• BIST 95.734
  • Altın 271,952
  • Dolar 5,5633
  • Euro 6,1703
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 12 °C

Unimog “Yılın Off-Road Aracı” Seçildi

Unimog “Yılın Off-Road Aracı” Seçildi
Unimog “Yılın Off-Road Aracı” Seçildi
  • Mercedes-Benz’in en zor koşulları bile dize getiren arazi aracı Unimog, 15 yıldır olduğu gibi bu yıl da “Off-Road Magazine” okurları tarafından “Özel Araçlar” kategorisinde “Yılın Off-Road Aracı” seçildi.
  • Mercedes-Benz Unimog, Euro 6 normlarını karşılayan 5.1 litrelik 6 silindirli BlueTec motorunun yanında otomatik vites seçeneği ile 231 HP güç ve 900 Nm tork sunuyor.
  • Araç standart olarak 800 mm, opsiyonel donanımlar ile birlikte 1.2 metre derinliğindeki sulardan geçebiliyor ve 38 derecelik yan eğimli arazilerde dahi ilerleyebiliyor.
  • Kabininde 7 kişiye kadar oturma alanı sunan Unimog, kabin içi donanımları ile de sadece arazide değil, şehrin sokaklarında da egemenliğini ilan ediyor.

Dünyanın en iyi arazi araçları arasında anılan Mercedes-Benz Unimog, kazandığı ödüllere bir yenisini daha ekledi. “Off-Road Magazine” tarafından “Özel Araçlar” kategorisinde “Yılın Off-Road Aracı” seçilen Unimog, 15 yıldır aralıksız olarak bu ödülü kazanmasıyla kendine ait bu rekoru bir kez daha kırdı. Orman yangınlarından tren yolu tamiratına, sivil savunma aktivitelerinden kar küremeye kadar farklı alanlarda kullanılabilen özellikleriyle dünyanın en donanımlı araçları arasında sayılan Unimog, Türkiye’de U 4023 ve U 5023 versiyonları ile özellikle macera tutkunlarına hitap ediyor. Her biri sipariş üzerine kişiye özel olarak üretilen Unimog, Mercedes-Benz Türk Yetkili Bayii Ankara Koluman Motorlu Araçlar aracılığıyla sipariş edilebiliyor. Mercedes-Benz Unimog’u Türkiye’de kullanmak için C Sınıfı ehliyet sahibi olmak ve SRC, Psikoteknik belgelerine sahip olmak yeterli.

 

Yeni nesil Unimog’un özellikleri

Mercedes-Benz’in Wörth Fabrikası’nda markanın diğer kamyon modelleriyle beraber üretilen Unimog, bu sayede seri üretim Mercedes-Benz kamyonların verimlilik, yüksek kalite güvencesi ve yedek parçaların hızlı temini gibi avantajlarından yararlanıyor. Mercedes-Benz Unimog, dinamizmi vurgulayan radyatör ızgarası ve yeni nesil farları da kapsayan tamponu ile modernleşme sürecini sürdürüyor. Unimog’un sahip olduğu, lastik basınç kontrol sistemi “Tirecontrol Plus” sayesinde, lastik basıncı hareket edilen zemine göre araçtan inmeden kabin içindeki ekrandan “Yol”, “Kum” ve “Çamurlu Arazi” modlarına ayarlanabiliyor. Unimog U 4023’ün alüminyum kasasında 3 ton, Unimog U 5023 modeli ile ise 7,5 ton yük de taşınabiliyor. Ayrıca araçta bulunan römork ön hazırlığı ile istendiği takdirde araca sonradan motosiklet ve bot gibi malzemeleri çekebilmek için römork takılabiliyor.

Zorlu arazi koşullarında devleşiyor

Her hızda 4x2’den 4x4 aks tahriğine geçebilme, yine her hızda diferansiyel kilidini devreye alıp çıkartabilme Mercedes-Benz Unimog’un olağanüstü arazi kabiliyetleri arasında yer alıyor. Esnek yapıdaki şasi tasarımı ve 30 dereceye kadar salınıma izin veren özel aks ve süspansiyon yapısıyla Unimog burularak arazideki engebelere uyum sağlıyor. Sektörde az bulunan bu özellikleriyle lastikleri zeminden kopmadığı, güç aktarımını zemine kesintisiz iletebildiği için Unimog en çetin arazi koşullarında dahi hedefine ulaşıyor. Sahip olduğu donanıma göre aracın yaklaşma açısı 44 derece, uzaklaşma açısı ise 51 derece. Karın altı açısı 34 derece olan aracın meyil tırmanma kabiliyeti ise 45 derece. Ayrıca Unimog, opsiyonel donanım ile 1.20 metre derinliğindeki sulardan geçebiliyor ve 38 derecelik yan açılarda ilerleyebiliyor. Olağandışı sürüş koşullarında, 3 kademeli olarak seçilebilen diferansiyel kilitlerine ve lastik basınç kontrolüne sahip dört tekerlekten çekiş sistemi devreye alınabiliyor.

İç tasarımda arazi kullanımını kolaylaştıran düzenlemeler

1974’ten günümüze Unimog’un klasik kokpitindeki değişim devam ediyor. Unimog’un ortasına doğru yaklaşık 1 metreye yakın yerleştirilen motor konsepti, kabin tasarımında avantajlar sağlıyor. 120 mm uzatılan iç mekân artık daha yüksek ve 7 kişiye kadar oturma 

kapasitesi sunabiliyor. Off-road kullanımlarını kolaylaştıran detayları arasında; orta konsoldan direksiyon bölgesine taşınan vites kontrolleri, çok fonksiyonlu direksiyon, ayarlanabilen direksiyon kolonu, çok fonksiyonlu butonlar, daha geniş ekranlı gösterge tablosu ve güncellenen ısıtma ile soğutma sistemleri yer alıyor. Tavandaki kontrol butonlarının da yeniden düzenlenmesi ile sürücü koltuğundan yolcu bölümüne geçişler daha kolay hale geliyor. Ön aksın hemen arkasında, düşük titreşimli alanda konumlandırılan sürücü oturma pozisyonu ve kabin süspansiyonu ile konfor özellikle arazi kullanımlarında maksimum seviyeye taşınıyor. Hem sürücü, hem de ön yolcu koltuğundaki kişiler ısıtmalı ve hava süspansiyon opsiyonlu koltuklar ile Unimog konforunu deneyimleyebiliyor.

900 Nm’lik tork üreten motor Euro 6 normlarını karşılıyor

Mercedes-Benz Unimog’da, OM 934 serisindeki yüksek tork değeri sunan 4 silindirli ve 5,1 litre hacmindeki BlueTec 6 motor, 170 kW (231 PS) güç ve 1200 ile 1600 d/d arasında 900 Nm maksimum tork değeri sunuyor. Yasal hız sınırları çerçevesinde bulunan 90 km/s’lik maksimum hıza ulaşabilen Unimog, daha uzun yolculuklar ve otoyol trafiğine uyum sağlıyor.

Şanzıman: Daha kısa sürede vites değişimi

Vites değiştirme süresini kısaltmak ve aracın yaşam süresini uzatmak adına Mercedes-Benz Unimog’un şanzımanı geliştirilerek performansı arttırıldı. Şanzıman, direksiyon kolunda bulunan EQR’yi (Elektronik Hızlı Geri) içeren milli kumanda kolu ile çalıştırılabiliyor. Sahip olduğu 8 ileri ve 6 geri vites dışında off-road kullanımı için arazi grubunda opsiyonel olarak 2,5 km/s ve 35 km/s arası hızlarda kullanılabiliyor. İstendiğinde otomatik, istendiğinde manuel konumda kullanılabilen şanzıman sürücü için kullanım rahatlığı sağlıyor.

Mercedes-Benz Unimog’un sahip olduğu OM 934 motorda bulunan motor freni 180 kW’lık fren gücü oluşturan çift hızlı kompresöre sahip. Motordaki her bir silindirin kendine ait bir motor fren ünitesi bulunuyor. Bu yüksek fren gücü, tekerleklerdeki fren sisteminin aşınmasını önleyip, verimliliği arttırarak sürüş ve işletim ekonomisine katkıda bulunuyor. Off-road için özel olarak geliştirilen ABS ise standart donanım olarak sunuluyor.

 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim