• BIST 107.700
  • Altın 143,961
  • Dolar 3,5286
  • Euro 4,1426
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 21 °C

Volkswagen Türkiye’ye yatırım yapacak

Volkswagen Türkiye’ye yatırım yapacak
Volkswagen, Türkiye’ye yönelik yatırım planlarını genişletti.

Bir süredir konuşulan yatırım için net açıklama gelmese de marka Türkiye’deki imajından memnun. Doğuş Otomotiv CEO’su Bilaloğlu “Türkiye üzerinde çalışma yapılıyor” dedi.
Türkiye’nin en çok satan otomobil markası Volkswagen, Türkiye’de yatırıma her geçen gün bir adım daha yaklaşıyor. Uzun süredir konuşulan ancak net bir açıklama yapmayan Alman otomotiv devi, Türkiye’deki satışlarından oldukça memnun. Grubun Türkiye distribütörü olan Doğuş Otomotiv’in CEO’su Ali Bilaloğlu da yatırım kararında Türkiye’nin önde gelen ülkelerden biri olduğunu söyledi. Türkiye’nin ekonomisi ve jeopolitik konumu açısından avantaj barındırdığını dile getiren Bilaloğlu “Türkiye yatırım planları içinde yokken, bir anda konuşulur ülke haline geldi. Ciddi anlamda mukayeseler yapılıyor. Ekipler çalışma yapıyor. Türkiye, Volkswagen’in yatırım radarına girdi” dedi. Geçen yıl Irak pazarına satış ve servis hizmeti ile giren Doğuş Otomotiv, ülkede yaşanan kaos ortamı nedeniyle hizmetini durdurdu.
Irak pazarı fırsat olacak
Irak pazarının uzun vadede fırsatlar doğuracağını söyleyen Bilaloğlu “Bu riski bilerek girdik. Büyük bir yatırımımız yok. Mevcut tesisi koruyoruz. Durumun düzelmesini bekleyeceğiz. Kuzey Irak petrol zengini bir ülke tüketim artacaktır. Seat ve Skoda’nın filo pazarından yeterince pay almadığını belirten Bilaloğlu, önümüzdeki dönemde bu markaların pazarda güçlü olacaklarını söyledi. Yeni modellerden de bahseden Bilaloğlu, yeni Audi A4’ün önümüzdeki yıl küçük motorla piyasaya gireceği bilgisini de verdi.
Türkiye’de VW’nin imajı Almanya’dan daha iyi konumda
Volkswagen Türkiye’nin, imaj açısından dünyada bir numara olduğunu da söyleyen Bilaloğlu “Volkswagen her yıl satışı bulunduğu ülkelerde kamuoyu araştırması yapıyor. Son yapılan araştırmalarda Türkiye’de Volkswagen markasının imajı en üst seviyede çıktı. Türk halkı Volkswagen’i çok seviyor. Dünyada Volkswagen’in imajının en yüksek olduğu ülke Türkiye. Burada Almanya’yı bile geride bırakıyoruz.” dedi.   Volkswagen Grubu’nun Türkiye ekonomisine ciddi katkısı olduğunu söyleyen Bilaloğlu şunları söyledi: “Volkswagen Türkiye’den çok ciddi yan sanayi ürünü alıyor. 5 yıl öncesine göre neredeyse aldığı yan sanayi ürününü 10’a katladı. Türkiye’ye  ciddi katkısı oluyor. Yatırım yapmıyor diye haksızlık yapmamak lazım.”

http://www.ulastirma.com.tr/

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim