• BIST 9915.62
  • Altın 2440.177
  • Dolar 32.4575
  • Euro 34.7559
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 10 °C

Yerli otomobilde maliyet tartışması çıktı

Yerli otomobilde maliyet tartışması çıktı
OSD, 'Bu iş yurtdışında hazır bir modelin Türkiye'de üretimine benzemez;' diyor ama TÜSİAD yönetimindeki Kibar, 'Rakam yüksek. Bu iş 1 milyar dolara olur' diyor.

Yerli otoda maliyet tartışması çıktı, Ali Kibar da 'rakam yüksek' dedi 

OSD, 'Bu iş yurtdışında hazır bir modelin Türkiye'de üretimine benzemez;' diyor ama TÜSİAD yönetimindeki Kibar, 'Rakam yüksek. Bu iş 1 milyar dolara olur' diyor.

Hükümetin TÜSİAD'lı patronlardan istediği yerli otomobil tartışmalarına son nokta, Otomotiv Sanayi Derneği'nin sunduğu raporla kondu. Raporda bir çok konu netleşti. Ama ortaya yeni tartışmalar çıktı. OSD'nin 'yerli otomobil' projesinde yatırım maliyeti olarak gösterilen 2.5 milyar euroluk yatırım ve 900 milyon euroluk pazarlama maliyetinin yüksek olduğu belirtiliyor.

Fiyatı 20-25 bin lira olacak denen aracın, yatırım tutarıyla ilgili ilk tartışmayı Bakan Ergün başlattı. Bakan, Türk otomotiv sanayiinin 40 yıllık üretim tecrübesine sahip olduğunu ve projenin 500 milyon dolar gibi rakamlara ortaya çıkabileceğini söyledi.

3.6 MİLYAR EURO ÇOK...

OSD'nin yerli otomobil için çıkardığı yatırım maliyetine karşı çıkanlardan biri de Ali Kibar oldu. Hyundai ile 15 yıldır ortaklık yapan Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, 2.5 milyar euroluk rakamın uçuk olduğunu belirterek, 'Bu iş çok önemli ama bu kadar zor bir iş değil. B-C segmentinde bir otomobil Türkiye'de 1 milyar dolara üretilebilir. Ülkemizin böyle bir altyapı ve tecrübesi var. Ben bu işe başından beri sıcak bakıyorum. Biz bu işin içinde olabiliriz. Zaten Assan Hanil yan sanayii şirketimiz var. Bu işe katılır' dedi. Kibar, sözlerini şöyle sürdürdü: 'Türkiye 40 yıldır otomotiv üretiminde, Avrupa'nın 7'nci, dünyanın 16'ncı büyük üreticisi konumunda. Büyük bir bilgi birikimi, mühendislik gücü bulunuyor. Ben Türk markası projesinin gerçekleşeceğine inanıyorum. Ancak yüzde 100 yerli bir otomobil olması imkansız. Ne kadar parça kullanacağınız önemli. Örneğin araçta birçok teknolojik parça yer alıyor. Bunları üreten dünyada sayılı firma var.' OSD: Bu iş mevcut model yatırımlarına benzemez! OSD kanadında ise rakamlara şaşırılmaması gerektiği belirtiliyor. İsminin yazılmasını istemeyen bir OSD yöneticisine göre 'Bu iş hazırlıkları yurtdışı merkezlerde yapılan bir modelin Türkiye'de üretimine benzemez. Unutulmasın ki onların üstlendikleri ve hazır hale getirdikleri bir çok süreç, Türk malı otomobilin maliyet kalemi olacaktır' deniyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim