• BIST 107.041
  • Altın 143,194
  • Dolar 3,5623
  • Euro 4,1506
  • İstanbul 32 °C
  • Ankara 31 °C

Toyota prototipi ilk kez Türkiye'de üretecek

Toyota prototipi ilk kez Türkiye'de üretecek
Toyota 1.5 yıl içinde üretimine başlamayı planladığı yeni C segment sedan aracın üretim prototipinin ilk kez Japonya dışında Türkiye'de yapacak.

Toyota prototipi ilk kez Türkiye'de üretecek

Toyota 1.5 yıl içinde üretimine başlamayı planladığı yeni C segment sedan aracın üretim prototipinin ilk kez Japonya dışında Türkiye'de yapacak.

Toyota Türkiye Genel Müdürü ve CEO'su Orhan Özer, Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye AŞ'nin geçen seneki üretim ve ihracatı, bu yıl ki hedefleri, yeni model araç üretimi ve Avrupa'daki ekonomik krize ilişkin değerlendirmelerde bulundu. 2011 yılında 92 bin araç ürettiklerini ve bu araçların yüzde 90'ını ihraç ettiklerini kaydeden Özer, Avrupa'nın ekonomik krizde olması sebebiyle istedikleri sonuçları alamadıklarını ifade etti. Geçen yıl 2010 yılına göre fazla üretim yaptıklarını belirten Özer; "2011 planlarımızla paralel gerçekleşti. Biz aslında planladığımızdan daha fazla üretmeyi hedefliyorduk. Fakat sonuçta 2008 krizi sonrasında yaptığımız uzun vadeli planların üstüne çıktık. Bu gözle baktığımızda 2011 yılı sonuçları bizim için kötü değil. Avrupa pazarının küçülme yönünde gittiğini dikkate aldığımızda 2011 sonuçlarından mutsuz değiliz." diye konuştu.

Bu yılı yeni modelin hazırlık çalışmalarına ağırlık vererek geçireceklerini söyleyen Özer, bu sene geçen yıla göre daha düşük bir üretim planladıklarını dile getirdi. İhracat hamlesi başladıktan bu yana kendileri için en zor yılın bu yıl olacağına işaret eden Özer, şunları söyledi: "Zorluk maddi değil üretim hacminin düşük olmasının getirdiği manevi zorluk. 170 bin adet üretim kapasitemiz var. 2012'de 72 bin civarında üretmeyi planlıyoruz. Biz üretim hacmimizin aşağıya inmesini fırsat olarak görüp çalışmalarımızı var gücümüzle devam ettireceğiz. Temellerimizi güçlendirme dediğimiz çalışmalara ağırlık vereceğiz. 2012 yılı düşük üretim yaptığımız son yıl olacak. 2013'den itibaren yeni model aracımızla üretim adedimiz yükselmeye başlayacak. Kapasite kullanımımız artacak. Hatta tam kapasitenin de üzerine çıkıp 'maksimum üretimimiz ne olabiliri' zorlayacağız. 2013'den başlamak üzere uçağın kalkışı gibi yükselmeye başlayacak şirket."

"YENİ SEDAN ARACIMIZDAN ÇOK ÜMİTLİYİZ"

Yeni model araç için tam güçleriyle çalıştıklarını anlatan Özer, yeni modelin dizaynlarının bittiğini, kalıplarının hazırlandığını belirtti. Yeni model aracın üretimine 1,5 yıl içinde başlanacağını açıklayan Özer, "Toplam 150 milyon euroluk bir model yatırımı olacak. Yatırımın yüzde 80'i ve 90'ı bu yıl içinde olur. 2012 yılı sonundan itibaren 400 işçi alacağız. Biz yeni sedan aracımızdan çok ümitliyiz. Araç çok güzel." diye konuştu.

Japonya'da Türkiye lehine çok önemli destekler olduğunu kaydeden Orhan Özer, Toyota Türkiye'nin usta fabrika unvanı aldığını dile getirdi. Sedan projesinde ilave sorumluluklarının bulunduğunu söyleyen Özer, şöyle konuştu: "Bu başarılı olmanın getirdiği bir ödüllendirme. Biz usta fabrika unvanını aldık. Bu aracın dünyadaki ilk üretim prototipi burada yapılacak. Daha önce Japonya'da yapardık. Bu aracı üretecek diğer ülke ya da ülkeler Japonya'da yaptıkları çalışmayı burada yapacaklar. Bu üretimimizin az olduğu dönemde de çok iyi çalıştığımızın da bir göstergesi. Toyota Yönetim Kurulu Baskanı bu fabrikanın çok iyi olduğunu söylüyor. 'Bu fabrikayı sonuna kadar destekleyeceğiz, kullanacağız. Kapasite hacmini arttırmak için yapabilecek ne varsa yapacağız' diyorlar."

AVRUPA'DAKİ EKONOMİK KRiZ

Reel gözle bakıldığında Avrupa'nın küçüldüğünü ifade eden Genel Müdür Özer, pazar çeşitlendirmesi yaparak Avrupa'ya bağlı kalmayacaklarını belirtti. Avrupa'nın doğusundaki ülkelerin yükseleceğine inandığını kaydeden Özer, "Avrupa'da küçülme dönemi bence başladı. Bunun için otomotiv sektörü ne yapacak? Biz üretimimizin yüzde 90'ını ihraç ediyoruz. İhracatımızın yüzde 80'ini batı Avrupa'ya, geri kalanı Doğu Avrupa'ya yapıyoruz. Avrupa'nın doğusundaki ülkelerin yükseleceğine inanıyorum. Zaten gidişatta öyle. Pazar çeşitlendirmesi yapıp sadece Avrupa'ya bağlı kalmayacağız. Bu nedenle serbest ticaret anlaşmaları bizim için büyük önem kazanıyor. Başka yerlerde mücadele vereceğiz. Avrupa'da ışık olmaması demek 'Avrupa bitti' demek değil. Hala 12-13 milyon araç satılıyor. Büyük bir pazar yine" ifadesini kullandı.

"GEREKSİZ YERE TL DEĞERLENDİRİLMEMELİ"

Ülkedeki ekonomik gelişmeleri de değerlendiren Özer, Türkiye'nin iyi yönetildiğini vurguladı. "Türkiye'nin gidişatından çok memnunum." diyen Özer, sözlerini şöyle sürdürdü: "Politik gözle değil ekonomik gözle konuşuyorum. Türkiye iyi yönetiliyor ve iyi gidiyor. İyi gitmeye de devam edecek. 2012'de kriz Türkiye'yi vurur mu? Vurmaz mı? Biz yanlış yapmazsak hiç bir şey olmaz. Ama yanlış yapmamamız lazım. Kendi ayağımıza kurşun sıkmamamız lazım. Bu nedir? Örnek, gereksiz yere döviz kurlarını TL'yi değerlendirmememiz lazım. Bu ülkenin çıkışı ihracat. Kalkınmanın temeli ihracat. Paranın uygun değerde olması lazım ki ülkenin sanayisi düzgün rekabet edebilsin. Ülkenin sanayisi düzgün rekabet ederse Türk sanayicisi ve insanı muhakkak başarılı olacaktır. Şu an da alnımız ak. Göğsümüzü gere gere her yerde geziyoruz. Pasaportumuzu her yerde rahatlıkla gösterebiliyoruz. Pek çok ülkeyle vizeler kalktı.Bunlar kredimizin arttığının göstergesi. Kim taş üstüne taş koyuyorsa bu ülkede minnettarız."

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim