ankara escort, ankara escort,
  • BIST 106.474
  • Altın 151,840
  • Dolar 3,6440
  • Euro 4,3033
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 8 °C

Şirketler yakıtta cimri araç tercih ediyor

Şirketler yakıtta cimri araç tercih ediyor
Otomotiv sektörünün en büyük alıcısı konumuna gelen “filo araç kiralama” sektörü alanındaki tek araştırmanın ikincisi yayınlandı.

Şirketler yakıtta cimri araç tercih ediyor

Otomotiv sektörünün en büyük alıcısı konumuna gelen “filo araç kiralama” sektörü alanındaki tek araştırmanın ikincisi yayınlandı.

CVO Filo Barometre 2011 Araştırma Raporu’ndaki OSD verilerine göre Türkiye’deki toplam 9.9 milyon aracın yüzde 18.4’ü şirket filolarına ait. Araştırmaya katılan Avrupa’daki filo yöneticilerinin %15’i, Türk yöneticilerin ise % 56’sı sektörün önümüzdeki 3 yılda daha da büyüyeceğini öngörüyor.

TEB Arval’in desteğiyle, Türkiye’de filo yönetimi konusunda bu yıl ikincisi hazırlanan CVO Filo Barometre 2011 Araştırma Raporu’nun sonuçları açıklandı. Toplam 15 ülkeden 4.500 firmanın görüşlerinin yer aldığı rapor, Türkiye’de filo araç kiralama sektörünün de durumunu ortaya koyuyor. Buna göre Türkiye’de filo araç kiralama sektörü, birçok ülkeyi geride bırakarak 1.8 milyon adetlik bir filo büyüklüğüne ulaştı. Böylece toplam 9.9 milyon adet araç bulunan pazarda, şirket filolarının payı yüzde 18.4’e ulaştı.

Şirketlerin filo araç kiralama ve yönetimine verdiği önemin artmasına paralel olarak Türkiye’de sözkonusu sektörün Avrupa’nın üzerinde bir büyüme kaydetmesi bekleniyor. Araştırmaya katılan Avrupa’daki filo yöneticilerinin %15’i, Türk yöneticilerin ise % 56’sı sektörün önümüzdeki 3 yılda daha da büyüyeceğini öngörüyor.

2014 yılında Türkiye’de toplam araç sayısının 11.9 milyon adette, bunu içindeki filo araçlarının sayısının ise 2 milyon adete yaklaşması öngörülüyor. 2015 yılında ise toplam araç sayısının 12.4 milyon adete, filodaki araç sayısının ise 2.3 milyon adete yaklaşacağı tahmin ediliyor.

CİMRİ ARAÇ TERCİH EDİLİYOR

Geçen yıl araştırmada filo seçiminde “en çevreci ülke” olarak yer alan Türkiye’de bu yıl da teknik donanım, maliyet ve çeşit azlığı gibi kısıtlara rağmen filolara yeşil araç dahil etme eğilimi diğer ülkelere oranla daha yüksek olduğu görülüyor. Türkiye’de özellikle büyük ölçekli şirketlerin filo seçiminde, otomobilin çevreci ve yakıt tasarrufu özellikleri önemli rol oynuyor.

Bununla birlikte Türkiye’de yakıt tasarrufu sağlamak kadar güvenli sürüş eğitiminin de önemli olduğunu düşünen şirketlerin oranı Avrupa’ya göre oldukça yüksek. Araştırmaya katılan filo yöneticilerinin yüzde 76’sı; çalışanlara sunulan sürüş eğitiminin kaza riskini düşürdüğünü belirtiyor. Yine Türkiye’de şirketlerin yüzde 52’si çalışanlarına hali hazırda güvenli sürüş eğitimi veriyor ya da vermeyi planlıyor.

YAKITTAN BÜYÜK TASARRUF

Geçen yıl ilki açıklanan raporun sonuçlarından da yola çıkan TEB Arval, “Çevreci, Güvenli ve Ekonomik Sürüş” eğitimlerine başladı. TEB Arval, Türkiye'nin ilk Sürüş Teknikleri Eğitim Kompleksi Autodrom ile yaptığı anlaşma çerçevesinde verdiği ‘Ekonomik Sürüş Eğitimleri’ ile yaklaşık %15’e varan yakıt tasarrufu sağlıyor.

Böylece her bir aracın yılda ortalama 50 bin km yol aldığı ve 3.500 lt yakıt tükettiği düşünüldüğünde 100 araçlık bir filoya sahip bir şirketin eğitimler sonrası sadece yakıttan yıllık tasarruf miktarının 224 bin TL’ye ulaşması mümkün.

CVO Filo Barometre Araştırma Raporu’nda yer verilen TÜİK rakamlarına göre Türkiye’de kaza sayısı yılda ortalama %13.5 oranında artış gösteriyor. Bu kazaların %93’ü ise sürücü hatalarından kaynaklanıyor. TEB Arval sözkonusu eğitimler ile kaza oranlarını düşürerek; maddi-manevi kayıpların en aza indirilmesine, ‘hasarsızlık’ raporu ile de kasko prim maliyetlerinin düşürülmesine katkı sağlamayı hedefliyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim