhan, Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD) 2015 verilerine bakıldığında, otomotiv satışlarının fuar ile birlikte haziran ayında vites yükselttiğinin görüldüğünü söyledi.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim