2015’in ilk çeyreğinde Renault Grubu 641 bin 588 adetlik satış gerçekleştirdi (+yüzde 0,8); böylece dünya çapında yüzde 3’lük dengeli pazar payını sürdürdü. Pazarın yüzde 8,9 arttığı Avrupa ’da Grup’un satışları yüzde 9,9 artış gösterdi. Bu artışta Clio, Captur ve Twingo’nun başarısı önemli rol oynadı.
Uluslararası satışlar Brezilya ve Rusya pazarındaki gerileme nedeniyle %11,3 düştü.Grubun cirosu ilk çeyreklik dönemde 9 milyar 388 milyon €’ya ulaştı. Ortaklara yapılan yüksek satışların da etkisiyle bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 13,7’lik artış kaydedildi. Beklenenden daha güçlü geçen üç aylık dönemin sonucu olarak Renault Grubu Avrupa pazarına yönelik 2015 öngörüsünü senelik yüzde 5 büyüme olarak revize etti.
TİCARİ SONUÇLAR: 2015’İN İLK ÇEYREĞİNDEKİ ÖNEMLİ OLAYLAR
Renault Grubu’nun satışları, dünya otomotiv pazarının yüzde 1,7 artış gösterdiği dönemde yüzde 0,8 artarak 641 bin 588 adede ulaştı.Pazarın yüzde 8,9 arttığı Avrupa’da, Grup’un satışları yüzde 9,9 artarak 9,8’lik pazar payına erişti. Renault markası yüzde 11,8 büyüme kaydetti. Bu büyümede Clio4, Captur ve Twingo’nun desteği sırasıyla yüzde 17, 27 ve 40 oldu.Dacia markasının satışları yüzde 4,3 büyüme gösterdi. Bu noktada Duster ve Dokker’ın devam eden başarıları son derece etkili oldu.
Grubun en büyük pazarı olan Fransa ’da bu dönemdeki satışlar yüzde 3,1 artarak 150 bin179 adede ulaştı. Yüzde 7,1 artan Renault markası satışları bu büyümeye katkı sağladı. Ancak Dacia markası satışları yüzde 12,6 azaldı. Bunun nedeni, 2013 sonunda lanse edilen Yeni Duster’nin lansmanını takip eden 2014’ün 1’inci çeyreğindeki yüksek talep.
Özellikle İspanya başta olmak üzere Güney Avrupa’da satışlar yüzde 44,9 artarak pazar payı yüzde 11,9’a erişti. Bireysel müşterilere yapılan satışlarda Sandero pazar liderliğini devam ettirdi. Grup’un üçüncü büyük pazarı olan ve pazarın yüzde 12,6 artış gösterdiği İtalya’da ise satışlar yüzde 28,3 artarak 41 bin 752 adede ulaştı. Clio, İtaya’da en çok satılan ithal otomobil oldu.