• BIST 9915.62
  • Altın 2440.177
  • Dolar 32.4575
  • Euro 34.7559
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 15 °C

Peugeot, 2012 yılında 1.7 milyon araç sattı

Peugeot, 2012 yılında 1.7 milyon araç sattı
Peugeot Avrupa’da toplam pazarda en çok satış yapan 4. marka oldu. Peugeot, 2012′de dünya çapında 1 milyon 700 bin montajlı ve CKD (monte edilmemiş) araç satışı gerçekleştirdi.

 

Yapılan açıklamaya göre, Peugeot’nun, 1 milyon 555 bin adet olan montajlı araç satışı, 2011′e göre yüzde 6,1 düştü. İran’a karşı uluslararası yaptırımların güçlendirilmesinin bir sonucu olarak, CKD kitlerinin İran Kodhro’ya 313 bin adet teslimatı yılın ilk yarısı boyunca kesildi.
 
Genel olarak daralan Avrupa pazarında ve bunun aksine büyüyen uluslararası pazarlarda, 2012′de dünya çapında 1 milyon 700 bin adet montajlı ve CKD (monte edilmemiş) araç satıldı.
 
Peugeot, 2012 yılında beş önemli ürün lansmanı ve uluslararası pazarlarda lansmanı yapılan birçok model ile lansmanlarındaki hızlı artışını korudu. Fransa ve Slovakya’da üretilen 208′in lansmanı, 2012 ilkbaharında tüm Avrupa pazarlarında yapıldı. İkinci yarıda uluslararası pazarlardaki ilerleme devam etti. Yayılım 2013 yılı başında Rusya’daki satışlarla ve Brezilya’daki endüstriyel ve ticari lansman ile tamamlanacak.
 
Avrupa’da Kasım sonu itibariyle Hollanda ve Portekiz’de B segmentinin zirvesinde konumlanan ve Belçika, İspanya, İrlanda, Lüksemburg, Norveç ve Slovenya’da sınıfında ilk üç arasında yer alan “208″, Aralık 2012′de, tüm Fransa binek araç pazarında liderliğe yerleşti. Geçen yılın sonunda, birçok ödül ve 2013 yılı Avrupa’nın otomobili yarışmasında finalistliği ile farkını ortaya koyan Peugeot 2 serisinin mirasçısı, lansmanından bu yana toplam 221 bin satış kaydetti.
 
Dünyada ilk kez “3008 HYbrid4″ modelinde, sonra da “508 RXH” ve “508 HYbrid4″ sedanda kullanılmaya başlanan dizel hibrid teknolojisi HYbrid4, 2012 sonunda toplam 19 bine yakın sipariş ile daha geniş bir müşteri kitlesiyle buluştu, Aralık 2012′de, HYbrid4 versiyonlar Avrupa’da 3008 siparişlerinin yüzde 14′ünü ve “508″ siparişlerinin yüzde 20′sini oluşturdu.
 
İspanya Vigo’da üretilen, 4,44 metre uzunluğundaki “301″, gelişmekte olan pazarlardaki ilk defa yeni bir araç satın alan müşterilerin beklentilerini karşılamak amacıyla tasarlandı. İlk olarak Türkiye, ardından Orta ve Doğu Avrupa ve Cezayir’de pazara sunulan araç önemli bir satış performansı kaydetti. Bu yıl Rusya ve Ukrayna’da, Orta Doğu’da ve Afrika ve Latin Amerika’daki bazı pazarlarda, ardından 2013 sonunda Çin’de üretim ve satışının başlamasından sonra, 301′de tüm yıl için 150 bin adet satış hedefleniyor.
 
“Lüks model satışları, toplam montajlı araç satışlarının beşte birini oluşturdu”
 
Geçen yıl, 279 bin adet ile Peugeot’nun dünya çapındaki “lüks” model satışları toplam montajlı araç satışlarının yaklaşık beşte birini oluşturdu. Özellikle Avrupa ve Çin’deki HYbrid4 versiyonları dahil 508 satışları 121 bin adet oldu, 3008 / 3008 HYbrid4 SUV 109 bin müşteriyi çekti, 2012 ilkbaharında lansmanı yapılan 4008 SUV’un 9 bin adeti teslim edildi. Sportif RCZ coupe de kendi payına 11 bin adet satıldı.
 
Avrupa pazarı
 
Peugeot, yüzde 8,6 daralan Avrupa pazarında, 2011′e göre yüzde 12,6 azalan, 955 bin adetlik binek ve hafif ticari araç satışları ile yüzde 6,8′lik pazar payı elde etti. Diğer markalar arasında 2010 yılında elde ettiği dördüncülüğü korudu. Peugeot’nun 2011′e göre Avrupa’daki düşük pazar payı özellikle ilk yarıdan kaynaklandı. İkinci yarıdaki pazar payı yüzde 6,7 ile daha istikrarlı oldu.
 
Yüzde 8,7 düşüş gösteren Batı Avrupa toplam binek ve hafif ticari araçlar pazarında, Peugeot satışları 906 bin adete ulaşarak markaya yüzde 6,9 pazar payı getirdi.
 
Peugeot’nun ciddi kemer sıkma önlemlerinden olumsuz etkilenen Fransa ve İspanya, Yunanistan, İtalya, Portekiz’den oluşan Güney Avrupa pazarlarındaki önemli varlığı ise markanın performansını azalttı. Fransa’da, 2011′e göre yüzde 13,3 azalan toplam binek hafif ticari araç pazarında, Peugeot 369 bin 136 araç satışı ve yüzde 16,2 pazar payı ile en iyi direnç gösteren Fransız markası oldu. Temmuz ayında eksiksiz bir benzinli araç gamı lansmanı, Peugeot’nun ikinci yarıda hızlanmasını sağladı.
 
Kompakt MPV ve aile sedanı (C ve D) segmentlerinde, Peugeot modellerinin olumlu satış trendi devam etti. 3008 ve 5008 kümülatif olarak yüzde 3,5 pazar payı ile kendi segmentlerinin liderleri oldu. Öte yandan, iki hibrid modelin lansmanı ile desteklenen 508, yüzde 1,4 pazar payı ve 25 bin 950′dan fazla satış ile sınıfının zirvesinde kalmaya devam etti.
 
Peugeot, büyüyen tek Avrupa pazarı olan İngiltere’de özellikle “107″, “208″, “508″ ve ticari araçların başarısı sayesinde 121 bin adetlik satış hacmiyle ve pazar payı açısından ilerleme gösterdi.
 
Yüzde 21 daralan İtalya pazarında, 79 bin satış adediyle Peugeot, 208′in başarılı lansmanı ve 508′in iyi sonuçları sayesinde önceki yıl yüzde 4,8 olan pazar payını yüzde 5,2′ye çıkardı ve markalar sıralamasında iki sıra yükseldi.
 
Peugeot İspanya’da 68 bin satış ve yüzde 8,7′lik istikrarlı pazar payı ile 2012′de 2. sıraya yükseldi, Almanya’da ise 82 bin satış adedi ile yüzde 2,5 pazar payı kaydetti. Peugeot, Belçika ve Lüksemburg, Hollanda ve Danimarka gibi diğer birçok Batı Avrupa pazarında binek hafif ticari araç toplam pazarındaki satışları ile ilk üç arasında yer almaya devam etti.
 
Peugeot, toplam olarak yüzde 7,7 daralan Orta ve Batı Avrupa pazarlarında 2012 yılında yüzde 5,4 pazar payı ile 49 bin satış kaydetti.
 
“Çin, Arjantin ve Cezayir’de güçlü büyüme”
 
Dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin’de ise, Peugeot satışları pazar ortalamasının dört katına tekabül eden yüzde 24,4 oranında artış gösterdi. 2011′deki yüzde 1,4′e karşı yüzde 1,7′lik pazar payına karşılık gelen 216 bin adet ile 2012, marka için satış hacmi ve penetrasyon açısından bir rekor yılı oldu. Peugeot’nun Çin’de son üç yıl boyunca üretim ve satışı yapılan tüm ürün gamının ve özellikle üç yeni modelinin (408, 508, 308 sedan) başarısının meyvesi olan bu performans, Peugeot’yu Çin pazarında en hızlı büyüme gösteren ilk 3 marka arasına yerleştirdi.
 
Latin Amerika’da, 2012′deki 174 bin satış ile Peugeot, pazarlara göre farklılıklar gösteren sonuçlar elde etti. Geçen yıl, Arjantin’de ve Şili’de büyüme, Meksika’da hafif daralma ve Brezilya’da bir geçiş yılı oldu.
Afrika’da, Fas’taki yüzde 5,5 ve Tunus’taki yüzde 1,8 satış artışı ile Peugeot Mağrip bölgesinde performansını iyileştirdi. Genel resimde özellikle Cezayir dikkati çekti. 2012 süresince istikrarlı büyüme gösteren Afrika pazarının ikinci en büyük ülkesinde, Peugeot’nun satışları yüzde 95 artarak 65 bin adete ulaştı. Pazar payını böylece yüzde 14,5 düzeyine çıkaran Peugeot, pazarda 2. sıraya yükseldi.
 
Geçen yıl, 2011′de yüzde 33 olan Avrupa dışındaki “montajlı araç” satışlarında, 608 bin adet ile payını yüzde 39′a çıkaran Peugeot uluslararası büyüme sürecini sürdürdü. Tüm satışlar dikkate alındığında ise, Peugeot’nun deniz aşırı uluslararası satışları toplam satışlarının yüzde 44′üne ulaşmış olacak.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim