• BIST 9915.62
  • Altın 2440.177
  • Dolar 32.4575
  • Euro 34.7559
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 19 °C

Gemi inşada konsolidasyon gerekiyor

Gemi inşada konsolidasyon gerekiyor
Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar askeri gemi yapımının Türk gemi inşa sanayisinin derdine deva olamayacağını söyledi.

Askeri gemi yapımının Türk gemi inşa sanayisinin derdine deva olamayacağını söyleyen  Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar “Büyük rakiplerle her biri uzmanlaşmış marka değeri olan 8-10 büyük tersane olarak bunun için sektörde çok ciddi konsolodasyon yapılması gerektiği inancındayım” dedi.
 
Oruç Reis Denizciler Kulübü’nün (ODEK) organizasyonuyla gerçekleştirilen ‘ Gemi İnşa’ paneli sektör temsilcilerini bir araya getirdi. Türk gemi inşa sanayisinin önündeki tehditler ve fırsatların değerlendirildiği panelde, yapılan öz eleştiriler dikkat çekti. Toplantının ana gündeminde ‘Yeni Teşvik sistemi’ ve ‘askeri gemi yapımı’ vardı.

Panele konuk olarak katılan Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar, Türk tersanelerin geleceği ve askeri gemi yapımıla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Özel tersanelerde inşa edilen gemi ve botları artık ihraç etmeye başladıklarının altını çizen Bayar, “Yonca Onuk Tersanesi’nde yapılan Sahil Güvenlik botlarımızın altıncısını Katar’a ihraç ettik” dedi.  Katar’da askeri gemi fuarına katıldıklarını söyleyen Bayar, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Gururla çeşitli ülkelerin deniz kuvvetleri komutanlarını standalarımıza görütürüp, gururla botları gösterip, dünyanın en iyi tekneleri olduğunu söyleyebiliyoruz artık. Yonca da, dünyanın çeşitli ülkelerinde yürüyen projeleri olduğunu ve siparişlerin hiç birini ihale ile almadıklarını belirtiyor. Karakol botu projelerimiz vardı. İlk gemilerin teslimatını yapar yapmaz Türkmenistan da bir tane aldı.”Askeri gemi yapmının sıkıntı içindeki Türk gemi inşa sektörünü kurtarmayacağına dikkat çeken Bayar, “Bunu açıkça söyleyeyim. Çünkü en büyük gemimiz 2400 ton ve geminin parasal olarak yarısı da Ankara’dan geliyor. Fakat bu alanda dünyada yer tutabilir miyiz, bu fırsat var mı derseniz, var ve önünüzde. İyi oynarsak bence bu fırsatı kullanabiliriz. İhracat potansiyeli var fakat marka yaratmak zorundayız. Katar’daki askeri denizcilik fuarına katılan 10 tersaneden beşi Türk tersanesiydi. Dünyadaki en büyük askeri gemi inşa tersanelerinin karşısına küçük ölçekli 5-6 tersaneyle çıkamayız. Bu çok fazla. Markası olan bir veya iki tersane olması gerekiyor” şeklinde konuştu.

“Türkiye artık fiyat rekabeti yapamaz”

Marka değeri olan büyük tersanelerin rekabette öne çıktığını vurgulayan Bayar şunları söyledi: “Dünyada çeşitli sektörlerde çok ciddi konsolidasyon oldu. Çünkü dünyada rekabet inanlımaz arttı. Rekabeti ya kalitenizle ya da fiyatla yapmanız gerekiyor. Türk gemi inşa sanayisi de bunun arasına sıkıştı. Fiyat rekabeti yapamıyor, teknoloji rekabetine de çıkamıyor. Bunun aşılması lazım. Bunun için sektörde çok ciddi konsolodasyon gerekiyor. 8-10 tane büyük tersane. Çeşitli alanlarda uzman tersaneler olacak. İki veya üç tanesi de askeri gemi inşasında uzmanlaşacak. Bunu yapabilirsek dünyada bir yer tutabiliriz. Sektörün çüzüm yollarından bir tanesi de bu diye düşünüyorum. Kişi başına düşen milli gelir 10 bin dolara çıktıktan sonra ve bunu daha da artırmak istediğimize göre, Türkiye fiyat rekabeti yapamaz. Kalitede ise kurallar belli, bunları yapmanız gerekiyor.”Askeri gemi yapımının gemi inşa sanayisinin küçük bir alana sahip olduğunu dile getiren Bayar, en önemli yanının sektöre teknolojik bir geri dönüşüm yapıyor olmasından geldiğini kaydetti. Bayar, yerli sanayi kullanım oranının yüzde 70’e yaklaştığını dile getirdi. 

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim