• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 12 °C

'Yaya hava yastıklı' otomobil üretildi

'Yaya hava yastıklı' otomobil üretildi
İsveçli otomotiv devi, otomotiv dünyasında ilk defa yayaları trafik kazalarında koruyacak bir hava yastığı geliştirdi.

'Yaya hava yastıklı' otomobil üretildi'

İsveçli otomotiv devi, otomotiv dünyasında ilk defa yayaları trafik kazalarında koruyacak bir hava yastığı geliştirdi.

Çin’de trafik kazalarında ölenlerin yüzde 25’ini yayaların oluşturduğuna, bu oranın Avrupa’da yüzde 14, ABD’de ise yüzde 12 olduğuna dikkat çeken Volvo, ölen insan sayısından çok daha fazla insanın da trafik kazalarında yaralandığı, yayalara otomobil çarpması sonucu oluşan en ciddi kafa yaralanmalarının, gövde panelinin alt kısmının, ön camın alt köşesinin ve A-sütunlarının sert yapısından kaynaklandığı yönündeki istatistikleri açıklandı.
 
Bunların, şirketin ‘yaya hava yastığı’ teknolojisini geliştirmeye yönelik çalışmalara başlamasından önemli istatistikler olduğunu belirten Volvo Car Corporation’ın Kıdemli Güvenlik Teknik Danışmanı Thomas Broberg: "Yayaları koruyan bir hava yastığına sahip bir otomobili satışa sunuyor olmaktan gurur duyuyoruz. Bu hava yastığının amacı yayaların en ciddi kafa yaralanmalarının olabileceği bölgeler olan gövdeye, ön camda sileceklerin bulunduğu girintili bölgeye ve A-sütununa çarpmaları durumunda onları korumak" dedi.
 
Broberg, aracın ön kısmına yerleştirilmiş yedi adet sensörün sinyalleri kontrol ünitesine ilettiğini, otomobil bir nesneyle temas ettiğinde, sinyallerin değiştiğini, kontrol ünitesinin sinyalleri değerlendirerek kaydettiğini ve sinyalleri insan bacağı olarak algılarsa yaya hava yastığı açtığını belirtti.
 
MOTOR KAPAĞINI 10 SANTİMETRE YUKARI KALDIRIYOR
 
Peki sistem otomobilde nasıl çalışıyor?
 
Motor kapağı menteşelerinin hepsi piroteknik serbest bırakma mekanizmalarına sahip. Bu mekanizmalar, sistem aktif hale geldiğinde bir pimin çekilmesini sağlıyor ve motor kapağı panelinin arka kısmını serbest bırakıyor. Aynı anda hava yastığı aktif hale gelerek gazla dolmaya başlıyor. Hava yastığı şişerken motor kapağını yukarı kaldırıyor. Kapak on santimetre yukarı kalkarak bu pozisyonda kalıyor.
 
Motor kapağı ile motor bölümündeki sert malzemeler arasındaki ekstra boşluk motor kapağının deforme olabilmesi için mesafe kazandırıyor ve yayanın kaportaya çarpması halinde çarpma etkisini azaltıyor.
 
Thomas Broberg bu durumu şu şekilde açıklıyor: "Hava yastığı iki fonksiyona sahip. İlk olarak mesafe yaratmak amacıyla kaportayı yukarı kaldırıyor. İkinci olarak ise ön camın etrafındaki sert kısımlardaki çarpışma etkisini azaltıyor.”
 
Tam olarak şiştiğinde, hava yastığı ön cam silecek girinti kısmının tamamını, ön camın yaklaşık üçte birini ve A-sütunlarının alt kısmını kaplıyor. Sistemin aktivasyonundan hava yastığının şişmesinin tamamlanmasına kadar olan tüm işlem, saniyenin yüzde birinin birkaç katı kadar bir sürede gerçekleşiyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Yeni Discovery KKTC’de görücüye çıktı26 Mayıs 2017 Cuma 16:06
  • 'İlk yerli otomobil 2019'da piyasada'26 Mayıs 2017 Cuma 10:49
  • Formula 1'de sıradaki durak Monaco26 Mayıs 2017 Cuma 10:01
  • General Motors'a ABD'de emisyon davası açıldı26 Mayıs 2017 Cuma 09:49
  • Jeep'ten Renegade'e özel bahar kampanyası25 Mayıs 2017 Perşembe 13:01
  • TEMSA Fransa'ya 70 otobüs teslim etti25 Mayıs 2017 Perşembe 12:21
  • Kaçak lüks otomobillere el konuldu25 Mayıs 2017 Perşembe 10:21
  • Geely, Malezya'lı Proton'u satın alıyor25 Mayıs 2017 Perşembe 00:01
  • Yeni Ford Kuga ve Ranger İstanbul’da24 Mayıs 2017 Çarşamba 16:06
  • Fiat Chrysler'e ABD'de emisyon davası açıldı24 Mayıs 2017 Çarşamba 11:34
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim